2012-07-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Ja, så ska det tydligen förhålla sig, att PU inte minns detta själv!

Är det verkligen J, som PU påstås ha delat taxi med, som är det sk. vittnet, eller är det någon av de andra två? Om det nu är J som är alibi för taxiresan; minns någon av de andra två tjejerna sammanträffandet med PU?

Kan ligga någonting i det prinzezzan säger att det kan vara först i de "kompletterande förhören" som taxitjejerna förhördes specifikt angående PU och att osäkerheten i utsagorna därför är ganska stor. Å andra sidan så förhördes ju tydligen Fan och hans mormor, om de nu var ute på stan den kvällen, så osvuret är nog bäst.

Det borde väl inte vara allt för svårt för polisen att kolla upp detta.

Har någon annan som åkt taxi uppgivit att de sett PU och/eller J vid taxistationen?

Polisen borde ju efter alla "förhör" som hölls med allt och alla som var ute denna kväll/natt kunna få fram uppgifter om vilka som varit vid taxistationen.
Finns det någon som sett PU?

OM PU varit intressant tidigare borde ju allt underlag granskats ur just det perspektivet,
-vart har folk sett honom?
-vid vilka klockslag?
-har olika personer sett honom?
-hur säkra är uppgifterna?

Om inte, borde polisen utfrån de uppgifter som nu framkommit göra denna koll.
Citera
2012-07-01, 21:16
Medlem
Per, anmälde du dig frivilligt till polisens "förhör" för att lämna din redogörelse, eller blev du kallad pga att någon sett dig på stan?

Med "förhör" menar jag att polisen gick ut och önskade att alla som varit på stan den aktuella kvällen skulle ta kontakt med polisen så att de skulle få in så mycket fakta som möjligt, detta var ju helt frivilligt.
Jag vet dock sådana som inte gick till polisen (då de ej varit på stan) men blev kallade då andra påstod sig ha sett dem på torget.
Citera
2012-07-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Per, anmälde du dig frivilligt till polisens "förhör" för att lämna din redogörelse, eller blev du kallad pga att någon sett dig på stan?

Med "förhör" menar jag att polisen gick ut och önskade att alla som varit på stan den aktuella kvällen skulle ta kontakt med polisen så att de skulle få in så mycket fakta som möjligt, detta var ju helt frivilligt.
Jag vet dock sådana som inte gick till polisen (då de ej varit på stan) men blev kallade då andra påstod sig ha sett dem på torget.

Lite osäker, men tror jag blev kallad..Det var ju som sagt många som skulle förhöras..
Citera
2012-07-02, 12:58
Medlem
Ankias avatar
.
Aftonbladet skriver om "Mystiska tipsen som kan lösa Helenamordet".

Se vänstermarginalen:

http://www.aftonbladet.se/
.
Citera
2012-07-02, 17:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Om det är okej skulle jag vilja ha lite plats att diskutera JL och hans fest denna kväll. Ni som vet vem JL är vet att han hade en egen liten bostad i form av en husvagn bakom sina föräldrars hus på Marieholmsleden där det ofta förekom fester.

Kan det ha varit någon från denna "efterfest" som följde Helena hem de sista 100 meter.

Ber om ursäkt Ullberg, detta har ju inget med dig att göra, men kanske du minns något som passerade under natten i en taxi.
Citera
2012-07-02, 20:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Aftonbladet skriver om "Mystiska tipsen som kan lösa Helenamordet".

Se vänstermarginalen:

http://www.aftonbladet.se/
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15060250.ab
Citera
2012-07-02, 21:03
Medlem
Vad kan det vara för uppgifter tror ni?
Citera
2012-07-02, 21:10
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om det är okej skulle jag vilja ha lite plats att diskutera JL och hans fest denna kväll. Ni som vet vem JL är vet att han hade en egen liten bostad i form av en husvagn bakom sina föräldrars hus på Marieholmsleden där det ofta förekom fester.

JL:s husvagn? Om det nu var JL:s eller någon annans - var inte den parkerad - 92 bakom Länstyrelsen piren vid hamnen? långt bort från Marieforsleden?

Eller Menar Du att husvagnen var parkerad bakom de tre röda gamla fängelsevaktar husen strax intill polistationen mot Ekudden med dungen med stig ned till villaområdet där Helena bodde?

Menar Du att det Kan finnas en ljus/vit bil med i bilden JL:s bostad husvagnen med klientel?

Vi diskuterar väl samma person som jag tror du avser med ditt inlägg eller!? I annat fall så får Du justera mig och rätta till det.

KK12
Citera
2012-07-02, 21:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
JL:s husvagn? Om det nu var JL:s eller någon annans - var inte den parkerad - 92 bakom Länstyrelsen piren vid hamnen? långt bort från Marieforsleden?

Eller Menar Du att husvagnen var parkerad bakom de tre röda gamla fängelsevaktar husen strax intill polistationen mot Ekudden med dungen med stig ned till villaområdet där Helena bodde?

Menar Du att det Kan finnas en ljus/vit bil med i bilden JL:s bostad husvagnen med klientel?

Vi diskuterar väl samma person som jag tror du avser med ditt inlägg eller!? I annat fall så får Du justera mig och rätta till det.

KK12

Du har helt rätt, det är samma person och område.

På den tiden ska husvagnen ha funnits bakom de tre kåkarna.
Citera
2012-07-02, 21:35
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Du har helt rätt, det är samma person och område.

På den tiden ska husvagnen ha funnits bakom de tre kåkarna.

OK. Tack för den uppgiften.

Vet Du något om det finns uppgifter på en ljus/vit bil skall ha synts till i de kretsarna som JL rörde sig omkring -92?

KK12
Citera
2012-07-02, 22:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
OK. Tack för den uppgiften.

Vet Du något om det finns uppgifter på en ljus/vit bil skall ha synts till i de kretsarna som JL rörde sig omkring -92?

KK12

Ska kolla detta.
Citera
2012-07-02, 23:10
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ska kolla detta.
Bra puckar.
Ch . R**s skall tydligen figurerat kring kretsarna J.L
Vilken modell bil hade R**s när han körde i hjäl sig? Någon som vet?
Enligt uppgifter så körde R**s av vägen med sin bil och avled någon gång på slutet av 90 - talet.
(reservation för ev. fel årtal).

K12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-07-02 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in