2026-06-30, 12:16
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
- En kvinnas ord väger tyngre än en mans när ord står mot ord

// CC

Bedömt, lite så här ser det ut när alla per automatik litar på en gråtandes kvinna. https://youtu.be/SQirCU0axa4?t=1017
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-30 kl. 12:21.
Citera
2026-06-30, 12:17
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Det sk moderna samhället ställer stundtals absurda krav på både män å kvinnor - på olika sätt.

Instämmer fullt ut i det här. Nej, livet är inte lätt för kvinnor i allmänhet. Nej, livet är inte lätt för män i allmänhet. Det är bara svårt på olika sätt. Ökad jämställdhet leder till att respektive grupp får det lättare på vissa områden, svårare på andra. Och ytterligare andra områden skulle förmodligen bli bättre för alla av ökad jämställdhet.
Citera
2026-06-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
TS har helt rätt utifrån perspektivet kvinna i västvärlden.

- Kvinnor har det lättare i skolan som är utformad för tjejer och inte pojkars utveckling
- Kvinnor får mildare straff, har bekvämare fängelser (inget man dock talar högt om)
- Kvinnor ses oftare som "offer" och slipper i högre grad ett egenansvar för sina handlingar
- En kvinnas ord väger tyngre än en mans när ord står mot ord
- Män råkar oftare ut för våld
- Män begår fler självmord
- Män är mer hemlösa, har olika beroenden såsom spel, droger etc
- Pojkar klarar sig sämre i skolan
- Kraven på killar är betydligt högre än hos tjejer i mening att själv lyckas utan hjälp och stöd
- Kvinnor i 20-30 tjänar generellt mer än män
- Kvinnor kan lätt (inom olika områden) tjäna stora summor pengar utan kompetens/utbildning etc
- Kvinnor könskvoteras in på högre tjänster - se bara de nyligen publicerade artiklarna om könsfördelningen av chefer inom det offentliga. Det är mycket stora skillnader. Extrem exemplet är vår myndighet för jämställdhet där kvinnor har 85% av chefsposterna.

Om man bara tittar på fakta och statistik har kvinnor det generellt betydligt bättre än män. Dock är samhället idag så indoktrinerat att kvinnor är det "svagare könet" som behöver all hjälp att det spelar ingen roll vad fakta säger.

// CC

Länk?
Citera
2026-06-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tittar man globalt sätt och om vi bortser sexuella trakasserier och våldtäkter har tjej generellt sätt mycket bättre.

Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik. Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat. En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man

Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb. Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.

För att inte tala om ett en mellanstorstad har en kvinnlig näringslivschef som är 28-år och hennes enda merit än att syssla med evenemanger med borrddukningar. Råkar vars snygg och kanske bra på att förmedla en person vem man skall prata med. Aldrig en 28-årig kille hade fått bli näringslivschef i Falun eller Västerås.

Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?
Antar att du är man och misslyckats i livet? Kan bero på att du stavar som en kratta. Lär dig stava korrekt så kommer du säkert också att få ett jobb
Citera
2026-06-30, 13:30
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Bedömt, lite så här ser det ut när alla per automatik litar på en gråtandes kvinna. https://youtu.be/SQirCU0axa4?t=1017

Skrämmande men klockren video. Tack för att du delade den.

Har ett eget exempel. Min exflickvän kliade mig på ryggen en kväll. Hon hade en trasig mycket vass nagel med resultat att jag blev helt sönderriven på ryggen och blodade ned en stor del av lakanet. (Jag var helt med på detta så inget konstigt 🙂 ) Efteråt sa jag dock lite skämtsamt att jag kanske skulle ringa polisen varav hon svarade att - Gör du det. Jag kommer bara hävda att detta är skador du fick när jag försvarade mig mot dig. Vi diskuterade det hela och kom fram till att högst troligen skulle jag vara den som blev arresterad och inte hon.

// CC
Citera
2026-06-30, 13:31
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Länk?

Länk till vad? Det jag påstår ovan? Det är inte en (1) länk men googla och du kommer hitta.

// CC
Citera
2026-06-30, 14:26
Medlem
rex144s avatar
Hotellreception, klädbutiker, reception på företag, där vill man ha snygga kvinnor, då det ger prestige för företaget. Yngre kvinnor är oftast mer ansvarsfulla än män, när de lovar göra något då gör de det och har öga för detaljer. Är det ett mansdominerat företag då behöver kvinnan inte vara jättesnygg, det räcker att hon har något kvinnligt attribut så som bröst och är glad -flörtig för att kåta upp alla män på företaget.

En snygg kvinna eller en som kan framhäva sin sexualitet och är därför attraktiv får lättare jobb än män i hennes ålder.

Man litar mer på tjejer, killar brukar ljuga mycket mer i sina CV, överdriva sin kompetens.
Citera
2026-06-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Antar att du är man och misslyckats i livet? Kan bero på att du stavar som en kratta. Lär dig stava korrekt så kommer du säkert också att få ett jobb

Eller snarare att man har gjort allt rätt men blir utklassad av en yngre tjej som har fått en tjänst och sedan frågar hon män hur man skall jobba .
Citera
2026-06-30, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Jag är rätt så säker på att brott straffas hårdare om en kvinna var inblandad som ett offer eller mildras om hon är brottslingen själv.

En man kan mördas på öppen gata som i fallet med den där blatten och blev släppt efter bara tre år men som sen fick 20 år för rån i Polen.

Om en kvinna hade blivit ihjälsparkad av en blattegäng hade det inte blivit några tre ynka år.

Beror lite på hudfärg. Är det en arab verkar han alltid få lägre straff .
Citera
2026-06-30, 14:51
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Beror lite på hudfärg. Är det en arab verkar han alltid få lägre straff .
Alldeles rätt, man ger darwinistisk fördel för blattar med förmildrade straff för att kompensera för deras övervåld som annars hade utraderat dem från samhället i allra största allmänhet. Om de fick vanliga straff hade de suttit inlåsta så länge att de aldrig hade kunnat avla av sig och därmed utraderats ur genpoolen. En vinst för samhället i stort men förlust för stackars blatten förstås att han inte får sina småglinblattar att föreviga kaoset generation efter generation.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-30 kl. 14:53.
Citera
2026-06-30, 15:12
Medlem
Custom_mades avatar
Svar ja.
Citera
2026-06-30, 16:03
Medlem
Det är ingen jävla TÄVLING. vem som har det svårast utan både kvinnor har män har olika problem och svårigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in