Citat:
Ursprungligen postat av
pepsi hax
Vad gör man om bilen får seriösa problem direkt efter besiktningen?
Var precis och besiktigade bilen och körde hem typ 1 km och märkte att det snurrar och slår när man håller in kopplingen, aldrig haft problem med den tidigare
Besiktningsmannen hade inte direkt koll på dragläget på bilen när han skulle köra iväg med den och sedan när han var borta vet jag inte hur det gick..
Vad fan gör man nu är frågan, detta går ju på runt 20 tusen att fixa och det är ingenting jag är sugen på att punga ut pga att besiktningen tog sönder bilen..
Jag har varit med om samma. Han som besiktigade tog jättelång tid på sig att 'köra en runda' och när bilen kom tillbaka var den tokhet. Och jag kände inte igen motor och växling efteråt. Det var som han hade överansträngt bilen.
Jag lade också märke till att det fanns en bilverkstad i samma byggnad, Och en bilglasverkstad. Så jag blev mycket misstänksam att han jobbade ihop med dom. Lyckas han testa sönder en bil får de en ny kund. Eller också är han delägare och jobbar på båda ställena.
Första gången jag upptäckte den typen av korruption var när jag skulle köpa en bil i Borås. Jag fick se att bilen var nybesiktigad och priset på besiktningen var jättelågt, typ 80 kr. Jag frågade då hur det var möjligt och fick till svar att de besiktigade så många bilar att de hade rabatt. Besiktningen låg vägg-i-vägg.