2026-07-01, 18:09
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MargoMCCCX
Det har aldrig funkat för kvinnor att vara försiktiga.

Det har det visst det.
Citera
2026-07-01, 18:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nu spelar du korkad igen, din paradgren
Bli hemma om du kan interagera med andra människor

Jag spelar inte korkad, det är resonemanget som är korkat. Jag visar bara den absurda slutsatsen som det korkade resonemanget leder till.
Citera
2026-07-01, 18:18
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det där är som att skita i att låsa dörren när man går hemifrån för grannen fick minsann inbrott trots att han hade låst.

Inte konstigt att våldtäkterna skenar när det är sån där logik ni feminister lurar i de unga kvinnorna.

Jäklar vad väck du är, nästan skrämmande vad hatisk du är. Du verkar dessutom ha blivit värre på senaste tiden.
Citera
2026-07-01, 18:18
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det har det visst det.

Nej, det har det visst inte
Citera
2026-07-01, 18:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej, det har det visst inte

Vem tror du riskerar flest våldtäkter, en kvinna som ligger med 10 främlingar eller 0?
Citera
2026-07-01, 18:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du resonerar som en 5 åring och spelar korkad för jämnan

Och du spelar för jämnan världens sämsta tankeläsare.
Citera
2026-07-01, 18:47
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Vem tror du riskerar flest våldtäkter, en kvinna som ligger med 10 främlingar eller 0?

Citat:
Och du spelar för jämnan världens sämsta tankeläsare.

Korkad och totalt irrelevant fråga

Ok
Citera
2026-07-01, 18:56
Medlem
Citat:
I efterhand betyder efter att händelsen ägt rum. Det spelar ingen roll om samtycke rådde under akten eller inte, eftersom ord står mot ord.

Vittnen räknas, men de finns ju aldrig. Som sagt, det är sällan man knullar inför publik.

Vittnesmål i de här sjuka fallen innebär vittnen till målsägandes betéende EFTER händelsen:

Alltså ligger allt i målsägandes egna händer. Har hon haft sex med någon så är det inget som hindrar henne att få personen dömd för våldtäkt.

Om jag fick skriva lagen så skulle i praktiken ingenting räcka som bevis. Det är inte för att jag tycker att man ska kunna våldta en människa så fort man får henne i säng, men det finns ingen annan rimlig väg att gå. Man får helt enkelt vara jävligt försiktig med vem man väljer att gå till sängs med. Det är något som varit självklart för generationer av kvinnor innan feminismen påbörjade sin kollektiva fördumning av samhället.

Minnet svek mig gällande försäkringsbeloppet, det är inte 200 000, If och Folksam betalar ut 120 000 - 150 000 kr, men antagligen har beloppet skrivits upp något då den siffran har några år på nacken.

Här kan du se polisen Sonny Björk berätta hur det går till, samt intervjuer med representanter för Folksam och If. 09:40 - 12:33: https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw&t=565s

Vi delar upp det lite, många knepiga påståenden här.

"I efterhand betyder efter att händelsen ägt rum. Det spelar ingen roll om samtycke rådde under akten eller inte, eftersom ord står mot ord." Här påstår du med andra ord att samtycke till sex är utan betydelse, en petitess som man inte behöver bry sig om, våldtäkten har ju redan hänt. Intressant inställning.

Du fortsätter med att expandera ytterligare, "Om jag fick skriva lagen så skulle i praktiken ingenting räcka som bevis." Således påstår du här att våldtäkter är helt ok att begå. Inga bevis för ett brott är starka nog. Vilka andra brott vill du inkludera där? Våld i nära relation? Mord eller misshandel?

Sedan avslutar du med det klassiska greppet att lägga ansvaret på brottsoffer. "Man får helt enkelt vara jävligt försiktig med vem man väljer att gå till sängs med. Det är något som varit självklart för generationer av kvinnor". Tanken att man ska respektera andra människor och deras integritet är överflödigt.

Och slutligen kan vi konstatera att du således inte kan påvisa en försäkring med de försäkringsvilkor på påstår existerar.
Citera
2026-07-01, 19:01
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Korkad och totalt irrelevant fråga

Ok

Om du påstår att det inte funkar för kvinnor att vara försiktiga för att undgå våldtäkt så är en logisk följd av det påståendet att en kvinna som ligger med 10 främlingar löper lika stor risk att våldtas som en kvinna som inte ligger med en enda.

Jag vet att du är intelligent nog att förstå det. Ipsi hade nog inte fattat det men jag vet att du fattar.

Istället för att backa från ditt påstående och ändra dig så kastar du över det på mig, min fråga är korkad, jag spelar dum, är rasist, kvinnohatare, full, incel och allt vad det brukar heta. Väldigt förutsägbart.
Citera
2026-07-01, 19:10
Medlem
Citat:
Och ändå har kvinnor blivit våldtagna en masse genom hela människans historia. Till och med av sina egna makar, fäder och bröder.

Det har aldrig funkat för kvinnor att vara försiktiga. För att flickor/tjejer/kvinnor inte skulle bli våldtagna skulle de behöva leva på en egen planet där inga män fanns.

Det är inte kvinnors sexualitet vi behöver övervaka och hämma, det är mäns. Har alltid varit, kommer alltid vara. Därav lagarna i icke dysfunktionella länder som Sverige. Till skillnad från länder som Saudiarabien osv
Se det positiva - om männen bara är försiktiga så slipper de anklagas för våldtäkt.
Citera
2026-07-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69

"I efterhand betyder efter att händelsen ägt rum. Det spelar ingen roll om samtycke rådde under akten eller inte, eftersom ord står mot ord." Här påstår du med andra ord att samtycke till sex är utan betydelse, en petitess som man inte behöver bry sig om, våldtäkten har ju redan hänt. Intressant inställning.

Du fortsätter med att expandera ytterligare, "Om jag fick skriva lagen så skulle i praktiken ingenting räcka som bevis." Således påstår du här att våldtäkter är helt ok att begå. Inga bevis för ett brott är starka nog. Vilka andra brott vill du inkludera där? Våld i nära relation? Mord eller misshandel?

Sedan avslutar du med det klassiska greppet att lägga ansvaret på brottsoffer. "Man får helt enkelt vara jävligt försiktig med vem man väljer att gå till sängs med. Det är något som varit självklart för generationer av kvinnor". Tanken att man ska respektera andra människor och deras integritet är överflödigt.

Och slutligen kan vi konstatera att du således inte kan påvisa en försäkring med de försäkringsvilkor på påstår existerar.
Det fina är ju att det gäller även för män - de får vara jävligt försiktiga vem de går till sängs med. Kanske dags för generationer av män också att upptäcka.
Citera
2026-07-01, 19:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69

Skillnaden är att sex har man frivilligt. Man blir inte misshandlad eller mördad frivilligt.

Jag skiljer på vad som är moraliskt fel att göra och på vilken bevisning som bör räcka för att få någon fälld i domstol. Att dra den skiljelinjen verkar vara fullständigt omöjligt för människor som kallar sig feminister.

Och här diskuterar vi våldtäkter som faller under samtyckeslagen, inte våldtäkter som går till som det står i ordboken dvs "att med våld tilltvinga sig samlag". När någon utsätts för våld så finns det ofta skador som styrker målsägandens historia.

Tycker du att en person som går ut på ett övergångsställe i vägen för en långtradare som kommer i 70km/h får skylla sig själv eller är det också att skuldbelägga brottsoffret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in