Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Tittar man globalt sätt och om vi bortser sexuella trakasserier och våldtäkter har tjej generellt sätt mycket bättre.
Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik. Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat. En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man
Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb. Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.
För att inte tala om ett en mellanstorstad har en kvinnlig näringslivschef som är 28-år och hennes enda merit än att syssla med evenemanger med borrddukningar. Råkar vars snygg och kanske bra på att förmedla en person vem man skall prata med. Aldrig en 28-årig kille hade fått bli näringslivschef i Falun eller Västerås.
Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?
Jag lever nog ganska mycket på mitt utseende helt ärligt och att vara kvinna är det bästa med livet.
Jag anser mig vara ganska bortskämd i livet generellt på den fronten och känner mig absolut ibland som en prinsessa. (av killen i kassan på Statoil eller den andra kunden på Hornbach som hjälper mig såga plankor)
Jag vet att jag har fått jobb för mitt utseende, men jag har aldrig kunnat klättra på jobbet tack vare mitt utseende men det handlar väl om hur pass oseriös chefen är snarare.
Jag blir fan lack när jag blir så objektifierad.
Men det hör ju också till hur ofta vi blir lurade t.ex.
Jag jobbade på världens mest jämnställda företag där man höjde min lön över männens Men tro fan att jag också fick enorma problem när en gubbe på samma bygge hittade på till chefen att jag skulle elda ned byggnaden, vilket vilken normalkompetent person som helst hade kunnat syna som en lögn..
Utöver det lever vi i ett konstant underläge oavsett om vi ligger hemma och sover, promenerar på stan eller löper i skogen.
Med alla män vi möter är vi redan ansedda ”mindre” ofta och rent krasst så skulle jag säga att varje kvinna kommer leva under hot varje dag hela sitt liv i det normala samhället idag.
Ni behöver inte undra om varje kvinna ni möter kommer förstöra era liv inom fem minuter.