Citat:
Ursprungligen postat av
HincRobur
Min fetning: Detta rykte är nytt för mig. Finns det dokumenterat i tråden och i så fall när? Vem menar du det är som berättat om Helenas tankar på bron?
Detta tidiga rykte finns dokumenterat i tråden att Helena skall ha lutat sig in över en bil stående vid teatern till och pratat med de inne i denna bil.
Som jag tidigare sagt är att det kan inte vara några andra personer än Helena och KM som var det par som brovittnet såg. Detta är bortom allt rimligt tvivel. Det VAR dem.
Helt 100%- tigt helt säkert. Ja. Jag rabblar inte upp den arsenal av argument igen för femtioelfte gången.
Den bil med GM i finns redan på Kungsgatan och kom i kontakt med Helena här vid teatern och erbjuder Helena skjuts hem som hon tackar nej till. Helena skulle aldrig sätta sig i en bil med några hon inte känner. Helena får en dålig känsla av dessa i denna bil redan här. I denna bil finns J*ri K, J*uko K och EA kanske PN också men osäkert. J*ri K hade Helena redan stött minst en gång och pratat med vid Runstensvägens vändplan c.a sex veckor tidigare. Var han även en av de som bartendern såg spana på Helena och som just gav sitt vatten till blir obehaget än mer påtagligt för henne.
Denna bil alltså som kom att bli inblandad i Helenas försvinnande måste också rent logiskt varit med redan från Kungsgatan här och följt Helena vart hon går, över bron och sedan ses efter bron vika av ner höger på stigen emellan fängelset och ån.
För att Helena skall välja denna stig bakom fängelset som hon och systrarna för den delen aldrig tog efter en festkväll på Stadt så måste hon haft ett starkt skäl för detta.
Alltså känt ett starkt skäl för detta för annars hade hon aldrig valt denna väg upp till skogsstigen vid Ekuddenvägen.
NU, har det slagit mig med full kraft en tanke som jag skrivit om tidigare men denna insikt drabbar mig nu mycket starkare.
Svaret på VARFÖR förstås, detta vägval inte blir så konstigt stavas Helenas hund Nita. Helena sågs ofta gå själv med sin hund på Gamla Ekudden och från där kunde man gå ner på denna äng och antingen höger mot Ekuddenvägen igen och via skogsstigen till hemmet eller fortsätta längs Tidan mot gamla fängelset och upp mot Marieholmsbron te x .
Helena strövade runt med sin hund runt här och var på ett HELT annat sätt så mycket mer bekant med dessa omgivningar : Gamla Ekudden och ängen än systrarna och kompisarna. Hon tränade även Nita i agility och detta måste gjorts lättare om hunden fått springa fritt på t e x denna äng nedanför Gamla Ekudden t e x. DÄRFÖR för Helena så var detta vägval med denna stig bakom gamla fängelset något MYCKET mer naturligt.
Detta var något som var MYCKET mindre konstigt för henne att gå än sina systrar och kompisar.
När hon kände detta obehag från dessa personer i denna bil på Kungsgatan så vill hon dra sig bort från bilvägen så att denna bil inte kan följa efter och att hon går denna stig som hon gått många gånger med sin hund förut och känner sig mycket bekant med. Hon känner att detta vägval blir en trygghet och att hon känner sig hemma här i denna ide` att "hänga av" dessa personer. Försvinna bort från deras synfält helt enkelt
MEN en ödesdiger missräkning tyvärr då J*ri K räknar ut allt detta och att de bara åker upp med bilen i förväg och ställer sig och inväntar detta par vid Ekuddenvägens
västra cykelbana intill skogsstigens mynning. JAG SLÅR HUVUDET PÅ SPIKEN HÄR,
igen.