2026-06-30, 05:21
Avstängd
Tearsinrains avatar
Det är den lång tillbaka uppenbart att easy_dan inte kan vara partisk mot mig då han är en bitter hammarbyare. I matchtrådarna i fotbolls-VM diskuteras allt möjligt kring saker i och kring matchen som inte direkt behöver vara kopplat till fotboll. Jag besvarar då några frågor i en Tysklands-match som rör landet Tyskland (som alltså spelar matchen) Då blir jag varnad medan andra off topic inlägg som var man äter för snacks till matchen eller nåt annat får vara kvar. Matchtrådarna är till för att diskutera allt möjligt kring matcherna och inte enbart vad som sker på planen. Så har det alltid varit. Det är öppnare där (och räknas inte som inlägg) just för att höja stämningen men jag får tydligen inte enligt easy_dan kommentera ett påstående om Tyskland när just Tyskland spelar men annan off topic får vara kvar. Mycket tydligt sen lång tid tillbaka att hon har något emot mig personligen.

Kontrollpanel Privata meddelanden Inkorg
Idag, 00:18
easy_dan
Moderator
easy_dans avatar
Reg: Jun 2003
Sv: Varning
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: VM 2026 - Sextondelsfinal: Tyskland - Paraguay 29/6 22:30
Citat:
Och man hade heller inte haft 6 mördade av en muslim senast idag.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Skärp dig jävla bajenpajas. Hur är det en varning när jag svarar på en fråga i en matchtråd där vi diskuterade ett av länderna som spelade?

Hej

Ditt inlägg hade inget med matchen som spelas att göra, vill du diskutera det som hände i Tyskland idag kan du göra det här (FB) Skjutning i Stade i Tyskland - Sex döda (2026-06-29) i en matchtråd hör det inte hemma.

/Mod
Väldigt uppenbart att du har nåt emot mig då folk skriver allt möjligt off topic som vad de äter för snacks till matchen osv. men de varnar du inte. Jag svarade på ett inlägg som rörde Tysk fotboll i en tråd om en match där Tyskland spelar fotboll. Det var inte off topic öht.

Du har två inlägg raderade i tråden och fick en varning för det andra, inget av inläggen berörde fotboll, matchen eller omständigheter kring matchen överhuvudtaget. Om du har synpunkter på att andra inlägg är off topic kan du rapportera dessa, är du missnöjd med varningen är du välkommen att starta en klagomålstråd, glömt inte att följa riktlinjerna.

Inläggen som raderats är dessa

Citat:
Menar att deras största problem är samma som Sveriges största problem: invandring.

Citat:

Mvh
Mod
Citera
2026-06-30, 05:28
Medlem
Klandalfs avatar
100% off-topic. Att försöka sig på en riktig logisk kullerbytta och hävda Tyskland som gemensam nämnare för att du vill dra upp islamistisk terrorism i en tråd om fotboll är enbart pinsamt.
Citera
2026-06-30, 06:24
Medlem
tempeZZts avatar
"Hållt mig till topic"? Knappast. Hurdå? Det hade ju inte ett skit med matchen att göra.
Citera
2026-06-30, 07:09
Medlem
Mailmanss avatar
Hur orkar du gnälla om denna?
Det är verkligen inte att hålla sig till topic..
Citera
2026-06-30, 07:21
Medlem
franges avatar
Du är ju så jävla off topic det bara går att komma. Sätt dig ner och håll käften, och ta varningen.
Citera
2026-06-30, 09:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Det är den lång tillbaka uppenbart att easy_dan inte kan vara partisk mot mig då han är en bitter hammarbyare. I matchtrådarna i fotbolls-VM diskuteras allt möjligt kring saker i och kring matchen som inte direkt behöver vara kopplat till fotboll. Jag besvarar då några frågor i en Tysklands-match som rör landet Tyskland (som alltså spelar matchen) Då blir jag varnad medan andra off topic inlägg som var man äter för snacks till matchen eller nåt annat får vara kvar. Matchtrådarna är till för att diskutera allt möjligt kring matcherna och inte enbart vad som sker på planen. Så har det alltid varit. Det är öppnare där (och räknas inte som inlägg) just för att höja stämningen men jag får tydligen inte enligt easy_dan kommentera ett påstående om Tyskland när just Tyskland spelar men annan off topic får vara kvar. Mycket tydligt sen lång tid tillbaka att hon har något emot mig personligen.
Så du tycker att ditt off topic inlägg borde tillåtas, bara för att andra skrivit något som du anser också vara off topic?

Någon har rapporterat ditt inlägg. Antagligen är dom andra inläggen du hänvisar till inte rapporterade, eller också är dom rapporterade med mods har inte ansett att dom behöver raderas.

Ditt inlägg är ljusår från att vara aktuellt för trådens ämne, så det är bara att tugga i sig varningen och inte göra om det i närtid.
Citera
2026-06-30, 10:22
Moderator
Ancistruss avatar
Det är nästan svårt att vara mer off-topic än så kan jag tycka så varningen känns väl rätt given.
Senast redigerad av Ancistrus 2026-06-30 kl. 10:25.
Citera
2026-06-30, 13:00
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Kontrollpanel Privata meddelanden Inkorg
Idag, 00:18
easy_dan
Moderator
easy_dans avatar
Reg: Jun 2003
Sv: Varning
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: VM 2026 - Sextondelsfinal: Tyskland - Paraguay 29/6 22:30
Citat:

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Skärp dig jävla bajenpajas. Hur är det en varning när jag svarar på en fråga i en matchtråd där vi diskuterade ett av länderna som spelade?

Hej

Ditt inlägg hade inget med matchen som spelas att göra, vill du diskutera det som hände i Tyskland idag kan du göra det här (FB) Skjutning i Stade i Tyskland - Sex döda (2026-06-29) i en matchtråd hör det inte hemma.

/Mod
Väldigt uppenbart att du har nåt emot mig då folk skriver allt möjligt off topic som vad de äter för snacks till matchen osv. men de varnar du inte. Jag svarade på ett inlägg som rörde Tysk fotboll i en tråd om en match där Tyskland spelar fotboll. Det var inte off topic öht.

Du har två inlägg raderade i tråden och fick en varning för det andra, inget av inläggen berörde fotboll, matchen eller omständigheter kring matchen överhuvudtaget. Om du har synpunkter på att andra inlägg är off topic kan du rapportera dessa, är du missnöjd med varningen är du välkommen att starta en klagomålstråd, glömt inte att följa riktlinjerna.

Inläggen som raderats är dessa

Citat:
Menar att deras största problem är samma som Sveriges största problem: invandring.

Citat:

Mvh
Mod

Jag tycker inte heller att dina inlägg hade något att göra med VM i fotboll.

Om du ser inlägg som du tycker är OT kan du RPa dessa.
Citera
2026-06-30, 15:25
Medlem
Diablo1118s avatar
Du är så off topic att det borde vara flera varningar för samma inlägg.....
Citera
2026-06-30, 17:01
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Så du tycker att ditt off topic inlägg borde tillåtas, bara för att andra skrivit något som du anser också vara off topic?

Någon har rapporterat ditt inlägg. Antagligen är dom andra inläggen du hänvisar till inte rapporterade, eller också är dom rapporterade med mods har inte ansett att dom behöver raderas.

Ditt inlägg är ljusår från att vara aktuellt för trådens ämne, så det är bara att tugga i sig varningen och inte göra om det i närtid.
Mitt inlägg var inte off topic, det finns de som är betydligt mer off topic än mina som jag tycker ska vara kvar. Jag svarade på ett inlägg om Tyskland där jag fick en fråga om Tyskland i en match där Tyskland spelade. Hur är det off topic? Självklart ska allt möjligt som är kopplat till matcherna få diskuteras. Annars skulle det bara vara "fin pass, fint skott, var det offside?" Och trådarna skulle bli helt meningslösa.
Citera
2026-06-30, 17:02
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag tycker inte heller att dina inlägg hade något att göra med VM i fotboll.

Om du ser inlägg som du tycker är OT kan du RPa dessa.
Det var en svar på en fråga (vet inte ens om den som frågade blev varnad) om Tyskland i en match där Tyskland spelade... Då är det ju mer off topic att skriva om andra lags matcher exempelvis men det godkänd vilket jag tycker är rätt. Återigen så är matchtrådar också inget som räknas in på ens totala inlägg och taket där har alltid varit högre än i andra typer av trådar.

Golare har inga polare.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-06-30 kl. 17:04.
Citera
2026-06-30, 17:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Mitt inlägg var inte off topic, det finns de som är betydligt mer off topic än mina som jag tycker ska vara kvar. Jag svarade på ett inlägg om Tyskland där jag fick en fråga om Tyskland i en match där Tyskland spelade. Hur är det off topic? Självklart ska allt möjligt som är kopplat till matcherna få diskuteras. Annars skulle det bara vara "fin pass, fint skott, var det offside?" Och trådarna skulle bli helt meningslösa.

Du kan ju inte vara mer off topic än vad du är.

Att det står Tyskland i rubriken och att du svarar på ett annat inlägg betyder inte att du får skriva vad som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in