Igår, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är om det inte finns samtycke till någon del i samlaget/inte samtycke till sex alls etc. Och någon ändå gör detta, mot den andres vilja. Som det är tal om våldtäkt.

Kvinnan ville inte att mannen skulle komma i hennes vagina utan kondom. Han hade inte samtycke till den delen av samlaget. Han gjorde det ändå = våldtäkt.

Metafor:
Du har glatt samlag med en kvinna. Hon vet att du inte vill ha något analt. Inte utan kondom iaf. Men under samlaget så greppar hon tag om en spruta och tar in den i din anal och sputar in en sats sperma där. Mot din vilja. Detta är = våldtäkt. Och jämförbart med det kvinnan var med om. Fast hon var med om det vaginalt, där risken finns att det kan bli oönskad graviditet av hans tilltag att spruta I henne, mot hennes vilja.

Hade hon inte velat ha sperma i sig hade hon inte gått med på att ha sex utan kondom så enkelt är det man både ser och känner att kondomen inte är på hela hennes version är en uppenbar efterhandskonstruktion i syfte att få skadestånd det fattar alla som har högre iQ än sin skostorlek ett normalt frivilligt samlag förvandlas självklart inte retroaktivt till en våldtäkt för mannen får utlösning på ett sätt kvinnan inte gillar, på samma sätt är det inte våldtäkt om kvinnan får orgasm när jag knullar henne även om jag i mitt huvud inte vill känna av hennes kroppsvätskor
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Citat:
Den dömde vet om att han har gjort fel. Han tar initiativ och börjar skriva till henne och be om ursäkt. Han skriver själv i detta meddelande att han borde ha tagit det lungt när han var "så kåt". Han vet om att han har gjort fel, men verkar inte bry sig om kvinnans känslor i detta. Utan Mer vad hans fel har fått för konsekvenser för honom... Han hade ju hoppats på "en lång passionerad natt" med henne. Istället blev han utkörd efter mindre än en halvtimme hos henne, pga. Att han kom I hennes vagina utan kondom och utan samtycke = våldtäkt.

Hon är arg och skriver "hur många gånger har jag sagt till om den där jävla kondomen", typ.

Han betalar iaf. För hennes dagen efter piller. Och hon skriver att hon inte vill ses något ner, att det hela har givit henne mer ångest än hon behöver...

Han kontrar med att han vill ses mer, att han tyckte de hade något fint på g. Hon bryter helt med honom och blockerar honom.

Mannen som genom att spruta I henne utan kondom mot hennes vilja, inte bara våldtog henne genom sitt tilltag. Utan också utsatte henne för betydligt högre risk för oönskad graviditet, när han kom I henne utan kondom.

Men du har som vanligt svårt med den empatiska förmågan, i att leva dig in i kvinnans situation i detta läget.

Nej ett samtyckande samlag blir inte våldtäkt för mannen får utlösning vill hon inte ha säd i sig har hon lika mycket ansvar som han att se till att kondomen är på båda brast i det ansvaret men det är inget brott och denna domen kommer rivas upp,
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men du ser ju henne som ett barn. Försvarslös, ansvarslös.

Läs nedan. Bimbodeluxe skrev exakt det jag tänkte skriva:

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnan tog sitt ansvar genom att tydligt och upprepat kommunicera att hon inte ville ha sex utan kondom.
Mannens ansvar är då att höra och respektera detta krav.
Citera
Igår, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är inte våldtäkt om kvinnan får orgasm även om jag satt upp som krav i mitt huvud att jag inte vill känna hennes kroppsvätskor på samma sätt kan det självklart aldrig vara våldtäkt för mannen får utlösning under ett frivilligt samlag
1) Inget har skett inne i huvudet på någon kravet på kondom har kommunicerats väldigt tydligt av kvinnan. Du har också rätt att formulera vilka krav du vill i sexuell kontext och din partner har valet att respektera dem eller avstå från att ha sex med dig.

2) Ingen aning om vad du avser med kvinnlig orgasm och kroppsvätskor. Har du någonsin varit i närheten av en kvinna när hon får orgasm?
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ja visst. Utlänningar är överrepresenterade vad gäller våldtäkter. Så är det. Rent statistiskt.

Men i detta ärendet så är mannen svensk. Och kvinnan utländsk. Vart hon är ifrån framgår inte.

Det är självklart aldrig våldtäkt att få utlösning under ett samtyckande samlag på samma sätt som det inte är våldtäkt om kvinnan får orgasm även om killen skulle ogilla det det räcker faktiskt med sunt förnuft för att inse att detta är absolut ingen våldtäkt kvinnan hade ett ansvar att skydda sig och brast i det ansvaret det är inget som mannen ska lastas för
Citera
Igår, 09:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ett normalt samtyckande samlag förvandlas inte retroaktivt till våldtäkt för mannen får utlösning på ett sätt som inte passar kvinnan det är absurt, har jag blivit våldtagen om kvinnan får orgasm? Jag kanske inte vill ha hennes kroppsvätskor på mig, denna dom öppnar upp för många absurditeter

Ja det är absurt att det här ska klassas som våldtäkt med de påföljder det ger. För riktiga B.O. för den dömde och för samhället.
Citera
Igår, 09:30
Medlem
Citat:
Kvinnan tog sitt ansvar genom att tydligt och upprepat kommunicera att hon inte ville ha sex utan kondom.
Mannens ansvar är då att höra och respektera detta krav.

Gjorde hon, du menar att hon efteråt påstår att hon gjorde det.

Jag har tretusenetthundraelva varianter där jag fått höra "men jag har ju tjatat" när det handlar om att hon önskat, frågat, undrat, frågat.... osv. Det blir till "tjat".

Ni är ofta inte tydliga, eller ens upprepande - men ändå vill ni ha det till att ni tjatat.
Kort sagt. Du har ingen aning om hon var tydlig.

Var hon TYDLIG så hade hon givetvis blivit arg alla andra gånger de hade sex utan kondom.
Citera
Igår, 09:35
Medlem
Citat:
Det är om det inte finns samtycke till någon del i samlaget/inte samtycke till sex alls etc. Och någon ändå gör detta, mot den andres vilja. Som det är tal om våldtäkt.

Kvinnan ville inte att mannen skulle komma i hennes vagina utan kondom. Han hade inte samtycke till den delen av samlaget. Han gjorde det ändå = våldtäkt.

Metafor:
Du har glatt samlag med en kvinna. Hon vet att du inte vill ha något analt. Inte utan kondom iaf. Men under samlaget så greppar hon tag om en spruta och tar in den i din anal och sputar in en sats sperma där. Mot din vilja. Detta är = våldtäkt. Och jämförbart med det kvinnan var med om. Fast hon var med om det vaginalt, där risken finns att det kan bli oönskad graviditet av hans tilltag att spruta I henne, mot hennes vilja.

Att man kommer är en naturlig del av ett samlag, vill hon inte ha "det" så får hon se till att det blir kondom på. Vilket hon uppenbart inte såg till.

Varför vill du se kvinnor som menlösa våp?
Citera
Igår, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Dödade läkaren någon fysiskt alltså?

Annars är ju mord ett bra exempel. Ett allvarligt brott hur än du vrider på det.

Finns ingen chans för BO att tacka mördaren för en Swish.

Men i dagens mått mätt med våldtäktsmän så kan offer i princip ha GM som sin bästa vän och KK.

Ja, läkarens medicinska beslut dödade en annan människa. Så han dömdes till vållande till annans död. Han har alltså dödat en annan människa. Men han är inte Ted Bundy för det! Extrem skillnad, extremt stor gradskillnad. Men för den som miste livet och dennes anhöriga är givetvis smärtan lika stor som för Ted Bundys offer och offrens anhörig.

Finns gradskillnader i alla brott. Så även vid våldtäkt.

Att hon artigt tackar för att han betalar hennes dagen efter piller, visar mer på artighet hos henne. Än något annat. Ett personlighetsdrag hos henne. Helt enkelt.

Att du hänger upp dig på det är mer sorgligt. Hennes artiga "tack" när han skickar pengar för de dagen efter piller hon behöver ta pga. Att han har kommit i henne utan kondom mot hennes vilja. Tar ju inte bort det faktum att han genom sitt tilltag att komma i henne mot hennes vilja, har våldtagit henne.

Ja, men kära du. Den vanligaste typen av våldtäkt har alltid varit "bekantskaps-våldtäkten", där offer och förövare känner varandra. Detta är inget nytt. Långt därifrån! Överfallsvåldtäkter är ovanliga. Men händer, de också.
Citera
Igår, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Gjorde hon, du menar att hon efteråt påstår att hon gjorde det.

Jag har tretusenetthundraelva varianter där jag fått höra "men jag har ju tjatat" när det handlar om att hon önskat, frågat, undrat, frågat.... osv. Det blir till "tjat".

Ni är ofta inte tydliga, eller ens upprepande - men ändå vill ni ha det till att ni tjatat.
Kort sagt. Du har ingen aning om hon var tydlig.

Var hon TYDLIG så hade hon givetvis blivit arg alla andra gånger de hade sex utan kondom.
Är textkonversationen dem emellan fabricerad alltså?

Hade han lyssnat när hon varit TYDLIG hade han inte blivit polisanmäld och dömd.
Citera
Igår, 09:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
1) Inget har skett inne i huvudet på någon kravet på kondom har kommunicerats väldigt tydligt av kvinnan. Du har också rätt att formulera vilka krav du vill i sexuell kontext och din partner har valet att respektera dem eller avstå från att ha sex med dig.

Följande scenario.
Kvinnan säger att hon vill att kondom används om de ska ha sex.
Mannen säger att han inte vill använda kondom om de ska ha sex.
De har sex utan kondom inget tvång, inget hot, ingen utsatt situation, inget våld.
Vem ligger ansvaret på att kondom används? Tänker du att mannen bör fällas för våldtäkt även i det här fallet?
Citera
Igår, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ja det är absurt att det här ska klassas som våldtäkt med de påföljder det ger. För riktiga B.O. för den dömde och för samhället.

Har hon verkligen varit tydlig med att han inte får komma i henne är det på sin höjd ofredande för hon har ju frivilligt sex ett samtyckande samlag kan aldrig förvandlas till en våldtäkt för mannen råkar få utlösning möjligtvis ofredande och ett bötes straff hade jag inte sagt något om, har hon inte varit tydlig sedan innan ska det inte vara något brott alls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in