2024-04-14, 07:14
Medlem
SnutteFia03s avatar
Såg något inslag om det här i nyheterna här om dagen. Som postaren ovanför skrev så har incels svårigheter med att få till det inte så mycket med utseende att göra.

Killar måste förstå att män och kvinnor tänker och känner på olika sätt kring sexuell attraktion. Eftersom killar går mer efter utseende än vad tjejer gör, generellt, så tror de att om de ser bättre ut så kommer det gå bättre. Grejen är att det är mer deras beteenden och personlighet som avgör. Speciellt den här bittra attityden som incels har och ger uttryck för, det om något är avtändande.
Citera
2024-04-14, 08:14
Medlem
Bli kriminell pajsare och skjut farsor på väg till badhuset i ansiktet så ska du se att svenska kvinnor kåtar ned sig och du har "rätt personlighet"

Den där listan är väl mer bögig om något.
Citera
2024-11-16, 15:13
Medlem
Hej där.

Jag är en sleuth och internetnörd, och läser master i journalistik i Tyskland och skriver just nu ett rapportage om looksmaxxing-trenden och att den håller på att bli stor bland ungdomar.

Hade gärna hört vad någon som har personliga erfarenheter från trenden/communitiet har att säga om dels hur looksmaxxing nu är en grej på tiktok och instagram, samt om effekterna av trenden, och kopplingarna till incelvärlden.

skriv gärna till mig
Citera
2024-11-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrokrux-8
Hej där.

Jag är en sleuth och internetnörd, och läser master i journalistik i Tyskland och skriver just nu ett rapportage om looksmaxxing-trenden och att den håller på att bli stor bland ungdomar.

Hade gärna hört vad någon som har personliga erfarenheter från trenden/communitiet har att säga om dels hur looksmaxxing nu är en grej på tiktok och instagram, samt om effekterna av trenden, och kopplingarna till incelvärlden.

skriv gärna till mig
Här har du extrema delarna av looksmax. Giant implants som är ett memekonto till en kirurgdesigner o planerare
https://www.instagram.com/p/C1DTSwvMLWQ/?locale=en-TH&hl=en
https://looksmax.org/ här heter han realsurgerymax
Senast redigerad av micropirre 2024-11-17 kl. 00:58.
Citera
2025-01-18, 10:40
Medlem
Crapmagics avatar
Varför tror den här lockmaxaren att han är en chad väldigt feminin ansiktsform inklusive
feminint snea rävögon https://www.youtube.com/watch?v=IyGe28jWCX4
Citera
2025-01-18, 10:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codesyss

Ser gott om feta och fula män med snygga och smala kvinnor. Det beror på att kvinnor tänder på män som kan förtrycka andra. Incels däremot har alldeles för stor respekt och avgudar vanliga kärringar för mycket.
Fast dom har inte en relation, utan en transaktion, där han visar sina prylar & köper henne saker & resor i utbyte mot uppmärksamhet & titeln flickvän, förövrigt är det inte alls vanligt utan väldigt ovanligt, vill man inte ha en sådan relation till tjejen utan tvärtom måste man göra på andra sätt

Det finns inga incitament för att ha en kvinna i ditt liv ifall hon inte sexuellt åtrår dig på riktigt, då kan du lika gärna dra i struten till porr istället
Senast redigerad av Crapmagic 2025-01-18 kl. 10:50.
Citera
2025-03-27, 17:39
Avstängd
Dokumentär om subkulturen ”Looksmaxxing” där män förändrar sitt utseende i hopp om att attrahera kvinnor och få en framgångsrik karriär. Fenomenet har sitt ursprung i den misogyna incel-världen och kan handla om allt från träning och hudvård till operationer och rena självskadebeteenden. Reportern Ben Zand (Incels – bakom masken) träffar unga män som ägnar sig åt looksmaxxing i sin jakt på lycka.

https://www.tv4play.se/program/75dca76ddf04577da0b1/looksmaxxing-unga-man-och-extrema-kroppsideal
Citera
2026-06-30, 10:12
Medlem
branndasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Dokumentär om subkulturen ”Looksmaxxing” där män förändrar sitt utseende i hopp om att attrahera kvinnor och få en framgångsrik karriär. Fenomenet har sitt ursprung i den misogyna incel-världen och kan handla om allt från träning och hudvård till operationer och rena självskadebeteenden. Reportern Ben Zand (Incels – bakom masken) träffar unga män som ägnar sig åt looksmaxxing i sin jakt på lycka.

https://www.tv4play.se/program/75dca76ddf04577da0b1/looksmaxxing-unga-man-och-extrema-kroppsideal
Måste vara jobbigt för dem att lägga hela sitt liv på att "looksmaxxa" för att få ligga och samtidigt får finniga tjockisar runt dem ligga mer. När ska incels fatta att det handlar om personlighet och beteende och inte om "looks"?
Citera
2026-06-30, 10:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Måste vara jobbigt för dem att lägga hela sitt liv på att "looksmaxxa" för att få ligga och samtidigt får finniga tjockisar runt dem ligga mer. När ska incels fatta att det handlar om personlighet och beteende och inte om "looks"?

Det är för att incels tar råd och tips från andra incels. Allt är bara ryggdunkningar och bortförklaringar från likasinnade med skev världsbild.
Det är ju som att läsa här i trådarna emellanåt när män ska förklara hur man ska lyckas på dejtingmarknaden trots att dom aldrig haft ett förhållande som sträckt sig över 2 dejter.
Citera
2026-06-30, 16:29
Medlem
branndasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är för att incels tar råd och tips från andra incels. Allt är bara ryggdunkningar och bortförklaringar från likasinnade med skev världsbild.
Det är ju som att läsa här i trådarna emellanåt när män ska förklara hur man ska lyckas på dejtingmarknaden trots att dom aldrig haft ett förhållande som sträckt sig över 2 dejter.
Men om man är så extremt mån om att lyckas hitta någon att man viger sitt liv åt att "looksmaxxa" på den nivån har då aldrig tankar om alternativ uppkommit på vägen? Lär ju inte bara vara helt pantade människor som pysslar med det där rimligtvis. Men jag kanske har missat något?
Citera
2026-06-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Jag förstår inte vad problemet är. Är dom så bittra över livet att det spiller över på utsidan?
Tråkig insida resulterar i mindre tilltalande utsida för damerna. Eller hur var det nu?
Har provat lite olika stilar och det spelade ingen roll om jag drog på mig en grön skjorta eller om jag fixat håret. Håva in fisk ändå. Looksmaxing borde bytas ut till KBT för ”hemmasittare”.
Citera
2026-07-01, 06:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Looksmaxing, svaret för incels?

Att som snubbe bli fjantig och fåfäng undrar ju jag om det verkligen är en hit? Nej, en kille ska ju naturligtvis försöka bli så maskulin som möjligt. Har t.ex. aldrig träffat en boxare som varit en fjant, däremot har jag träffat ett gäng med fjantar som gymmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in