2026-06-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Igen, min premiss är att det är att det är möjligt. Det räcker ju. Finns inga bevis för att den är äkta.
Nej, det är ingen premiss. Hur menar du att NEWSMAX2 med Frank Tureks goda minne skulle förfalska en sändning med sagda fejkade innehåll om de saknade motiv till att göra det?

Var de drogade och kontrollerades av främmande makt?

Är det fullt möjligt, menar du?
Citera
2026-06-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej, det är ingen premiss. Hur menar du att NEWSMAX2 med Frank Tureks goda minne skulle förfalska en sändning med sagda fejkade innehåll om de saknade motiv till att göra det?

Det är givetvis möjligt. Varför skulle det inte kunna vara det?
Citera
2026-06-30, 22:03
Medlem
Citat:
Jag avsåg här främst Brays referenser till Mossad-pagers avseende att en del av batteriet avlägsnades varpå sprängladdning apterades där i dess ställe. Att det räcker med att låt säga 25% av batteriet finns kvar utan att det behöver upptäckas.
Blev visst fel där. Jag avsåg att skriva 75%.

Dvs, Brays poäng är att laddningen tar så liten plats att det inte märks något vid normal användning.
Citera
2026-06-30, 22:04
Medlem
Citat:

"Var de drogade och kontrollerades av främmande makt?"

Kanske samma organisation som gömde undan ett plan och giftmördade passagerarna. Lägg till att de avfyrade en missil och fejkade rester av planet inne i Pentagon. Det här är ju inte i närheten av ett problem. Här har du andra tankar?
Citera
2026-06-30, 22:07
Medlem
Citat:
Till er andra.

Jag har för mig att Bray hävdade att det räcker med att en liten del av batteriet ersätts med en sprängladdning och att det inte märks vid en normal användning av mikrofonen. Men nu senast så visade han att det även finns plats för en sådan (shape charge) bredvid batteriet.

Vilket som, vad jag förstår.
Då kan du väl länka hans ritning av enheten och denna shaped charge?
Citera
2026-06-30, 22:08
Medlem
Citat:
Det är givetvis möjligt. Varför skulle det inte kunna vara det?
Och vilken främmande makt skulle det i så fall vara och med vilket motiv? Är både NEWSMAX2's redaktion och Frank Turek fortfarande drogade och kontrollerade, givet att de fortfarande i så fall inte har tillkännagivit vad som verkligen skedde?

Säg till om du vill sluta tramsa och istället diskutera sakfrågan.

Och nej, jag ställer inga orimliga beviskrav. Jag efterfrågar som sagt bevis som skulle accepteras i en gängse rättslig prövning.

Inget annat.
Citera
2026-06-30, 22:11
Medlem
Citat:
Och vilken främmande makt skulle det i så fall vara och med vilket motiv? Är både NEWSMAX2's redaktion och Frank Turek fortfarande drogade och kontrollerade, givet att de fortfarande i så fall inte har tillkännagivit vad som verkligen skedde?

Säg till om du vill sluta tramsa och istället diskutera sakfrågan.

Och nej, jag ställer inga orimliga beviskrav. Jag efterfrågar som sagt bevis som skulle accepteras i en gängse rättslig prövning.

Inget annat.

"Vilken främmande makt skulle det vara i så fall och med vilket motiv?"

Vet ej. Fast det är givetvis möjligt. Här tänker du annorlunda? Har hört att CIA ligger bakom det mesta som skedde under förra århundradet.

"Är både redaktion och Frank Turek fortfarande drogade?"

Varför skulle de inte kunna vara det?
Citera
2026-06-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Då kan du väl länka hans ritning av enheten och denna shaped charge?
Jag förmodar att han inte vill publicera ritningar till en sådan manick givet risken att någon dårfink får för sig att bygga en sådan och använda den.

The Anarchist Cookbook i all ära.
Citera
2026-06-30, 22:14
Medlem
Citat:
Jag förmodar att han inte vill publicera ritningar till en sådan manick givet risken att någon får för sig att bygga en sådan och använda den.

Givetvis, där slog du huvudet på spiken .
Citera
2026-06-30, 22:20
Medlem
Citat:
Igen. Säg till om du vill sluta tramsa och istället diskutera sakfrågan.

Inget annat.

Jag diksuterar sakfrågan. Den handlar om att det är möjligt att videon är fejkad. Kan du bevisa motsatsen? I så fall finns jag kvar här.
Citera
2026-06-30, 22:46
Medlem
Citat:
Jag förmodar att han inte vill publicera ritningar till en sådan manick givet risken att någon dårfink får för sig att bygga en sådan och använda den.

Eller kanske för att Jon Aaron Bray vet att den inte skulle funka.
Det behöver inte ens vara en avancerad ritning, bara en enkel skiss, så att vi nyfikna, kan se hur han tänker.
Är inte du nyfiken?

En dårfink skulle bara behöva fixa en tändhatt + elektronik i en liten låda. Och den skulle vara mer effektiv än Jon Aaron Bray's teori.

En enkel skiss hade varit tillräckligt.
Senast redigerad av Piii... 2026-06-30 kl. 23:07.
Citera
2026-07-01, 00:11
Medlem
Citat:
Givetvis, där slog du huvudet på spiken .
Hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in