2026-06-29, 23:11
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Med tanke på att Israel är så glada för att mörda som de är och är det land som är mest rasistiskt och hatiskt mot andra kulturer och religioner så är det inte så underligt. Det är ju därför Israel kallas för den nazi-judiska terrorstaten.
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Det vore för bra för att vara sant, om Israel levde upp till den beskrivningen.

Menar du att du önskar att Israel skulle genomföra ännu större folkmord?

Vad är du för sorts människa?

Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Israel tvingas ibland till nödvärn, men använder inte mer våld än vad nöden kräver.

"Nödvärn"? Israels definition av "försvar" är någonting helt annat än vad vanligt folk anser vara försvar.

Israel hittar varje förevändning för att få bedriva dom krig som Israel älskar.
Citera
2026-06-30, 12:02
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Menar du att du önskar att Israel skulle genomföra ännu större folkmord?

Vad är du för sorts människa?

"Nödvärn"? Israels definition av "försvar" är någonting helt annat än vad vanligt folk anser vara försvar.

Israel hittar varje förevändning för att få bedriva dom krig som Israel älskar.

Sammanfattningsvis vill jag säga, att majoriteten inte tror på vad den säger.
Vad som förefaller vara vidskepelser och vanföreställningar, är i själva verket politisk korrekthet.
Folk, "vanligt folk" i synnerhet låtsas ha åsikter de inte har.
Ett yttrande om Israel eller en viss folkgrupp är inte automatiskt en "inställning" eller åsikt.
Samhället har blivit en teaterscen där rollfördelningen bestäms godtyckligt.
Citera
2026-06-30, 19:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Och innan någon korkad SD-boomer kommer och säger att jag älskar muslimer. Nej du, men vem fan är det som destabiliserar hela jävla området där borta så packet kommer hit? Exakt. USA och Israel.

Du behöver varken älska eller hata muslimer. Låt dom bara ha sina egna länder ifred.

Därefter kan vi européer begära att få ha våra egna länder i fred.

Jag tycker att det är en rättvis deal.

I dagens samhälle anses min ståndpunkt vara rasistisk. Men det handlar egentligen om att alla folk ska ha samma rättigheter. Europa ska tillhöra Europas inhemska befolkning. Mellanöstern ska tillhöra Mellanösterns inhemska befolkning. Bosättare ska inte vara välkomna, varken i Mellanöstern eller Europa. Verkliga flyktingar kan erbjudas en tillfällig fristad, så länge som dom flyr från verklig fara.
Citera
2026-07-01, 16:14
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Israelernas bortförklaringar är inte seriösa. Israelerna hade inte behövt begå dessa ondskefulla gärningar, såvida det inte hade varit israelernas vilja.

Israelerna är onda människor.

Ifall det bland israelerna finns individer som inte är onda, så bör dessa lämna Israel, nu när det har blivit känt vad Israel är. Israel består till stor del av inflyttade människor, utan egentlig anknytning till landet. För dessa bör det inte vara svårare att flytta från Israel, än det var att flytta till Israel.

Måste invända här. Israelerna är inte onda människor, men den israeliska gruppstrategin för överlevnad, speciellt ingruppsmentaliteten, har som en följd av förintelsen och att ha slagit sig in ovälkommet i Mellanöstern skenat fullständigt hos många.

En kollektiv psykos, som för oss utomstående liknar något taget ur en thriller om en sekt.

Det har inget att göra med att dom ÄR israeler dock, utan att dom befinner sig bland israeler och därför blir betingade på det sättet. Ingen föds till en sektmedlem, det primas man till.

Följden blir dock att det stora antalet som hamnat på denna plats också röstar in företrädare för dessa åsikter, så som Ben-Gvir och Smotrich.

Netanyahu hade mest troligt inte gått hit om han kunde undvika det, men råkar vara en korrupt brottsling som hellre bjuder in dårar till makten och bränner ner världen än att ta sitt straff.
Citera
2026-07-01, 16:58
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Följden blir dock att det stora antalet som hamnat på denna plats också röstar in företrädare för dessa åsikter, så som Ben-Gvir och Smotrich.
Stora antalet?

Detta var resultatet för dessa herrar i förra valet.

Inklippt text
I det senaste israeliska valet (1 november 2022) ställde Otzma Yehudit upp i en gemensam valallians med Religious Zionist Party. Denna lista fick totalt 10,8 procent av rösterna, vilket motsvarade 14 mandat i parlamentet (Knesset).

Ostzma Yehudi är alltså Ben-gevir part och Zionist Party är Smotrich. De fick alltså 10,8% tillsammans. Detta är alltså dit stora antal.

Jag skulle nog påstå att de flesta demokratiska länder har något eller några tvivelaktiga parti som också kan dra in ca 10% minst.

Men du menar att detta är unikt för Israel?
Senast redigerad av .nattramn. 2026-07-01 kl. 17:01.
Citera
2026-07-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Stora antalet?

Inklippt text
I det senaste israeliska valet (1 november 2022) ställde Otzma Yehudit upp i en gemensam valallians med Religious Zionist Party. Denna lista fick totalt 10,8 procent av rösterna, vilket motsvarade 14 mandat i parlamentet (Knesset).

Ostzma Yehudi är alltså Ben-gevir part och Zionist Party är Smotrich. De fick alltså 10,8% tillsammans. Detta är alltså dit stora antal.

10,8% av 10 miljoner invånare är alltså 1 miljon röster. På dessa två fucking serietidningsskurkar till politiker. Det är ett toppenbevis på att något är off i landet.

Jämför med att NMR hade fått 10% av rösterna i Sverige.

Citat:
Jag skulle nog påstå att de flesta demokratiska länder har något eller några tvivelaktiga parti som också kan dra in ca 10% minst.

Jag menar att kombinationen av utvrcklingsnivå, plats på den internationella arenan, graden av nationalism och även det stora antalet företrädare som försöker normalisera denna nationalistiska hållning i samtliga offentliga rum är ordentligt unik för just Israel ja.
Citera
2026-07-01, 19:07
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
10,8% av 10 miljoner invånare är alltså 1 miljon röster. På dessa två fucking serietidningsskurkar till politiker. Det är ett toppenbevis på att något är off i landet.

Jämför med att NMR hade fått 10% av rösterna i Sverige.

Jag menar att kombinationen av utvrcklingsnivå, plats på den internationella arenan, graden av nationalism och även det stora antalet företrädare som försöker normalisera denna nationalistiska hållning i samtliga offentliga rum är ordentligt unik för just Israel ja.
Kanske kan man gemföra de med spanska Vox som fick 12,39% av rösterna i spanska parlamentsvalet 2023.

Eller som Lega i Italien de fick i parlamentsvalet (2022) 8,8 % av rösterna. De är som jag förstår det inte bara nationalistiska utan även religiösa och förespråkar en starkt katolsk italiensk identitet.

Tycker du dömer Israel på ett helt annat sätt en du gör med andra länder. Eftersom du helt ignorerar att samma fenomen finns även i Europa.
Citera
2026-07-01, 19:13
Medlem
Citat:
Kanske kan man gemföra de med spanska Vox som fick 12,39% av rösterna i spanska parlamentsvalet 2023.

Eller som Lega i Italien de fick i parlamentsvalet (2022) 8,8 % av rösterna. De är som jag förstår det inte bara nationalistiska utan även religiösa och förespråkar en starkt katolsk italiensk identitet.

Tycker du dömer Israel på ett helt annat sätt en du gör med andra länder. Eftersom du helt ignorerar att samma fenomen finns även i Europa.

Mmm, med en stor skillnad. Våldet, och de faktiska dödsfallen som en följd av ideologin.

Mycket bosättare i Rom på sistone? Hört någon uppdatering om de spanska bombattackerna mot Gibraltar?

Skiter i vad folk tycker, bryr mig om vad folk gör. Israel gör, just nu. Italien och Spanien tycker.
Citera
2026-07-01, 20:40
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Mmm, med en stor skillnad. Våldet, och de faktiska dödsfallen som en följd av ideologin.

Mycket bosättare i Rom på sistone? Hört någon uppdatering om de spanska bombattackerna mot Gibraltar?

Skiter i vad folk tycker, bryr mig om vad folk gör. Israel gör, just nu. Italien och Spanien tycker.
Och där flyttade du målstolparna. För andra gången, allt för att få Israel att vara unikt dåliga.
Citera
2026-07-01, 21:53
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Måste invända här. Israelerna är inte onda människor, men den israeliska gruppstrategin för överlevnad, speciellt ingruppsmentaliteten, har som en följd av förintelsen och att ha slagit sig in ovälkommet i Mellanöstern skenat fullständigt hos många.

En kollektiv psykos, som för oss utomstående liknar något taget ur en thriller om en sekt.

Det har inget att göra med att dom ÄR israeler dock, utan att dom befinner sig bland israeler och därför blir betingade på det sättet. Ingen föds till en sektmedlem, det primas man till.

Din invändning är mottagen. Din invändning är accepterad. Jag tror på dig.

Jag menar inte att israelerna är onda på grund av att dom är israeler. Jag menar att israelerna är onda på grund av dom handlingar som israelerna har valt att begå.

Jag har tilltro till din beskrivning av en kollektiv psykos. Men likväl så har israelerna begått onda handlingar.

Citat:

Netanyahu hade mest troligt inte gått hit om han kunde undvika det, men råkar vara en korrupt brottsling som hellre bjuder in dårar till makten och bränner ner världen än att ta sitt straff.

Jag inser att inte alla israeliska väljare röstar på skurkarna. Det var därför jag uppmanade fredligt sinnade israeler att överge projektet Israel. Projektet Israel är ett misslyckande. Det är dags att ge upp förhoppningarna att Israel någonsin ska kunna bli ett normalt land.
Citera
2026-07-01, 21:54
Medlem
Citat:
Och där flyttade du målstolparna. För andra gången, allt för att få Israel att vara unikt dåliga.

Jasså? Utveckla!
Citera
2026-07-01, 22:23
Avstängd
EpicUsernames avatar
Citat:
Stora antalet?

Inklippt text

Ingen säger att det är unikt, men ett land som Israel, med bl.a. folk som judar, borde veta bättre och inse riskerna och det destruktiva med "nationalism" som ofta blir fascism/sekterism/extremism. Dom om några borde veta bättre tänker jag.

Tack vare hur effektivt internet är i hjärntvättssyfte så har nationalistiska & extremistiska partier fått en uppsving senaste decennier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in