2026-07-01, 16:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ja för att snäva in det är det nog stor skillnad på naturvetenskapliga utbildningar. Även om wokeisterna även försökt vara med och påverka där, bland annat med obligatorisk genuskunskap på KTH.

Men som sagt kvinnor med humanistisk akademisk utbildning är väldigt dominerande i spridandet av det politiskt korrekta. Bara en sån sak som att hela det privata näringslivet idag behöver förhålla sig till begreppet "hållbarhet". Hållbarhetsbegreppet är extremt luddigt, men inkluderar i princip alla hegemoniska vänsterliberala ideer. Mycket av detta är också inspirerat av USA återigen. Men drivs framförallt på av HR-utbildade kvinnor.

Ja, de sprider sitt gift överallt där de kan. Vad vi kan se, är att S har väljargrupper med vitt skilda utbildningsnivåer, men det har också SD. Det finns säkert svenskar med lägre utbildning, men också väljare med högre utbildning. Detta visar sig också numera bland SD:s företrädare och tillskyndare som i allt högre grad uppvisar en blandning av utbildningar, yrkeserfarenheter mm.
Citera
2026-07-01, 16:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Bor inte på södermalm och när nog mer berest än gemene svensk skulle jag våga mig på att tippa.

Och jo jag har faktiskt varit i södern i USA.
Och ändå använder du dig av stereotyper med väldigt få motsvarigheter i verkligheten. Tjoflöjt.
Citera
2026-07-01, 19:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Jag ser direkta likheter när jag tittar på dessa grupper
Det är ingen större skillnad mellan dem, om du också lägger till att SD är storkonsumenter av konspirationsteorier och likt red necksen så skryter de med att vara de enda som inser att all "gammalmedia" är styrda för att ljuga om allt och de, SD/red necks, är de enda som skådat ljuset.
Citera
2026-07-01, 19:19
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De som drabbas först av invandringen är de första att reagera mot den. Inget konstigt med det. De på Tyresö och Djursholm har väl i bästa fall sett en neger som brevbärare senaste året.

Sosse "vän" jag har bor lite idylliskt ute vide en sjö 6 mil från stan, arbetar mestadels hemifrån och har ingen som helst aning om varför man avskyr araber så mycket. Han har aldrig drabbats av kaoset.
Och hur menar du att farmarna i North Dakota eller ranchägarna i Wyoming drabbas av invandringen? Där finns vare sig negrer eller muslimer.
Citera
2026-07-01, 19:20
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du ska nog snarare åt skånehållet. Där finns 5 mellanstora städer som alla har 40% ungefär som röstar SD ( bjuv, Sjöbo, Klippan, Örkelljunga

Rätt mycket handlar väl om hur många kaosbabbar det finns i skolorna och i samhället ?
Det är väl inga städer?
Citera
2026-07-01, 19:28
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Spännande påstående.

Du har dock fel om man läser till vad forskningen säger. Finns en svag korrelation om att personer med högre utbildning har en bättre ”skitsnack-radar”, men endast om det kommer från personer utan auktoritet. Men om skitsnacket kommer från en auktoritet istället är de utbildade SÄMRE på källkritik än de utan högre utbildning.

Spännande va?
Jag anser att du kommer med skitsnack. Vad säger det om mig?
Citera
2026-07-01, 19:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Varför inte prata om folkutbytet istället. Finns ju snart inga vita kvar. SD har haft rätt i allt
Det bör väl vara ca 80%. Hur definierar du "snart inga vita kvar"?
Citera
2026-07-01, 19:34
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Eller så var det mord och sprängningar samt förnedringsrån utförda av invandrare eller med utländsk bakgrund som fick folk att vakna… eller kanske var det falska läkare och tandläkare som felbehandlat befolkningen som gjorde att några gick till SD.
Glöm inte tiotusen tyska bögar!
Citera
2026-07-01, 19:39
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Alltid lika kul när nån idiot skall försöka ragebaita😅, för du kan väl omöjligen vara så pantad att du tror att en FEMTEDEL av Sveriges befolkning matchar din nidbild? Det är dessutom bara en tidsfråga tills de når en fjärdedel.
Jag känner många som är SD, och de är ingenting som du beskriver. Det är folk på landsbygd, mycket egna företagare, väldigt många som bytt parti från tex S (när de var S passade de tydligen inte i någon nidbild) och faktiskt rätt många invandrare. Jag känner några från Iran, de är alla SD. De vet exakt vad islam kan ställa till med i samhället.

Fun story: mina grannars hästgård hade en full piketstyrka som låg i skogen dygnet runt med automatvapen + 3-4 vanliga bilar som stod med blåljus på i ca 8 månader på framsidan. Allt eftersom ett kränkt gäng lovat att slakta hela familjen pga att sonen i huset skulle vittna mot en i gänget.

Följdfråga: Vad tror du den familjen kommer att rösta på resten av livet? Vad tror du deras grannar kommer att rösta på? Osv osv.
Alla white trash i USA är inte maga lika litet som alla är SD i Sverige. Du förstår inte, ett vanligt fenomen hos din grupp, att man talar inte om samtliga när man för en sån här diskussion, utan om en större proportion av en sociogrupp.
Citera
2026-07-01, 19:48
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vore faktiskt intressant att göra en statistiskt säkerställd undersökning på 99% konfidensnivå vilken IQ olika partisympatisörer har. Gärna med spridningsmått och antal outliers.

Jag håller det inte för otroligt att SD:s medel-IQ är bland de lägre, med en stor andel negativa outliers. Men ganska stor standardavvikelse skulle jag tro. Spontant gissar jag på att M, MP och L ligger något över populationssnittet, medan S och VPK gör SD sällskap på undre halvan.

Det som styr val av parti tror jag har mer att göra på socialt tryck, socialt nätverk och egenvinning snarare än intelligens och genomtänkta ideologier.

Röstar själv på SD genom uteslutningsmetoden. Det är det enda parti som inte har deltagit i att förstöra nationen. Det är också det enda val som tvingar övriga partier att bromsa blatteövertagandet några decennier till, innan en paneuropeisk motreaktion kan rädda vårt kulturarv.

Nu är ovanstående IQ-undersökning hypotetisk, även om den på väljarnivå kanske är mer möjlig än på rasnivå.
Jag har för mig att jag sett någon referens till undersökningar i USA som visade att maga och demokraterna låg på ungefär samma IQ-nivå. Den var något under genomsnittet och det man försökte undvika att säga var att 80% av de svarta röstade på demokraterna, vilket man menade, utan att säga det, drog ner demokraternas siffror ända till maga-nivå. Utan några referenser till svenska SD-väljares IQ.
Citera
2026-07-01, 19:58
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Den typiske SDaren är en polis eller en sjuksköterska eller en LO-arbetare. SD har gått förbi (s) på dessa arbetsplatser. Delvis eftersom de yrkesgrupperna påverkats extra mycket av invandring.

Ändå rätt kul hur pojkar med Hitler som avatar har fördomar om SDare.
Det blir väl än mer logiskt nu när man sänkt intagningskraven så att ICA-Jerry skulle ha kommit in. Du inser att du instämmer i trådens premiss (googla) att SD-väljare är mer korkade än genomsnittssvensken?
Citera
2026-07-01, 21:02
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
När man ser den typiske SD:aren så känns det som att detta ganska ofta är lågutbildade bönder på sveriges landsbyggd

Nu skall svensk media ut och kolla tempen hos väljarna inför valet i år och här möter vi Anders arbetslös raggare ute och kör runt i sin pilsnerhäck i nån liten bruksort i värmland , så Anders varför röstar du på SD - jo för di dära nigrera di råner och våltar og muslimera di vell döde svenskere och hugge huve av di. White power jimmie for präsädänt (sagt på inavlad värmländska)

Detta för genast tankarna till outbildade rednecks i usas deep south som röstar trump och stolt har sydstatsflaggan vajandes på gården och som paraderar runt på gården utanför sin trailer i sin kkk-uniform med sin ar-15 slängd över axel.

Ok nu skall vi tala med billy joe bob arbetslös way down south. så vad skall du rösta på i valet billy joe bob -- white power for donald j trump white power for white baby jesus death to them niggers and jews and faggots mighty muuuuuuricah kill them muslims

Jag ser direkta likheter när jag tittar på dessa grupper
Kulturen är i mångt och mycket densamma liksom inskränktheten. Däremot är det ju inte nödvändigtvis bönder i Sverige. Det räcker gott med att bo på landet på en lite avlägsen plats där det inte passerar alltför många som stannar.

Jag skulle lätt kunna peka ut nån liten ort där man växte upp där det finns 35-40 procent som röstar SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in