2026-06-30, 12:27
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Svara på frågan istället. Vad innebär det att en kvinna har samtyckt till oskyddat vaginalt sex?

Det innebär att hon samtyckt till vaginal penetration av en penis utan kondom. Inte att han kommer i henne eller någon annanstans på henne där hon inte samtyckt
Citera
2026-06-30, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Hon har samtyckt till det du skriver.
Men inte att komma i henne?
Inte våldtäkt. Det borde hon räknat med som en möjlig händelse.

Det är som att ta en boxningsmatch, med skydd och allt - få ett blåöga och polisanmälan för misshandel
Citera
2026-06-30, 12:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Det innebär att hon samtyckt till vaginal penetration av en penis utan kondom. Inte att han kommer i henne eller någon annanstans på henne där hon inte samtyckt

Anser du att hon samtyckt till vaginalt sex i olika positioner?
Citera
2026-06-30, 12:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Då är det ju klockrent att det även är en våldtäkt ifall en man har använt kondom för att skydda mot könssjukdom om detta går emot kvinnans samtycke då hon samtyckte till sex utan kondom.

Brutet samtycke = våldtäkt och våldtäktsrubriceringen trumfar smittskyddslagen.
Du får väl du lobba för att mannen inte ska har rätt till att bestämma över sin kropp. Mig kvittar det, jag är inte man - men däremot är ju inte lagstiftarna på din linje, så jobba jobba så kan du säkert få till en opinion för förändring.
Citera
2026-06-30, 12:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Så allt snack i tråden och kanske även i domen om att det här med psykiskt lidande för oro för eventuell könssjukdom borde det över huvud taget inte tas någon hänsyn till då detta gäller ett våldtäktsmål. Är vi överens om det?
Nej, det är vi inte.
Citera
2026-06-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det framgår av SMS;en att hon sagt till honom det upprepade gånger .. mao FÖRE

Nej, han gjorde ju inte det eftersom det inte fanns något samtycke till det han gjorde. Han gick emot hennes vilja - heter det då.

Så hon sa till upprepade gånger, men finns inga spår av det.

Hur var deras tidigare konversationer om deras sex.
Det vågar hon inte visa upp, för det var förmodligen bara gulli-gull och toppen.
Citera
2026-06-30, 12:32
Medlem
Citat:
Nej, det är vi inte.
"psykiskt lidande för oro för eventuell könssjukdom borde det över huvud taget inte tas någon hänsyn "

De hade redan haft oskyddat sex. Frivilligt.
Så den risken med könssjukdom är överspelad.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så hon sa till upprepade gånger, men finns inga spår av det.
Det framgår bl a i SMS konversationen.

Citat:
Hur var deras tidigare konversationer om deras sex.
Det vågar hon inte visa upp, för det var förmodligen bara gulli-gull och toppen.
Vågar inte hon?
Tror du på fullt allvar att det är målsägande som rensar och bestämmer vad som ska med i åtalet.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vadå i efterhand?

Vi pratar under sexet.

Sexet är frivilligt och samtyckande. Det är i efterhand hon konstaterar att han sprutat på ett sätt hon anser inte överensstämmer med vad hon påstår var avtalat.

Jag måste påpeka en annan sak. När vuxna människor diskuterar sådant som lagar utgår de från allmänna perspektiv där man sätter dem i en kontext av hur de påverkar samhället och påverkar en själv ur ett större perspektiv.

Man utgår inte från sin egen privata situation och ser det som avgörande för hur lagar bör se ut och hur de påverkar andra. Man resonerar inte som ett barn utifrån att jag vill inte ha kondom och då skall inte lagarna inte förbjuda mig utan jag skall få spruta hur jag vill i kvinnor även om de säger nej.

Förstår du?
Citera
2026-06-30, 12:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du får väl du lobba för att mannen inte ska har rätt till att bestämma över sin kropp. Mig kvittar det, jag är inte man - men däremot är ju inte lagstiftarna på din linje, så jobba jobba så kan du säkert få till en opinion för förändring.

Så nu har fokus flyttats från kvinnans kropp till mannens kropp!!! Vad hände med att ta hänsyn till vad kvinnan ville med sin kropp? Hon ville bara ha sex utan kondom, det var vad hon samtyckte till. Mannen har ju enligt er gått emot kvinnans vilja och bestämt över hennes kropp och samtycke och då ska det ju vara våldtäkt.

Hur vet du att lagstiftarna inte skulle se det som en våldtäkt? Finns det sådana rättsfall?
Citera
2026-06-30, 12:33
Medlem
Citat:
Nej, eftersom det faller under smittskyddslagen.

Men det bryter inte samtycke tycker du?

Att inte prata om var man sprutar = våldtäkt, brutet samtycke.
Att inte prata om att man är smittad av dödlig sjukdom = inte speciellt allvarligt. Samtycke kvarstår.
Citera
2026-06-30, 12:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"psykiskt lidande för oro för eventuell könssjukdom borde det över huvud taget inte tas någon hänsyn "

De hade redan haft oskyddat sex. Frivilligt.
Så den risken med könssjukdom är överspelad.
Nej, den absolut inte överspelad eftersom de inte ligger ihop 24/7. Dessa var ju dessutom inte i en fast relation utan två sexpartners ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in