Citat:
Ursprungligen postat av
Angeliqa
Minns dig och dina pinsamma inlägg i Strömstadstråden.
Hade Anna Oscarson, kommunikationsansvarig på Svenska fallskärmsförbundet, blivit felciterad så har hon haft nära ett helt år på sig att kräva att Göteborgsposten rättat citatet. Varför har hon inte gjort det?
Vi vet att ni hoppisar bråkar om ordet men ni behöver acceptera att er kommunikationsansvarige marknadsför det i riksmedia. Löjligt att skylla Anna Oscarsons språkbruk på ickehoppisar. Dessutom fult gjort mot henne.
Innan jag checkar ut - är du själv skydiver? Hoppare? Vilken anledning har du att komma med åsikter, annars, i ett ämne där du har noll kunskap och insikt? Jag förstår människors frågor och funderingar kring ”obegripliga” olyckor, men du upprepar i alla trådarna kommentarer som mest tyder på nån slags skadeglädje.
Jag har inte hört eller läst Anna O:s kommentar men utgick ifrån att det var en intervju där hennes ord misstolkats; kompisar lät som hoppisar. Ett ord jag efter 49 år i sporten aldrig hört. Men var det ordet hon använde, accepterar jag det, trots att jag aldrig hört det varken förr eller senare.
Vilka ”pinsamma inlägg” du pratar om har jag ingen aning om. Jag försöker upprepat korrigera bisarra inlägg från personer med absolut noll kunskap i ämnet. Några av dina inlägg har varit inte bara pinsamma utan respektlösa och obehagliga.