2026-06-28, 15:12
Medlem
Var det verkligen färre rum i förra huset? Där hade de ju både gästrum och vardagsrum. I nya huset är vardagsrummet även gästrum. Enligt mig har nya huset färre rum.

Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Håller med att det ser väldigt ihoptryckt ut och en märklig blandning av möbler i vardags/gästrummet. Så kan det ju vara i sommarhus för att man tar med saker som blivit över hemma eller köper billigt från ställen nära sommarhuset. Men här har de ju köpt mkt nytt. Tyckte det verkade vara en bättre planlösning i förra huset även om det var mindre rum.

Överlag ser det avskalat ut, men inte särskilt harmoniskt ut, trots det.

Han har ett eget rum, också på övervåningen. Det vänstra rummet på den här planritningen. Här är nedre våningen.
Citera
2026-06-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretentiousmouse
Var det verkligen färre rum i förra huset? Där hade de ju både gästrum och vardagsrum. I nya huset är vardagsrummet även gästrum. Enligt mig har nya huset färre rum.

Förra huset hade kök, vardagsrum och tre sovrum. Nu har de kök, två sovrum och kombinerat vardagsrum/gästrum. Dock har hon nämnt att det finns en gästtuga, så kanske att vardagsrummet kan få bli bara vardagsrum i framtiden?
Citera
2026-06-30, 11:53
Medlem
Elsa har beställt en ny bok som hon väntar på, från dagens blogg:
Citat:
Yesteryear är Caro Claire Burke debutroman och den handlar om en tradwife som vips kastas tillbaka till 1800-talet. Mycket kul idé och premiss för en bok tycker jag. Ser fram emot när den dimper ner på hallmattan. Känner mig mycket träffad av den här boken redan!

Har ej läst boken, bara om den, men verkar ju vara en satir om folk som lajvar tradwifelivet.

Känner hon sig träffad för att hon som influencer också lajvar mkt? Har ju i många år varit snack om hennes trädgårdsintresse men väldigt sällan sett något som tyder på att hon faktiskt lyckas göra något själv. Däremot vackra bilder på att bära in blommor/grönsaker i korgar.

Eller så använde hon bara ordet träffad felaktigt 🤷‍♀️
Citera
2026-06-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Elsa har beställt en ny bok som hon väntar på, från dagens blogg:

Har ej läst boken, bara om den, men verkar ju vara en satir om folk som lajvar tradwifelivet.

Känner hon sig träffad för att hon som influencer också lajvar mkt? Har ju i många år varit snack om hennes trädgårdsintresse men väldigt sällan sett något som tyder på att hon faktiskt lyckas göra något själv. Däremot vackra bilder på att bära in blommor/grönsaker i korgar.

Eller så använde hon bara ordet träffad felaktigt 🤷‍♀️
Hon lajvar Sandra Beijer som verkligen läser mkt och skriver otroliga recensioner. Elsa har aldrig läst men nu låtsas hon som hon alltid läser,så korkad
Citera
2026-07-01, 09:28
Medlem
Jag kan ha fel och jag kan vara lite sen på bollen, men när jag ser att Rodebjer nu marknadsför sin senaste kollektion får jag en känsla av att en klänning hamnade väldigt vältajmat på Elsas blogg lagom till lanseringen av sommarkollektionen. Elsas inlägg om klänningen är inte reklammärkt men det kanske ändå är så att hon fick lite "rabatt" på klänningen om hon la ut den. Eller t o m att de skickat den till henne.
Sofia Woods svarta klänning med volanghängslen som har synts senaste veckorna är också från kollektionen. Är det verkligen en slump att båda dessa visar klänningar i sina kanaler?
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-07-01 kl. 09:41.
Citera
2026-07-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag kan ha fel och jag kan vara lite sen på bollen, men när jag ser att Rodebjer nu marknadsför sin senaste kollektion får jag en känsla av att en klänning hamnade väldigt vältajmat på Elsas blogg lagom till lanseringen av sommarkollektionen. Elsas inlägg om klänningen är inte reklammärkt men det kanske ändå är så att hon fick lite "rabatt" på klänningen om hon la ut den. Eller t o m att de skickat den till henne.
Sofia Woods svarta klänning med volanghängslen som har synts senaste veckorna är också från kollektionen. Är det verkligen en slump att båda dessa visar klänningar i sina kanaler?

Ibland dyker det "plötsligt" upp samarbeten en stund efter att produkten/märket visats upp som ett vanligt inköp.. så det är inte omöjligt.
Citera
2026-07-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Säkerligen nån form av överrenskommelse mellan Billgren/Wood och Rodebjer.Svårt att tro att det bara skulle vara en slump.
Citera
2026-07-01, 12:51
Medlem
Smoothiebowl Bär Granola Nötsmör Yoghurt…. Fantasin tryter.
Citera
2026-07-01, 12:52
Medlem
Hur många gånger kan man storstäda ett helt nyrenoverat hus?
Citera
2026-07-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende

Även: de har väl hunnit vara där i cirka 5 dagar eller? Hur skitigt kan det bli?
Hon ville väl bli trädgårdsmästare, lägg tid på din trädgård nu då som du tjatat om från Stockholm i ett halvår.
Citera
2026-07-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende

Det är verkligen Groundhog Day på bloggen just nu (mer än vanligt haha)
Citera
2026-07-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Även: de har väl hunnit vara där i cirka 5 dagar eller? Hur skitigt kan det bli?
Hon ville väl bli trädgårdsmästare, lägg tid på din trädgård nu då som du tjatat om från Stockholm i ett halvår.

Lyssna på veckans poddavsnitt, ”Kroppshets, morgonrutiner och luncher på sommaren”. 28 min får de en fråga om hur man gallrar i en lummig trädgård och Sofia skickar över frågan till Elsa. Först ett awkward ”hm…” och sedan tips om att klippa gångar i sitt vildvuxna ängsgräs typ 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in