Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
I efterhand betyder efter att händelsen ägt rum. Det spelar ingen roll om samtycke rådde under akten eller inte, eftersom ord står mot ord.
Vittnen räknas, men de finns ju aldrig. Som sagt, det är sällan man knullar inför publik.
Vittnesmål i de här sjuka fallen innebär vittnen till målsägandes betéende EFTER händelsen:
Alltså ligger allt i målsägandes egna händer. Har hon haft sex med någon så är det inget som hindrar henne att få personen dömd för våldtäkt.
Om jag fick skriva lagen så skulle i praktiken ingenting räcka som bevis. Det är inte för att jag tycker att man ska kunna våldta en människa så fort man får henne i säng, men det finns ingen annan rimlig väg att gå. Man får helt enkelt vara jävligt försiktig med vem man väljer att gå till sängs med. Det är något som varit självklart för generationer av kvinnor innan feminismen påbörjade sin kollektiva fördumning av samhället.
Minnet svek mig gällande försäkringsbeloppet, det är inte 200 000, If och Folksam betalar ut 120 000 - 150 000 kr, men antagligen har beloppet skrivits upp något då den siffran har några år på nacken.
Här kan du se polisen Sonny Björk berätta hur det går till, samt intervjuer med representanter för Folksam och If. 09:40 - 12:33:
https://www.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw&t=565s
Vi delar upp det lite, många knepiga påståenden här.
"I efterhand betyder efter att händelsen ägt rum. Det spelar ingen roll om samtycke rådde under akten eller inte, eftersom ord står mot ord." Här påstår du med andra ord att samtycke till sex är utan betydelse, en petitess som man inte behöver bry sig om, våldtäkten har ju redan hänt. Intressant inställning.
Du fortsätter med att expandera ytterligare, "Om jag fick skriva lagen så skulle i praktiken ingenting räcka som bevis." Således påstår du här att våldtäkter är helt ok att begå. Inga bevis för ett brott är starka nog. Vilka andra brott vill du inkludera där? Våld i nära relation? Mord eller misshandel?
Sedan avslutar du med det klassiska greppet att lägga ansvaret på brottsoffer. "Man får helt enkelt vara jävligt försiktig med vem man väljer att gå till sängs med. Det är något som varit självklart för generationer av kvinnor". Tanken att man ska respektera andra människor och deras integritet är överflödigt.
Och slutligen kan vi konstatera att du således inte kan påvisa en försäkring med de försäkringsvilkor på påstår existerar.