Igår, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nej nu är vi snarare på samma våglängd.

Då kan vi väl sätta en annan benämning på detta brott/överträdelse?

Nej, det är ju våldtäkt den dömde har begått mot sin dejt och han är dömd för våldtäkt till minimumstraffet: 3 års fängelse.

Hagamannen har begått både våldtäkter, våldtäktsförsök, grova våldtäkter och mordförsök. På random främmande kvinnor och en flicka. Och dömdes till 14 års fängelse för detta.

Det är tydliga gradskillnader. Och stora olikheter.
Citera
Igår, 02:35
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, det är ju våldtäkt den dömde har begått mot sin dejt.

Okej, dåså. För mig är båda våldtäktsmän.

Du får väl försvara den här killen i framtiden när folk påstår att dom båda är våldtäktsmän. Får vi se hur bra det tas emot.
Citera
Igår, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Okej, dåså. För mig är båda våldtäktsmän.

Du får väl försvara den här killen i framtiden när folk påstår att dom båda är våldtäktsmän. Får vi se hur bra det tas emot.

Båda har våldtagit.

Precis som både Ted Bundy och läkaren som gjorde ett grovt misstag: har dödat.

Gradskillnader dock. Som sagt var.
Citera
Igår, 03:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Båda har våldtagit.

Precis som både Ted Bundy och läkaren som gjorde ett grovt misstag: har dödat.

Gradskillnader dock. Som sagt var.

Dödade läkaren någon fysiskt alltså?

Annars är ju mord ett bra exempel. Ett allvarligt brott hur än du vrider på det.

Finns ingen chans för BO att tacka mördaren för en Swish.

Men i dagens mått mätt med våldtäktsmän så kan offer i princip ha GM som sin bästa vän och KK.
Citera
Igår, 03:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Nja... Det framgår inte av den lilla information som finns. En sak är säker dock, han hade inte samtycke att komma i henne utan kondom. Han kom i henne ändå, utan kondom, vilket är = våldtäkt. Här har du hela deras textkonversation:

9 december 2024:

Han: 2024-12-09 23:39: I'm so so sorry 😢 I think that I am really good at controlling myself and be able to last. But apparently I could come fast too. Should have stopped and cooled down a bit when I felt that I was so horny
Han: 2024-12-09 23:41 - I was so looking forward to a long night of passionate sex with you. 🥺

Hon: 2024-12-09 23:41 - How many times I told you to wear the fucking condom
Hon: 2024-12-09 23:41 - 🤬
Hon: 2024-12-09 23:42 -
I'm so upset at you, I don't want to talk now

Han: 2024-12-09 23:43 - I understand. I can only say I am so sorry and hope you get back well and are able to sleep a good nights sleep.

10 december 2024:

Han: 2024-12-10 06:20 - If there's any consolation I dreamt about you, woke up at 4.30 and could not get back to sleep after

Hon: 2024-12-10 10:35 - Is this you trying to score pity points? That's even lower than what you did. I'll tell you later how much the pill was so you can Swish me.

Han: 2024-12-10 10:55 - Not at all, I told you before that I don't play games. I say what I feel and sometimes it comes out in a way that is interpreted differently than was intended. I think you also know that you don't need a pill for last night since you are just at the end of your period.

Hon: 2024-12-10 10:56 - You don't get to decide what happens with my body or not
Hon: 2024-12-10 10:57 - I'm telling you not asking you for any advice

Han: 2024-12-10 11:10 - I can of course swish you, no worries

2024-12-10 12:27 - Kronans Apotek Kvitto 0000190604000055462
Person MAA008
Datum: 24-12-10 12:27
Trans: 55462
Beskrivning: ellaOne ta 30 mg st
Belopp: 305,00
Totalt: 305,00
(Den nedersta delen av kvittot är delvis skymd i bilden)

Hon: 2024-12-10 12:29 - Thanks
Hon: 2024-12-10 12:58 - I got the swish thanks
Hon: 2024-12-10 12:59 - I think it is best if we don't see each other again 😕, this is creating additional anxiety I don't need.

Han: 2024-12-10 13:09 - I'm really sad about this and I do want to see you again. But take the time you need and if/when you feel you are ready to give it another try then just ping me. I think we have something nice together that I am curious to explore further.

Hon: 2024-12-10 13:15 - Make sure you read this properly: I do not want to see you again because two main reasons 1) you don't respect my boundaries and 2) I can never trust you after what you did. There is nothing nice for me to explore anymore. We are done.

Systemmeddelande: You blocked this contact. Tap to unblock.

"I think you also know that you don't need a pill for last night since you are just at the end of your period."

Menar han här att hon är i/på väg in i klimakteriet?

Annars, visar det ju hur mycket en man förstår om mens och kvinnans biologi. Vid slutet av en mens har cykeln redan börjat förbereda sig för ägglossning och dessa faser överlappar. Spermier lever i upp till fem dagar och kan därför mycket väl hinna att befrukta ett ägg vid nästa ägglossning. Det är verkligen en chansning att ha sex utan kondom då, något som hon inte ens ville.

Det där pillren är heller inte bra för kroppen.
Senast redigerad av -GG Igår kl. 03:37.
Citera
Igår, 03:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Kvinnor sprutar inte in cirka 150 miljoner ägg i mannens penis, när hon får orgasm, och som riskerar att göra honom gravid.

Om kvinnan då har en, eller flera könssjukdomar och ljuger om att hon inte har detta - killen använder ändock kondom under hela samlaget och helt korrekt, för att vara på den "säkra" sidan - mannen smittas ändå av HIV och/eller Kondylom, skall då kvinnan dömas för våldtäkt? Hon har ju invaderat mannen med miljontals, biologiska partiklar (virus) och ljugit om att hon inte har några könssjukdomar...
Citera
Igår, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Beskriv hur kondom känns i fittan så vi vet vad du pratar om.
Hon gick med på sex med skydd/kondom.
Hon gick inte med på sex oskyddat. Svårt att förstå?

Hon hävdar det efteråt men hon samtyckte i stunden till sex utan kondom hon kan som sagt inte återkalla samtycket retroaktivt denna dom kommer aldrig stå sig om den överklagas
Citera
Igår, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gav mannen henne dessa alternativ? Av chattexten att döma verkar han inte gjort det.

Citat:
Vadå "precis som hon gjort med andra killar"? Finns ingen information om hur hon har haft sex med andra. Den dömde påstår för övrigt (i förhör) att hon har haft sex med en annan man (inte "flera") och den dömde trodde att det var för den dömdes skull hon ville skydda sig med kondom: för att skydda den dömde. Men I textmeddelanden så är det tydligt att han visste om att hon var arg för att han kom I henne. Där finns ingen diskussion alls om den andra mannen. Så sanningshalten i det bör vi nog ta med en skopa salt.

I övrigt är den dömde ingen "kille". Han är man på över 40 år. Och borde ha förstånd att använda kondom eller iaf. Avbrutet samlag om partnern kräver det.

Han hade inte samtycke att komma i henne utan kondom, men gjorde så ändå = våldtäkt. När ska du begripa det?

Hade hon inte samtyckt till sex utan kondom så hade hon inte haft det hon har både känsel och ögon att se med och hon är inte utvecklingsstörd, att horan inte ville köra utan kondom är en uppenbar efterhandskonstruktion i syfte att få skadestånd
Citera
Igår, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon hävdar det efteråt men hon samtyckte i stunden till sex utan kondom hon kan som sagt inte återkalla samtycket retroaktivt denna dom kommer aldrig stå sig om den överklagas

Faktum är att jag själv fick klamydia för ca tre år sedan. Och jag inser nu att det var avtalat om att vi skulle vara rena och att han därför bröt det villkorade samtycket. Jag ska fråga min förövare hur han ställer sig till att vara psykopat samt att ansvaret är hans. Jag kände mig så smutsig. Hur skriver man spy-emoji nu igen?
Citera
Igår, 08:07
Medlem
Jag glömde att säga till alla Systrar att man alltid ska polisanmäla! Hellre en gång för lite än en för mycket! Även om det inte ens känns jobbigt. Det är faktiskt ofta så att man förnekar för sig själv att man är ett offer tills någon förklarar att det är synd om en. Det var inte ditt fel!
Citera
Igår, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helosanbanan
Faktum är att jag själv fick klamydia för ca tre år sedan. Och jag inser nu att det var avtalat om att vi skulle vara rena och att han därför bröt det villkorade samtycket. Jag ska fråga min förövare hur han ställer sig till att vara psykopat samt att ansvaret är hans. Jag kände mig så smutsig. Hur skriver man spy-emoji nu igen?

Japp jag har också fått klamydia och eftersom man kan återkalla ett samtycke retroaktivt så vill jag nog hävda att hon bröt mot de villkor jag satt upp i huvudet så lås in henne!
Citera
Igår, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av podofil1981
Jag ser egentligen inga större konstigheter med domen. Tjejen hade samtyckt till sexuellt umgänge med kondom, och eftersom mannen inte använde kondom så fanns det inget samtycke längre.

Däremot undrar jag vad som hade hänt ifall det motsatta skedde.
Om tjejen samtyckt till sexuellt umgänge utan kondom, men mannen använder kondom.
Hade han fått tre års fängelse i det fallet också?

Eller kvinnor som säger att de är på pillret, eller fiskar upp kondomen och befruktar sig själva. Eller som ljuger om sina sexuella vanor och smittar med stds, 3 år då med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in