Citat:
Ursprungligen postat av
KellAlfred
Jag tänker, och undrar varför antaganden om var Helena rastade hunden eller inte pågår. Är det för att förhala och hålla på att krångla? Jag menar att det finns ju folk som VET detta. Kompisar, systrarna och andra med hundar. Klart som satan att de vet var Helena gick när hon var ute med Nita. Och nån här har väl pratat med både PW och systrarna innan. Facit finns ju att få om man så vill. Eller hur IB?
Däremot så slog mig en sak...
EFTER att BW fått sin påstådda kram av Helena utanför Stadt, vart tar han vägen då? Var han själv eller hade han nån vapendragare med sig? Vad vet man om detta? Det är ju superintressant.
Helt 100%-igt var han iallafall ute denna natt, och hade tillgång till båt. Berusad enligt vissa. Och arg efter ett tjafs med en tjej på en fest. Hemma sent på morgonkvisten och slängde då sina kläder i tvättmaskinen...!?
SÅ... tänk om han aldrig FICK nån kram?
Han kanske bara fick ett stort NEJ! Kunde han ta det i så fall?
Eller försökte han på nytt få en kram borta vid kohagen/lekplatsen där han gensköt henne och fick nobben igen? Och vad händer då?
Eller det troligaste, försökte han låtsas och släta över sin framfusighet utanför Stadt genom att erbjuda henne skjuts hem med bil och en massa fina ord och skratt "förlåt jag är full och dum..." bara för att göra ett nytt försök igen, närmare Helenas hem, och då ÅTER få ett nej? Och då blev det som det blev
Tror på det sista alternativet
Det för att slå fast att det var
inget konstigt FÖR HELENA att gå denna lite halvskumma stig bakom fängelset då hon hade gått här bakom innan och kände till denna stig
mycket väl p g a av sina många promenader med Nita. Att det var
på detta sätt hon hade fått bekantskap med denna stig på ängen bakom fängelset.
Detta resonemang är
mycket logiskt och har mycket hög sannolikhet att just vara på detta sätt om jag säger så. Det
är på detta sätt.
Det är så här att det VAR Helena och KM på bron som sedan vek av höger strax efter ner på stigen emellan gamla fängelset och ån. Det var inga andra personer och jag drar inte allt igen.
Bara för att Helena är mycket bekant med denna stig bakom gamla fängelset så tar hon inte denna väg för skoj skull då de aldrig tog denna stig annars hem från en festkväll på Stadt. PW hade aldrig gått denna stig förut och kände dåligt till den när jag pratade med henne
men visste ju att polisen ju visste att denna stig just mynnande ut i höjd med den skogsstig som fanns på andra sidan av Ekuddenvägen och som ledde genom Kohagen mot Helenas hem bl a. Jag tror aldrig Ulrika och Gabriella haft anledning att gå denna stig bakom gamla fängelset heller. Nej. Det var
Helena ensam med sin hund som hade bekantat sig väl innan med denna. Hunden kunde här få springa lite lös också kan jag föreställa mig o s v.
Jag har ju sagt att Helena med detta tilltag att gå denna stig bakom fängelset ville göra en sorts
undvikande manöver från denna bil med GM i som hon kort kom i kontakt med på Kungsgatan stående vid teatern till enligt detta tidiga rykte. Men att denna manöver genomskådats av GM(
J*ri K med medhjälpare) som åkt upp med sin bil och ställt sig vid denna skogsstig och inväntat detta par just komma hit.
Detta är
anledningen till
varför hon och KM går ner på denna stig bakom gamla fängelset. Do I make myself absolutely clear ?
Det var en tidigare sexual förbrytare som utförde detta brott precis som polisen i Mariestad var inne på alldeles i ursprungsstadiet. En tidigare sexual förbrytare som
inte fanns i några dataregister. En sexual förbrytare som inte fanns på polisen radar helt enkelt.
Undetected. Detta beteende fick istället olyckligt nog eskalera till att det smattrar polishelikopter över Mariestad, brottsplatsavspärrning och folk som med hundar letar efter en försvunnen kvinna(Helena). Det är ofta den första känslan som är rätt. Det var
ingen vän... till Ulrika och Helena som gjorde detta fruktansvärda brott.