Citat:
Ursprungligen postat av
Periodic
Det beror nog mest på att USA är den dominerande stormakten både militärt och kulturellt. Sanningen är
att utan detta, outtalade, tvång så hade många inte velat ta i varesig ryss eller amerikan ens med en lång tång.
Pest eller kolera. Ryssen är förvisso värre men det är grader i helvetet i min mening. Varför måste man enligt många här vara för USA för att, starkt, ogilla Ryssland?
Man måste inte vara för USA i alla lägen, men i min värld hade jag svarat att jag hellre var amerikan än ryss varje år sedan USA bildades. ryssar har under dessa 250 år haft det djävligare, fattigare och eländigare än amerikanerna varenda år. Titta på rysseriet idag (eller 2021, eller 2013), det finns inte en enda vettig anledning till att föredra rysseriet på en enda punkt.
Och vad gäller Finland och kärnvapen så har Finlands Riksdag i demokratisk ordning ändrat en lag vilket betyder att de inte längre förbjuder kärnvapen i Finland. Varför har rysseriet inte en lag som förbjuder kärnvapen? Hur kan rysseriet ondgöra sig över att andra länder har samma lagar som dem? Varför tror en andrarangsmakt som rysseriet att de ska diktera vad andra länder gör?