Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Oj Oj OJJJ, va ni tar i.
Jag kan garantera att ingen av er har någonsin trampar så hårt på era bilars bromspedaler, som besiktningsmannen gjorde på min gamla BMW bromspedal som han gjorde vi det aktuella tillfället.
Det såg groteskt ut. Nåja det var väldigt längesen, bilen var en 1800 -65 och ja, jag vet att bromsrören på den tiden hade en tendens att rosta sönder. Men jag var faktiskt mekarglad och hade bra koll på mina bilar.
Hävdar ändå att han tog i bara för att knäcka rören... MED FLIT, som kanske skulle hållit 5-6 år till utan att gå sönder, och att man inte ens med en tvärnit tar i för kung och fosterland för att få stopp på bilen.
SAKEN ÄR UTAGERAD, besiktningsmannen var en idiot, och jag hade överlevt.
Jag tror du helt enkelt överdriver själv…
På dig låter det som att han i det närmaste höll på att dra loss ratten och knäcka sätets ryggstöd i över att knäcka bromsen. Men du är antagligen bara sur för att han gjorde nedslag på din bil…
Själv är jag sådan att jag BER dem att kolla extra noga etc, just för att jag extremt mycket hellre får ev smygande problem uppdagade där på besiktningen, än en regnig natt på vischan.
Man betalar ju för fan för att de ska hitta fel, inte för att inte hitta fel….
När det sen gäller bromsar så ska det helt enkelt inte vara möjligt att med våld pressa pedal så hårt att något i bromsarnas hydraulsystem fallerar, en människa orkar helt enkelt inte det, OM det inte redan finns defekter i systemet.
Att du skulle ha klarat dig i flera år utan att haveri uppstått, är bara dina egna spekulationer.