2025-10-10, 23:45
Medlem
Sladdarens avatar
Troligen för att de är endast och mest intresserad av fotboll .. så då lägger de allt krut på det som ultimata målet att bli på topp och bästa spelare som målsättning

Svenskar är mer allround och är bra till elit och bland de bästa i världen på mycket andra sporter helt enkelt och väljer varierat ifrån mängden folk

Svarta nischar på fotbollen helt enkelt men inte mycket annat
Det är min tagning på det iaf
Citera
2026-07-01, 02:15
Medlem
-GGs avatar
Det är rätt pinsamt. Eller det är mycket pinsamt.

Och hur fort det har gått! Svenskars enda historiska måttstock är andra världskriget.

Tomtar, som tror att demografin eller invandringens inslag i landslagen stannar av vid en "acceptabel procent" där man bara kan se det goda i det, uppmana till att det är tröjan i sig som spelar den största rollen, och inte behöva ta ställning på riktigt. Så typiskt fegt och numera det svenska/europeiska synsättet, allt för att slippa se demografins brutala förändring på samhällena och undanträngningen. För att inte nämna att ungdomsidrotten har blivit mer konfliktfylld och hotfull i och med annan mentalitet med invandrarna.

Hur många svenskar kommer genuint att känna samhörighet med ett svenskt landslag om det ser ut som dagens Frankrike?
Frankrike är inte någonting som kan viftas bort som ett skräckscenario utan det är så. Om man tittar på Frankrikes landslag längre tillbaka i tiden och vid olika turneringar är det ingenting annat än ett folkbyte som skett och som pågår. Och eftersom det sker åt det politiska korrekta bytet (från vit till svart) säger ingen det uppenbara, trots att det är exakt så som ett folkbyte de facto ser ut, utan att man, som politiker, behöver uttala att man absolut vill se det ske.

Ändå ska det förnekas in absurdum och målas om som någonting modernt och oundvikligt. Man inbillar sig att man kan genomföra det/folkbyte på det snällaste sättet, med en slags "fin stress" i det som då inte kan få samma konsekvenser som om man öppet stod för det, eller vad som skett tidigare när länder släppt in "fienden".

Att länder i Europa bedriver invandring från "alla länder" gör ju att de egna talangerna inofficiellt tävlar emot flera länders talanger och spelare samtidigt, i stället för att få tävla på den faktiska inhemska nivån och inom den kartan.

Det är ju en ensidig väg, eftersom alla strömmar sker åt ett håll, invandrarna kommer hit och vi inte åker till dem på samma premisser.
Senast redigerad av -GG 2026-07-01 kl. 02:22.
Citera
2026-07-01, 03:01
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Att du ser så många negrer i Frankrike, England och Belgien handlar liksom om deras kolonialhistoria. De ägde en massa land i Afrika och andra ställen där det finns negrer och sedan fick de liksom ta ansvar för det och göra en massa negrer till deras nationalitet. Där gjorde ju Sverige en bra sak att vi inte hade en massa kolonier i negerland.
Vi hade inte en massa kolonier...
Men jag håller med, Sverige är inte alls i närheten så svart som Belgien, Frankrike och England.
Svenska landslaget, svart eller inte, vem fan bryr sig ärligt. Vi spelar för Sverige hursomhelst och det är väl det vi ska fira?

Så tråkigt att vi åkte ut
Citera
2026-07-01, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Vi hade inte en massa kolonier...
Men jag håller med, Sverige är inte alls i närheten så svart som Belgien, Frankrike och England.
Svenska landslaget, svart eller inte, vem fan bryr sig ärligt. Vi spelar för Sverige hursomhelst och det är väl det vi ska fira?

Så tråkigt att vi åkte ut

De som bryr sig om spelarna i laget bryr sig. Jag hejar på det svenska laget för det är laget med flest svenska spelare. Om det finns en framtid där Sveriges landslag har 0 svenska spelare så kan jag lika gärna heja på vilket annat lag som helst som också har 0 svenska spelare. Eller menar du att jag fortfarande ska känna samhörighet med Sveriges landslag på grund av färgerna på tröjan eller för att det kallas det svenska landslaget? Laget representerar inte mig som svensk längre och då upphör supporten från min sida.

Kul för andra folkgrupper som får se sina landsmän representerade i Sverige, mindre kul för mig som svensk då mina representanter försvinner.

Det är samma sak som att afrikanerna i Sverige inte tittar på våra vintersporter. De har ingen att heja på där för de är inte representerade i dessa sporter. Och det är inget fel med att de inte tittar det förväntar sig ingen heller, men då kan man inte heller förvänta sig att svenskar ska titta på ett svenskt fotbollslandslag i framtiden som eventuellt kommer att ha 0 svenska spelare.
Citera
2026-07-01, 04:04
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
De som bryr sig om spelarna i laget bryr sig. Jag hejar på det svenska laget för det är laget med flest svenska spelare. Om det finns en framtid där Sveriges landslag har 0 svenska spelare så kan jag lika gärna heja på vilket annat lag som helst som också har 0 svenska spelare. Eller menar du att jag fortfarande ska känna samhörighet med Sveriges landslag på grund av färgerna på tröjan eller för att det kallas det svenska landslaget? Laget representerar inte mig som svensk längre och då upphör supporten från min sida.

Kul för andra folkgrupper som får se sina landsmän representerade i Sverige, mindre kul för mig som svensk då mina representanter försvinner.

Det är samma sak som att afrikanerna i Sverige inte tittar på våra vintersporter. De har ingen att heja på där för de är inte representerade i dessa sporter. Och det är inget fel med att de inte tittar det förväntar sig ingen heller, men då kan man inte heller förvänta sig att svenskar ska titta på ett svenskt fotbollslandslag i framtiden som eventuellt kommer att ha 0 svenska spelare.

Exakt.

Som vanligt är man besatt av hudfärg och att invandrarna måste känna sig representerade i Sverige. Medan man blir helt rasande om svenskar är det minsta besatta av sin hudfärg och att det ska sammanfalla i olika landslags utseenden och representanter.

Å ena sidan är hudfärg helt avgörande, å andra sidan betyder det ingenting om det ställs mot inhemska folk eller hur fort det bevisligen har ändrats i Sverige/Europa.

Det finns inte ett uns av ärlig insikt eller intellektuell hederlighet hos dessa som propagerat fram detta.
Senast redigerad av -GG 2026-07-01 kl. 04:15.
Citera
2026-07-01, 06:52
Medlem
Mad monks avatar
Haha hur kan man ens bry sig om den mörklngsport längre. Fotboll har sedan länge varit en genomkorrumperad woke sport. Men jag förstår dessa män med kepsen bak och fram som tittar på eländet samma män som njuter av att se er fru bli påsatt av kunta kinte från subsahara en förnedringsriitual ni njuter av.
Citera
2026-07-01, 19:07
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:

Tror vi har olika definition av svenskar. Jag tror det finns många färgade människor som enbart känner sig svenska. Dom pratar inte ens sina föräldrars språk och är uppvuxna som svennar i Sverige - och beter sig också som det. För mig spelar det ingen roll om någon som bär matchtröjan är vit eller svart, för mig spelar det roll att dom som spelar för landslaget är stolta och trogna landsmän som vill se Sverige skina. Dom kämpar som bara den för oss, det gläder mig.
Citera
2026-07-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveKnark
Tror vi har olika definition av svenskar. Jag tror det finns många färgade människor som enbart känner sig svenska. Dom pratar inte ens sina föräldrars språk och är uppvuxna som svennar i Sverige - och beter sig också som det. För mig spelar det ingen roll om någon som bär matchtröjan är vit eller svart, för mig spelar det roll att dom som spelar för landslaget är stolta och trogna landsmän som vill se Sverige skina. Dom kämpar som bara den för oss, det gläder mig.

Din syn är att svenskar inte finns som folkgrupp för du säger att hela världen kan vara svenskar. Detta är naturligtvis helt felaktigt då vi tillhör en folkgrupp precis som alla andra.

Men visst vi kan byta namn på vår folkgrupp om du vill börja kalla alla med svenskt medborgarskap för svenskar. Jag tycker personligen det är onödigt men för dig verkar det vara viktigt. Vad ska vi svenskar kalla oss istället? Skandinaver?
Citera
2026-07-13, 08:55
Medlem
ILoveKnarks avatar
Citat:
Din syn är att svenskar inte finns som folkgrupp för du säger att hela världen kan vara svenskar. Detta är naturligtvis helt felaktigt då vi tillhör en folkgrupp precis som alla andra.

Men visst vi kan byta namn på vår folkgrupp om du vill börja kalla alla med svenskt medborgarskap för svenskar. Jag tycker personligen det är onödigt men för dig verkar det vara viktigt. Vad ska vi svenskar kalla oss istället? Skandinaver?
Jag kan tycka att skandinaver är ett lämpligt ord att beskriva skandinaver med, men man kan säga vanlig svensk också. "Han är svensk-svensk" har jag hört folk säga ibland, ibland har jag hört "svenne" sägas. Man får säga som man vill, men huvudsaken är väl att dessa människor som spelar för vårat landslag gör det för just landet. Och det tror jag våra gubbar gör. Nu är de kanske inte lika duktiga som Norge men men. Jag hejar på ändå
Citera
2026-07-13, 09:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Dom är skickliga spelare såklart - men man kommer inte undan känslan av folkutbyte.
Citera
2026-07-13, 09:08
Medlem
Duvlorts avatar
Man får ju säga att det är för få svarta i Vasaloppet, innebär det att man får säga att det är för många svarta i svenska landslaget? 🫣

Vet inte vad Schweiz sysslar med men det ser nästan ut som man har börjat med att värva utländska spelare till sitt landslag, ungefär som Qatar?
Citera
2026-07-13, 09:20
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Så länge de kan spela fotboll har det väl förfan inget med saken att göra.

För övrigt, häng dig nazistsvin.
Om vi nu ska ha landslag så ska väl det väl återspegla landet? Dvs nationalitet som är byggd på historia, utseende, sociala och kulturella riktmärken.

Om en nationalitet bara är ett medborgarskap, ett pass då försvinner poängen med att ha nationer och därmed landslag.

Det är just detta EU grundades för att åstadkomma och invällningen är en del av den processen, att förstöra nationalkänslan.

I Sverige är det ok att vara Nigerian, Syrier och vårda sin kultur och sitt språk och sin flagga. Vart är svensken i detta? Om någon Afghan skulle beskriva den typiska afghanen skulle det inte vara fel men om en svensk skulle beskriva en svensk så är han rasist, trångsynt, nazist m.m.

Europas förfall sker inför öppen ridå och landslagen i fotboll representerar det på ett synnerligen enkelt sätt.

Om mer än hälften av alla Europeiska landslag består neger så kan det knappast kallas landslag, afrikaner från samma land kanske till och med fr sam by möts som medlemmar i olika landslag pga av vilken väg dom tog efter att båten landade på en strand i Medelhavet.
Hur fan har detta nationalitet?

Sen kan du för det första beskriva för mig vad en nazist är efter som du använder ordet så borde du veta vad det betyder och för det andra berätta för mig varför nazist är ett skällsord som alltid får stå oemotsagd?

Är väl ganska uppenbart för de flesta idag som följer världsutveckling att judarna har styrt USAoch deras militära komplex sedan åtminstone 1945 men antagligen längre och gör precis samma sak idag som nazisterna anklagades för att ha gjort.
Hitler ville göra sig av med judarna och idag set vi varför men det till trots används detta ord som ett skällsord av människor som inte begriper bättre.
Senast redigerad av LKKINGEN 2026-07-13 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in