2026-06-30, 16:58
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
Precis som alla andra är läkare människor. Är man trevlig och normal får man ett trevligt och normalt bemötande. Har aldrig träffat en autistisk läkare.

Tandläkare däremot. Där kan vi snacka autism.
Citera
2026-06-30, 17:06
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
det går verkligen inte att prata överhuvudtaget med en läkare.
och dom är så nedlåtande över varenda grej.
du pratar aldrig med en person du pratar med en NPC bot som går efter ett sosse styrdokument.
det är som en telefonförsäljare som sitter med en mall över vad dom får mest kickback för preparat.
hur hittar man ens en läkare med en själ

Jag är läkare.
Synd att du inte har stött på en läkare som du upplever kan kommunicera med på ett sätt som känns bra för dig. Det kan finnas flera anledningar till det - samtliga är viktiga att förstå.

Några frågor:

Vad har du sökt hjälp för?
Är det empatin som du främst upplever saknas? Eller är du missnöjd över besked/behandlingsåtgärder?
Eller annat?
Citera
2026-06-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vilken granskning?
Vilka studier?
jag läste någon rapport några år sen att även om du inte har på papper intressekonflikt när du skriver en studie om läkemedel kan det bli så att du anställs som konsult med fin lön av företaget efter och det händer ofta.
har för mig typ varenda person som jobba på FDA i usa blev senare anställd med kickbacks av pfizer o liknande

https://www.science.org/content/article/fda-s-revolving-door-companies-often-hire-agency-staffers-who-managed-their-successful

https://neurolaunch.com/alzheimers-research-scandal/
typ hela alzheimer forskningen var fabricerad

SSRI har bevisats i typ 20 år att det inte funkar o seratonin kopplingen är påhittad

https://www.gp.se/nyheter/forskare-bakom-astra-zeneca-studie-medger-kopplingar-till-konkurrenter.89c6b844-7194-4ca2-99bf-1d318 7128241