2026-07-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Kvinnor kan välja att inte få någon avkomma öht och därmed undvika betalningsansvar.

Allt jag vill ha är jämställdhet på det området. Det går visst att fixa med detta förslaget. Du vill helt enkelt inte eftersom du bara vill ha jämlikhet när det gynnar kvinnor. Du är därmed avslöjad som anti-feminist.

Huruvida det är egpistiskt eller inte låter jag vara osagt men varje människa ska ha ha rätt över att förfoga som de vill över sina tillgångar. Det är en mänsklig rättighet!
Jag vill inte betala skatt kan jag få slippa det? Vill välja själv vad mina pengar går till. Är en mänsklig rättighet..
Citera
2026-07-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Jag vill inte betala skatt kan jag få slippa det? Vill välja själv vad mina pengar går till. Är en mänsklig rättighet..

Flytta du från Sverige så slipper du betala skatt här. Hej då
Citera
2026-07-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrabbenHelaDAgen
Dina upprepade försök till pajkastning visar mest hur lite du verkar lita på att dina egna argument håller.

I övrigt fortsätter du att blanda ihop kvinnans rätt att fatta medicinska beslut om sin egen kropp med barnets rätt till försörjning efter födseln. Det är två olika rättsliga principer. Att kalla båda för "jämställdhet" förändrar inte det.

Det är inget medicinsk beslut i de allra flesta fall och det är intellektuelt ohederligt att hävda så.

Jag har redan föreslagit förslag på barnets försörjning men du verkar ha grava problem med läsförståelsen
Citera
2026-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Det är inget medicinsk beslut i de allra flesta fall och det är intellektuelt ohederligt att hävda så.

Jag har redan föreslagit förslag på barnets försörjning men du verkar ha grava problem med läsförståelsen

Du verkar ha svårt att hålla isär *varför* någon gör abort och *vad* beslutet gäller.

De flesta aborter görs av sociala eller personliga skäl. Men beslutet gäller fortfarande ett medicinskt ingrepp på kvinnans kropp. Underhållsskyldighet gäller däremot barnets rätt till försörjning efter födseln. Det är därför jag säger att du jämför två olika rättsliga principer.

Och bara för att du har presenterat ett ekonomiskt alternativ betyder det inte att det är hållbart. Hur säkerställs barnets försörjning om mamman inte kan bära hela ansvaret? Det har du fortfarande inte besvarat.

Personangrepp gör inte de frågorna mindre relevanta.
Citera
2026-07-01, 15:45
Medlem
Citat:
Du verkar ha svårt att hålla isär *varför* någon gör abort och *vad* beslutet gäller.

De flesta aborter görs av sociala eller personliga skäl. Men beslutet gäller fortfarande ett medicinskt ingrepp på kvinnans kropp. Underhållsskyldighet gäller däremot barnets rätt till försörjning efter födseln. Det är därför jag säger att du jämför två olika rättsliga principer.

Och bara för att du har presenterat ett ekonomiskt alternativ betyder det inte att det är hållbart. Hur säkerställs barnets försörjning om mamman inte kan bära hela ansvaret? Det har du fortfarande inte besvarat.

Personangrepp gör inte de frågorna mindre relevanta.

Förlåt. Jag blandade ihop den vardagliga definitionen och den medicinska av medicinskt ingrepp.

Kan inte kvinnan bära det ekonomiska ansvaret får hon givetvis göra abort. Det är ju dumheter att folk som inte har råd till det skaffar barn. Annars har vi flera olika alternativ för att säkra barns försörjning redan. Jag vet inte hur många gånger jag redan har skrivit det men det verkar gå trögt för er att få in i era tjocka huvuden. Vi har bestämt att vi ska ha jämställdhet och att det ska få kosta. I detta fallet så kostar det.
Citera
2026-07-01, 15:58
Medlem
Citat:
Förlåt. Jag blandade ihop den vardagliga definitionen och den medicinska av medicinskt ingrepp.

Kan inte kvinnan bära det ekonomiska ansvaret får hon givetvis göra abort. Det är ju dumheter att folk som inte har råd till det skaffar barn. Annars har vi flera olika alternativ för att säkra barns försörjning redan. Jag vet inte hur många gånger jag redan har skrivit det men det verkar gå trögt för er att få in i era tjocka huvuden. Vi har bestämt att vi ska ha jämställdhet och att det ska få kosta. I detta fallet så kostar det.
Tycker du att staten ska subventionera prostitution för fula incels som aldrig får ligga också? Orättvist för dom annars? Typ den nivån dina argument ligger på.
Citera
2026-07-01, 16:00
Medlem
Citat:

Mycket bra argument. Man bör absolut inte, genom dålig planering, dumpa det ekonomiska ansvaret för ett barn på någon annan.

Därför bör man såklart tänka till innan barnet tillverkas. Kondom, p-piller, sterilisering och andra preventivmedel finns av en anledning. Och under de där första dagarna finns fortfarande akut-p-piller – mot Schrödingers barn.
Citera
2026-07-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elpianot
Tycker du att staten ska subventionera prostitution för fula incels som aldrig får ligga också? Orättvist för dom annars? Typ den nivån dina argument ligger på.

Inte alls. Det är dina argument som ligger på den nivån
Citera
2026-07-01, 16:26
Medlem
Citat:
Mycket bra argument. Man bör absolut inte, genom dålig planering, dumpa det ekonomiska ansvaret för ett barn på någon annan.

Därför bör man såklart tänka till innan barnet tillverkas. Kondom, p-piller, sterilisering och andra preventivmedel finns av en anledning. Och under de där första dagarna finns fortfarande akut-p-piller – mot Schrödingers barn.

Det är ju därför jag flera gånger skrivit att kvinnan bör inhämta ekonomiskt samtycke redan innan samlaget för att slippa stå där gravid med en fader som inte vill vara fader.
Citera
2026-07-01, 16:27
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Flytta du från Sverige så slipper du betala skatt här. Hej då

Män som inte accepterar att de inte får göra juridisk abort kan då flytta från Sverige.

Tack för förslaget.
Citera
2026-07-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Män som inte accepterar att de inte får göra juridisk abort kan då flytta från Sverige.

Tack för förslaget.

Ja. Det gör ju en del av de redan. Det blir en förlust för Sverige eftersom de inte längre ingår i skattebasen.

Då tjänar vi mer på att låta dem göra juridisk abort så att de kan stanna i Sverige.
Citera
2026-07-01, 16:42
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Om killen inte vill ha barn ha kådis
Om tjejen inte vill ha barn ha ppiller
Blir det barn bådas ansvar

"Bådas ansvar" låter ju jättebra. Men vad betyder det i praktiken?

Kvinnan kan ljuga rakt i ansiktet om p-piller eller spiral. Hon kan sabotera kondomen. Hon kan plocka en använd kondom ur papperskorgen och föra in sperman själv. Kondomen kan spricka. Och när det väl är gravid? Då har hon aborträtt fram till vecka 18. Hon har morgon-after. Hon har alla exit-ramper i världen.

Ingen kvinna i Sverige 2026 blir mor mot sin vilja. Om hon föder barnet har hon själv valt det.

Mannen har däremot noll veto. Inget aborträtt. Inget sätt att säga "jag samtycker inte till det här barnet". Han får bara en underhållsfaktura i arton jävla år för ett barn han aldrig ville ha.

Så säg inte "bådas ansvar". Säg "hennes val, hans plånbok". Det är vad lagen faktiskt säger.

Att reducera hela den här uppenbara maktasymmetrin till en simpel "ha kådis båda två"-klyscha är inte logik. Det är tankehaveri. Du använder ordet "ansvar" som ett slagträ mot mannen medan du bekvämt suddar ut att kvinnan har total kontroll i slutändan.

Patetiskt. Ta dig en funderare istället för att stapla floskler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in