2026-06-30, 17:11
Medlem
cutepsychos avatar
Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik.
Nej. Enstaka människor har någon gång lite tur i livet

Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat.
Haha nej. Jag är ett levande exempel på det.

En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man
Nej. Det leder till depression och fattigdom.

Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb.
Nej. Vad fan baserar du ens detta på?

Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.
Beror snarare på att få män vill jobba i den branschen.

Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?
Nä hade hellre varit man. Hade fått rapa och ha fötterna på bordet, slippa föda barn, slippa sminka mig och lägga oändliga pengar på rätt produkter och frisör osv för att tävla med idealet, ha mens, klimakteriet, raka hela kroppen varje dag osv.
Citera
2026-06-30, 17:15
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag var det och fick knappt ett jobb alls!

Det har med din personlighet att göra punkt
Citera
2026-06-30, 17:23
Medlem
Kleiners avatar
Attackera man någon bakifrån då kan jag inte se hur det skulle vara självförsvar?

Nej, tjejer/kvinnor har det inte lätt i livet. Att vara kvinna är inte lätt. Att vara gravid och föda barn är absolut inte lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Skrämmande men klockren video. Tack för att du delade den.

Har ett eget exempel. Min exflickvän kliade mig på ryggen en kväll. Hon hade en trasig mycket vass nagel med resultat att jag blev helt sönderriven på ryggen och blodade ned en stor del av lakanet. (Jag var helt med på detta så inget konstigt 🙂 ) Efteråt sa jag dock lite skämtsamt att jag kanske skulle ringa polisen varav hon svarade att - Gör du det. Jag kommer bara hävda att detta är skador du fick när jag försvarade mig mot dig. Vi diskuterade det hela och kom fram till att högst troligen skulle jag vara den som blev arresterad och inte hon.

// CC
Senast redigerad av Kleiner 2026-06-30 kl. 17:28.
Citera
2026-06-30, 17:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Det där är en karikatyr. Du plockar enskilda extrema exempel och gör dem till en generell bild av hur det ser ut för kvinnor i arbetslivet.

Unga chefer, receptionister eller eventjobb säger väldigt lite om strukturen i stort. De flesta karriärer bygger fortfarande på utbildning, erfarenhet och prestation över tid oavsett kön. Att kvinnor generellt skulle få topp jobb serverade stämmer helt enkelt inte när man tittar på helheten.

Känns som att du försöker vara vettig här.

Men sanningen är att alla tjejer är unga och vackra och de får allt de pekar på.
Citera
2026-06-30, 17:44
Medlem
Kleiners avatar
Då får man väl se till att hon kommer först, eller samtidigt. Nu är du jo man, och därför kan du omöjligt förstå hur skönt sexet kan vara för en kvinna även utan orgasm.

Nej, sexbiten som kvinna är absolut ingenting att klaga över . Man ligger bara där och ta emot medans mannen får göra allt jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, men hur många brudar ligger inte där otillfredsställda då när snubben är klar? Nej, fy fan för att vara kvinna när det kommer till sexbiten.
Senast redigerad av Kleiner 2026-06-30 kl. 17:48.
Citera
2026-06-30, 19:09
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho

Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.
Beror snarare på att få män vill jobba i den branschen.

Du blandar ihop orsak och verkan. Först vet jag inte hur många män som faktiskt arbetar på hotell, krogar och dylika tjänsteyrken. Men något säger mig att män vill arbete på de jobben med men har en mycket högre tröskel. Tror du ärligt att betongarbetare(99% män) inte heller också skulle villja sitta vid en bekvämt luftkonditionerad reception och av och till behöva bräcka fram och puta med brösten? En kvinna som är snygg är näst intill ett krav för servitris och jobba vid barer.

Du bevisar att när kvinnor har vant sig vid daglig förmånsbehandling känns likabehandling som diskriminering. Va int fånig. Om de männen kunde hade de bytt med dig utan dröjsmål.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-30 kl. 19:33.
Citera
2026-06-30, 20:55
Avslutad
Citat:
Tittar man globalt sätt och om vi bortser sexuella trakasserier och våldtäkter har tjej generellt sätt mycket bättre.

Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik. Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat. En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man

Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb. Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.

För att inte tala om ett en mellanstorstad har en kvinnlig näringslivschef som är 28-år och hennes enda merit än att syssla med evenemanger med borrddukningar. Råkar vars snygg och kanske bra på att förmedla en person vem man skall prata med. Aldrig en 28-årig kille hade fått bli näringslivschef i Falun eller Västerås.

Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?

Jag lever nog ganska mycket på mitt utseende helt ärligt och att vara kvinna är det bästa med livet.
Jag anser mig vara ganska bortskämd i livet generellt på den fronten och känner mig absolut ibland som en prinsessa. (av killen i kassan på Statoil eller den andra kunden på Hornbach som hjälper mig såga plankor)

Jag vet att jag har fått jobb för mitt utseende, men jag har aldrig kunnat klättra på jobbet tack vare mitt utseende men det handlar väl om hur pass oseriös chefen är snarare.
Jag blir fan lack när jag blir så objektifierad.

Men det hör ju också till hur ofta vi blir lurade t.ex.

Jag jobbade på världens mest jämnställda företag där man höjde min lön över männens Men tro fan att jag också fick enorma problem när en gubbe på samma bygge hittade på till chefen att jag skulle elda ned byggnaden, vilket vilken normalkompetent person som helst hade kunnat syna som en lögn..

Utöver det lever vi i ett konstant underläge oavsett om vi ligger hemma och sover, promenerar på stan eller löper i skogen.
Med alla män vi möter är vi redan ansedda ”mindre” ofta och rent krasst så skulle jag säga att varje kvinna kommer leva under hot varje dag hela sitt liv i det normala samhället idag.
Ni behöver inte undra om varje kvinna ni möter kommer förstöra era liv inom fem minuter.
Senast redigerad av Kdjfbfbrnb 2026-06-30 kl. 21:03.
Citera
2026-06-30, 21:58
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdjfbfbrnb

Med alla män vi möter är vi redan ansedda ”mindre” ofta och rent krasst så skulle jag säga att varje kvinna kommer leva under hot varje dag hela sitt liv i det normala samhället idag.
Ni behöver inte undra om varje kvinna ni möter kommer förstöra era liv inom fem minuter.

Jösses vilket patetiskt försök att förflytta ansvaret. Du har ju själv varit drivande att skapa samhället du klagar över. Det har ni röstat för.
Citera
2026-06-30, 22:01
Medlem
Citat:
Jag var det och fick knappt ett jobb alls!
Kanske du är dum? Eller har du en dålig personlighet?
Citera
2026-06-30, 22:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Attackera man någon bakifrån då kan jag inte se hur det skulle vara självförsvar?

Nej, tjejer/kvinnor har det inte lätt i livet. Att vara kvinna är inte lätt. Att vara gravid och föda barn är absolut inte lätt.

Behöver inte vara bakifrån. Hon kunde ha sagt att jag björnkramade henne framifrån eller att jag lagt mig på henne - typ "missionären" med hennes armar runt min överkropp och händer på min rygg och att hon rev mig i syfte att skada mig och få mig att flytta mig från hennes kropp.

// CC
Citera
2026-06-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känns som att du försöker vara vettig här.

Men sanningen är att alla tjejer är unga och vackra och de får allt de pekar på.
Så ligger det definitivt till!
Manna haglar dessutom över en om man är född med fitta, livet är en dans.

Straff bör utdömas för alla födda med fitta. Som sagt.

Låt oss kriga mellan könen som den pöbel "vi" är.
Så tänker riktigt smarta människor.
Citera
2026-06-30, 23:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Så ligger det definitivt till!
Manna haglar dessutom över en om man är född med fitta, livet är en dans.

Straff bör utdömas för alla födda med fitta. Som sagt.

Låt oss kriga mellan könen som den pöbel "vi" är.
Så tänker riktigt smarta människor.

Undra vad man gör om man är 100 % lesbisk som min BFF är. Är det fortfarande fittlätt eller blir det då problem? Jag har inte löst det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in