Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Vi är inte forskare utan googlare och det är naturligtvis meningslöst att försöka vinna denna debatt.
Men här den första länken som kommer upp om man googlar Lower IQ cannabis research. Det är en sammanställning från Cambridge över 7 olika studier och det sammanställda resultatet är detta:
Eftersom du inte klarar av att berätta sakligt och med fakta vad detta är, så blir det menlöst för dig.
Och det är vad som sker varje gång för dig.
Men ja, och du sprang rätt in i fällan av mig.
Så handlar bara IQ minskning av minderåriga som börjar med cannabis för tidigt i livet och går inte se vid 16år eller efter, än mindre vid 18år.
Så det enda det enda du berättade är ett argument för att cannabis bör bli reglerat och säljas till icke minderåriga.
Förstår att detta är svårt jobbigt för dig.
Men allt du gav var ett argument för legalisera och minska den fria tillgången via kriminella och där det räcker för med en hundring i näven för få cannabis.
Kommer inte ske i en legalisering i Sverige, då det innebär ålderskontroll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
I mitt förra inlägg kan man läsa sammanställningen från Cambridge, och den sammanställningen visar att IQ sjunker om man använder cannabis vid unga år.
Så det finns inga miljarder att tjäna på att luckra upp lagarna för cannabis, bara kostnader, och USA kommer därför troligen att bli restriktiva igen.
Och igen ger du argumentet att det ska legaliseras och och hindra unga att köpa cannabis.
Och låt mig gissa nu, och nu försöker du inbilla dig att det är svart och vitt.
Så bevisa mig rätt, för vet det redan, och att du har tanken att om en enda ung kan få tillgång till cannabis och när det får det svårare att få tag i cannabis.
Är samma som att vi ska fortsätta den fria tillgången via kriminella.
Jag gissar på att jag får 100% rätt där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
...och det är ju ingenting konstigt med det. En 25-åring kan dricka sprit men inte en 12-åring så vi har åldersgräns för den drogen.
Fast egentligen skulle jag vilja ha bevis och forskning som visar att man INTE får sänkt IQ om man börjar vid 25 år heller.
THC i cannabis försämrar minnes/fokuserings-förmågan i hjärnan och stärker istället perceptionsförmågan, och detta är ju exakt vad IQ är: fokusering och minne, inte känslor. Så knappast ologiskt om cannabis tar ner IQ.
Och här bevisar du hela mitt argument, inser du är inte den smartaste kniven i lådan.
utan den mest slöaste någonsin
Vad får dig att skriva allt skräp och inte ens veta om så här enkla saker?