2026-06-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Sedan kan man ju fråga sig varför tror du inte att han kidnappade dem redan under 2024? MZ flyttade ju hem och åkte till Sverige långt innan allt detta, efter att problemen i äktenskapet hade börjat.

Hade han haft de där mörka avsikterna som du fantiserar om, hade han väl gjort det då? Istället handlade det om en helt öppen flytt där pojkarna var här med sin släkt, familj och sina vänner i en ordnad tillvaro.

Om MZ nu vore den där farliga ”kidnapparen” som du så febrilt försöker måla upp, hur logiskt är det då att Ciara själv skickar hit barnen regelbundet med sitt goda minne idag? Tror du själv att det är vanligt att mammor som utsatts för verkliga kidnappningsförsök frivilligt skickar tillbaka sina barn till samma pappa? Givetvis inte.

När någon frågade på Ciaras egen Instagram häromdagen om pojkarna träffar sin pappa, svarade hon ju själv uttryckligen: ”Ja, de träffar honom ofta” med ett hjärta efteråt. Hennes egna handlingar i verkligheten bevisar ju att hon litar på MZ och vet att barnen är trygga i Sverige, vilket gör att hela din dramatiska kidnappningshistoria är helt passé.

Det är nästan synd att du som skribent aldrig verkar vara i fas med din omvärld. När hela Sverige tyckte det var ett genuint fint ögonblick med MZ och sönerna på Pepes Bodega, så var du upprörd till en nivå som ingen normal människa kan förstå.
Du har rätt, Ciara är alldeles för godtrogen och snäll. I den bästa av världar borde MånsPetter vara dokumenterat drogfri i flera år innan han skulle få ha ansvaret för barnen. Att dra med barnen på fyllefesten på Pepes Bodega bevisar att han inte har alla hästar i stallet.
Citera
2026-06-29, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man räknar vittnande vänner så var det i MånsPetters fall exakt 0 stycken. Han påstås ju ha vänner, men de kanske var ute med turnébussen?
Jag har väntat på att just du skulle svara just så som du just gjorde. ⭐️

Jag tror INTE att MZ trodde att man skulle behöva involvera alla man känner för att bevisa hur en familjs boendesituation är menad. Att det kanske räckte med de som var involverade i själva familjen. Men där hade han tyvärr uppenbarligen helt fel. Han borde haft med sig hela sitt team. Och några till.

Var hans vänner i turnébussen befann/befinner sig ska jag låta vara osagt men de är uppenbarligen iaf fortfarande hans vänner - till skillnad från hur status verkar vara hos vissa andra.
Senast redigerad av Lazydell 2026-06-29 kl. 23:03.
Citera
2026-06-29, 23:02
Avstängd
Citat:
Du har rätt, Ciara är alldeles för godtrogen och snäll. I den bästa av världar borde MånsPetter vara dokumenterat drogfri i flera år innan han skulle få ha ansvaret för barnen. Att dra med barnen på fyllefesten på Pepes Bodega bevisar att han inte har alla hästar i stallet.
Och du var där såklart så du vet vad du pratar om?
Det var både anställda vakter och även poliser från Båstadspolisen närvarande.
Har inte hört ett ord om "fylla, skrik och skrän" eller bråk från någonstans.
Mer än från din inskränkta fantasi.

Tror du verkligen att MZ föräldrar 75 och 73 år gamla skulle tagit med sig sina älskade barnbarn till ett fylleställe? Det var en spelning och ett besök i Papas trädgård där artisterna satt i ett avskilt hörn.

Artister är aldrig blandade med publiken eller besökare. Och tydligen förlöpte kvällen på Pepes Bodega lugnt. Inga klagomål så här långt.
Så släpp det (fjärde veckans ältande nu) o traska vidare.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-29 kl. 23:10.
Citera
2026-06-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vad är det du egentligen vill ha sagt om MZ?

Jag tillåter mig att svara fastän frågan var ställd till "Eagle":

Sanning och fakta om MZ.

Men du känns inte vid det hur många gånger det än presenterats för dig, svart på vitt, t.o.m. av domstolen. Det är din huvudvärk. Inblandade linor måhända.
Citera
2026-06-29, 23:28
Medlem
Citat:

Det blir ju direkt komiskt när du tvingas kritisera Ciara som ”alldeles för godtrogen”, bara för att hennes faktiska agerande totalt slår sönder ditt narrativ.

Du duckar ju helt min raka fråga: Tror du på fullt allvar att mammor som utsatts för verkliga kidnappningsförsök frivilligt skickar tillbaka sina barn till samma pappa? Svara på det i stället.

Det handlar inte om godtrogenhet, utan om att Ciara vet att pojkarna är trygga i Sverige. Att du som anonym skribent tror dig veta bättre än mamman är ju helt otroligt, det visar ju bara på hur bortkopplad du är från verkligheten. Din historia är helt passé oavsett .
Citera
2026-06-29, 23:32
Medlem
Citat:
Jag har väntat på att just du skulle svara just så som du just gjorde. ⭐️

Jag tror INTE att MZ trodde att man skulle behöva involvera alla man känner för att bevisa hur en familjs boendesituation är menad. Att det kanske räckte med de som var involverade i själva familjen. Men där hade han tyvärr uppenbarligen helt fel. Han borde haft med sig hela sitt team. Och några till.

Var hans vänner i turnébussen befann/befinner sig ska jag låta vara osagt men de är uppenbarligen iaf fortfarande hans vänner - till skillnad från hur status verkar vara hos vissa andra.
Då var han inte så smart alltså, eller så var hans team inte med på planen att kidnappa barnen.
Citera
2026-06-29, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag tillåter mig att svara fastän frågan var ställd till "Eagle":

Sanning och fakta om MZ.

Men du känns inte vid det hur många gånger det än presenterats för dig, svart på vitt, t.o.m. av domstolen. Det är din huvudvärk. Inblandade linor måhända.
Förlåt, vad var svaret? (Din) sanning och fakta om MZ? Lite otydligt kan man tycka.

Du får gärna presentera rättolkade svartvita fakta från domstolen men det är inget du, eller några av de andra, lyckats med övht än.

Och jag noterar att inte heller du kan föra en dialog eller ge ett svar utan att gaslighta; 'Om du inte vet vad du talar om så måste de bero på att det finns "linor" inblandade'.

Jag har inte huvudvärk och förmodligen inte du heller. Du behöver ett huvud först.
Citera
2026-06-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och du var där såklart så du vet vad du pratar om?
Det var både anställda vakter och även poliser från Båstadspolisen närvarande.
Har inte hört ett ord om "fylla, skrik och skrän" eller bråk från någonstans.
Mer än från din inskränkta fantasi.

Tror du verkligen att MZ föräldrar 75 och 73 år gamla skulle tagit med sig sina älskade barnbarn till ett fylleställe? Det var en spelning och ett besök i Papas trädgård där artisterna satt i ett avskilt hörn.

Artister är aldrig blandade med publiken eller besökare. Och tydligen förlöpte kvällen på Pepes Bodega lugnt. Inga klagomål så här långt.
Så släpp det (fjärde veckans ältande nu) o traska vidare.
MånsPetters föräldrar har uppenbarligen misslyckats med att uppfostra en son, varför tror du att de skulle göra ett bättre jobb med barnbarnen. Det finns ingen info i media om att de var med på nattklubben, men om de var där och även drog med MånsPetter på nattklubb i samma ålder så förklarar det varför MånsPetter blev knarkare.
Citera
2026-06-29, 23:38
Avstängd
Citat:
Då var han inte så smart alltså, eller så var hans team inte med på planen att kidnappa barnen.
Det är väldigt svårt att svara på hypotetiska frågor av detta slaget.
Om du är väldigt fascinerad av imaginära kidnappningshistorier så föreslår jag att du sätter dig och skriver ett filmmanus bums.
B-filmer brukar ha den största publiken.
Citera
2026-06-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det blir ju direkt komiskt när du tvingas kritisera Ciara som ”alldeles för godtrogen”, bara för att hennes faktiska agerande totalt slår sönder ditt narrativ.

Du duckar ju helt min raka fråga: Tror du på fullt allvar att mammor som utsatts för verkliga kidnappningsförsök frivilligt skickar tillbaka sina barn till samma pappa? Svara på det i stället.

Det handlar inte om godtrogenhet, utan om att Ciara vet att pojkarna är trygga i Sverige. Att du som anonym skribent tror dig veta bättre än mamman är ju helt otroligt, det visar ju bara på hur bortkopplad du är från verkligheten. Din historia är helt passé oavsett .
Du förtalar och misskrediterar Ciara och hennes omdöme i var och varannat inlägg, sen använder du henne som garant för att barnen är trygga i Sverige med MånsPetter. Du är så inkonsekvent att du måste vara bipolär.
Citera
2026-06-29, 23:42
Avstängd
Citat:
MånsPetters föräldrar har uppenbarligen misslyckats med att uppfostra en son, varför tror du att de skulle göra ett bättre jobb med barnbarnen. Det finns ingen info i media om att de var med på nattklubben, men om de var där och även drog med MånsPetter på nattklubb i samma ålder så förklarar det varför MånsPetter blev knarkare.
Som du vet så hade deras son en spelning på Pepes Bodega. En familjeangelägenhet som de ville dela tillsammans hela familjen.
Så ett väldigt infantilt och tramsigt svar. Är du som Trump 11 år gammal? Tycks ha samma barnsliga humor iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-29 kl. 23:47.
Citera
2026-06-29, 23:43
Medlem
Citat:
Det är väldigt svårt att svara på hypotetiska frågor av detta slaget.
Om du är väldigt fascinerad av imaginära kidnappningshistorier så föreslår jag att du sätter dig och skriver ett filmmanus bums.
B-filmer brukar ha den största publiken.
Den bästa filmen i genren är redan gjord. Se den på Youtube:

https://youtu.be/A5rMOwe2x60
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in