2026-07-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Är inte män sexuellt frigjorda när de får ta ett eget ansvar för sina spermier?

Är inte kvinnor sexuellt frigjorda när de måste föda sina befruktade ägg?
Citera
2026-07-01, 10:54
Medlem
DonaldBidens avatar
Nej, men aborträtten skulle ju kunna förlängas till ett par månader efter förlossning?

Den kognitiva nivån är fortfarande en bra bit under ett djurs nivå.
Citera
2026-07-01, 10:57
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Att männen kan avsäga dig faderskap har inget med ditt ovan tramsande att göra. Varför ska man som kvinna vara orolig för att bli gravid när vi har fria, statligt finansierade aborter? Varken jag eller någon av mina väninnor har någonsin varit orolig för detta.

Inte heller behöver man ta hormonella p-pilller eftersom du så som sig bör alltid har möjlighet till en simpel abort.

Tycker man som kvinna att p-piller, abort mm är så jävla jobbigt så kanske man skulle kvinna upp och inte ligga öht?

Kvinnan har rätt att av vilken anledning som helst inte bli mamma vid graviditet. Det är rättvist att män har samma rätt.

Det är bara i din sjuka och vridna värld som detta innebär ett dumpande på kvinnor.

Du är helt enkelt bitter för att du föddes som kvinna och vill straffa män för att du lider av penisavund.

Du likställer abort med kvinnliga preventivmedel.

Det förklarar saken - du är en äkta idiot.
Citera
2026-07-01, 11:04
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Är inte kvinnor sexuellt frigjorda när de måste föda sina befruktade ägg?

Sorry, går inte att föra en diskussion med någon som anser att abort och preventivmedel är samma sak.
Citera
2026-07-01, 11:17
Medlem
Citat:

Nej, jag har inte likställt det.

Förklara istället vad som är fel med det jag skrev
Citera
2026-07-01, 11:18
Medlem
Citat:
Sorry, går inte att föra en diskussion med någon som anser att abort och preventivmedel är samma sak.

Det är du som anser att det är samma sak.

Du vill inte svara på frågan eftersom det avslöjar dig som hycklare.

Istället går du till attack med rena rama fjanterier.

Klassiskt trick av patetiska fjollor som inte har något att komma med
Citera
2026-07-01, 11:25
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Det är du som anser att det är samma sak.

Du vill inte svara på frågan eftersom det avslöjar dig som hycklare.

Istället går du till attack med rena rama fjanterier.

Klassiskt trick av patetiska fjollor som inte har något att komma med
Läs vad du själv har skrivit ett par gånger så kanske du begriper.
Citera
2026-07-01, 11:27
Medlem
Citat:
Läs vad du själv har skrivit ett par gånger så kanske du begriper.

Jag vet precis vad jag skrivit. Att du inte förstår vad du läser kan inte jag hjälpa.

Stick nu iväg eller diskutera
Citera
2026-07-01, 11:38
Medlem
Citat:
Nej. Kvinnan har möjlighet att göra abort om hon inte vill betala på egen hand. Kvinnan behöver därför aldrig sitta fast med hela kostnaden för barnet. Föräldrarna har således mer jämställda förutsättningar än idag.

Detta gynnar dock män så du är emot det av ren princip.

Jag har inte nekat kvinnor aborträtt tvärtom. Det är du som inte vill att kvinnor och män ska ha jämställda rättigheter. Om man ska definiera dig enligt hur feninism idag definieras är du därmed anti-feminist.

Men kära du. Föräldern som betalar underhåll, behöver bara betala efter sin ekonomiska förmåga!
Vilket kan bli 1500 per månad. Ungefär lika mycket som en del betalar för telefonabonnemang, utan att blinka eller hävda sig. Blir så jädra löjligt att uppröras över att behöva betala efter sin egen ekonomiska förmåga pengar till sin egen avkomma. När det inte verkar finnas problem att betala dyrare avgifter för tex. bil.... Materiella saker verkar gå bra att betala hutlösa pengar för. Men ens egna barn "oh no! Mina barns väl och ve vill jag inte betala för! Inte ens 1500 vill jag betala per månad!". Så jädra egoistiskt och materialistiskt!

Om män kunde bli gravida, liksom kvinnor. Så skulle jämställdhet gå att fixa. För då hade aborträtten även varit männens. Men nu är det endast kvinnor som kan bli gravida. Så rent biologiskt är där icke-jämställt. Går inte att göra något åt det.

Och är det pappan som tar hand om barnet, så är mamman tvungen att betala underhåll. Så där är det jämställd! Precis som det ska vara!
Citera
2026-07-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men kära du. Föräldern som betalar underhåll, behöver bara betala efter sin ekonomiska förmåga!
Vilket kan bli 1500 per månad. Ungefär lika mycket som en del betalar för telefonabonnemang, utan att blinka eller hävda sig. Blir så jädra löjligt att uppröras över att behöva betala efter sin egen ekonomiska förmåga pengar till sin egen avkomma. När det inte verkar finnas problem att betala dyrare avgifter för tex. bil.... Materiella saker verkar gå bra att betala hutlösa pengar för. Men ens egna barn "oh no! Mina barns väl och ve vill jag inte betala för! Inte ens 1500 vill jag betala per månad!". Så jädra egoistiskt och materialistiskt!

Om män kunde bli gravida, liksom kvinnor. Så skulle jämställdhet gå att fixa. För då hade aborträtten även varit männens. Men nu är det endast kvinnor som kan bli gravida. Så rent biologiskt är där icke-jämställt. Går inte att göra något åt det.

Och är det pappan som tar hand om barnet, så är mamman tvungen att betala underhåll. Så där är det jämställd! Precis som det ska vara!

Kvinnor kan välja att inte få någon avkomma öht och därmed undvika betalningsansvar.

Allt jag vill ha är jämställdhet på det området. Det går visst att fixa med detta förslaget. Du vill helt enkelt inte eftersom du bara vill ha jämlikhet när det gynnar kvinnor. Du är därmed avslöjad som anti-feminist.

Huruvida det är egpistiskt eller inte låter jag vara osagt men varje människa ska ha ha rätt över att förfoga som de vill över sina tillgångar. Det är en mänsklig rättighet!
Citera
2026-07-01, 11:55
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Tyvärr används ju aborter som en sorts "preventivmedel".
Citera
2026-07-01, 12:27
Medlem
Citat:
Så du försöker dribbla bort din patetiska ståndpunkt genom att dribbla med semantik. Löjligt försök och den enkla finten faller jag inte för.

Barnets försörjning avtalas ingalunda bort. Jag har redan förklarat lösningen för dig men du verkar alltför pantad för att förstå.

Hur löser du tex detta problemet när singelkvinnor åker och inseminerar sig?

Nej det är inget påtryckningsmedel. Det är en manlig rättighet att själv ha samma möjligheter att styra över sin ekonomi som en kvinna har. En kvinna som vet med sig att man inte vill göra abort kan innan samlag inhämta samtycke. Mannen klargör därmed förutsättningarna föe kvinnan vilket om något underlättar hennes beslut då hon har mer information att beakta. Mer information leder till bättre beslut.

På samma sätt kan man annars hävda att kvinnan med sin möjlighet till abort kan utöva påtryckningar och utpressning över en mans liv,

Din argumentation leder ofrånkomligen till den vidriga slutsatsen att abort bör förbjudas

Dina upprepade försök till pajkastning visar mest hur lite du verkar lita på att dina egna argument håller.

I övrigt fortsätter du att blanda ihop kvinnans rätt att fatta medicinska beslut om sin egen kropp med barnets rätt till försörjning efter födseln. Det är två olika rättsliga principer. Att kalla båda för "jämställdhet" förändrar inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in