2026-06-30, 11:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyPecker
Det spelar ingen roll vad jag tänker, jag pratar om hur lagen är utformad. Ja, lagen ser penetration, sexställningar och utlösning som skilda handlingar. Du kan till exempel samtycka till sex men inte till analsex, om killen trycker in den där ändå utan att fråga så rör det sig om en våldtäkt

Då säger alltså lagen att om en man använder kondom fastän kvinnan sagt att sexet ska vara utan kondom så ska mannen dömas för våldtäkt till 3 års fängelse och 230.000 kr i skadestånd.

Du måste väl ändå ha en tanke om ifall du tycker att det är rimligt eller ej?

Om utlösningen är en enskild sexuell handling så bör ju kvinnan specifikt ha ställt upp krav för den specifika delen för att det ska gå att döma någon för att ha brutit mot det kravet. Håller du med om det?
Citera
2026-06-30, 11:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ah så hon var vrålkåt så plaskvåt så hon kände inte skillnad på kondom eller inte men hon blev ändå våldtagen eftersom de fanns en detalj i sexet hon var missnöjd med snyggt resonerat alla som inte är radikfeminister inser ju det orimliga i denna dom
Vad babblar du om?
Jag har inte diskuterat vare sig hennes kroppsvätskor eller grad av kåthet -- eftersom det är helt irrelevant.
Det som är relevant är att hon samtyckte till sex MED kondom, inte utan.
Citera
2026-06-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Aha, du är en sådan där som hävdar att klimatet inte blivit varmare och som tror sig förstå klimat bättre än klimatforskare. Förvånar mig inte direkt. Du har återkommande otur när du tänker.

Hade du visat lika mycket intresse för väder som du gör för domedagsprofetsior hade du vetat att "extremhettan" snart är över och att det förväntas vara normalvarmt ett tag framöver. Tog klimatkrisen semester eller vad hände?
Folk är fan dumma i huvudet som blir upprörda att det är kallt på vintern och varmt på sommaren. Sen måste naturligtvis MSM rapportera om alla som dött hittills i hettan... i bilar. Korna lider i hettan!!! Eh så ge dem skugga och vatten då puckon.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-30 kl. 11:59.
Citera
2026-06-30, 11:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tänk att jag ändå har rätt i att ni radikala feminister anser att det är att penis gör "intrång" i kvinnans kropp som gör att det alltid ses som en förvärrande omständighet. Tänk att hur biologin har skapat oss per automatik ska ge mannen ett kraftigt underläge i dessa frågor. Sjukt.

Det har absolut ingenting med feminism att göra.
Citera
2026-06-30, 11:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag menar vem som helst, man eller kvinna, som tar sig rätten och gör intrång i din kropp eller på andra sätt nyttjar din kropp på ett sätt som är jämförbart med samlag i lagens ögon.

Ditt övriga är ju bara dravel - helt betydelselöst dessutom.
Jag tror dock att i normal relationer så behöver ingen känna att denne gör en "uppoffring" eftersom samtyckande sex normalt inte handlar om det.

Nej, då kan du åtalas för brott mot smittskyddslagen. OM du däremot är smittat och har sex med en kvinna utan hennes samtycke så är det våldtäkt, och då kommer rubriceringen våldtäkt trumfa smittskyddslagen.

Så allt snack i tråden och kanske även i domen om att det här med psykiskt lidande för oro för eventuell könssjukdom borde det över huvud taget inte tas någon hänsyn till då detta gäller ett våldtäktsmål. Är vi överens om det?
Citera
2026-06-30, 11:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men om de enda gång sprutar i dig så kommer du anmäla dem för våldtäkt.
Vet de om det?

De gör ingenting som jag inte samtyckt till.
Citera
2026-06-30, 11:59
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?
Jag har inte diskuterat vare sig hennes kroppsvätskor eller grad av kåthet -- eftersom det är helt irrelevant.
Det som är relevant är att hon samtyckte till sex MED kondom, inte utan.

Nej hon blev inte våldtagen eftersom hon hade sex helt frivilligt i stunden hon kan inte ändra samtycket retroaktivt eftersom det är en detalj i sexet hon var missnöjd med, denna dom kommer inte stå sig alla med iQ över 40 ser det orimliga i denna dom
Citera
2026-06-30, 12:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Mer sannolikt kvinnan som våldtar mannen då ifall hon vägrar ligga utan kondom?

Tänker du att det finns kvinnor som vill ha sex utan kondom och som faktiskt kan ställa det kravet för att det ska bli sex?
Citera
2026-06-30, 12:01
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Om du sätter dem i fängelse i tre år för att ha sprutat på fel sätt, så kommer de att känna sig kastrerade. Vad du beskriver är så det går till normalt och det handlar om förståelse för varandra och samarbete kring sexet. Vad du inte verkar förstå är skillnaden mellan det och när det blir ett brott där du i efterhand bestämmer var och hur din sexpartner får komma och hur han skall sköta sin utlösning. Det har inte du att göra med förutom att du har rätt att tacka nej till sex om du vill.

Men jag skall ge dig det att du möjligen vill kastrera män av ren dumhet.

Vadå i efterhand?

Vi pratar under sexet.
Citera
2026-06-30, 12:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, då kan du åtalas för brott mot smittskyddslagen. OM du däremot är smittat och har sex med en kvinna utan hennes samtycke så är det våldtäkt, och då kommer rubriceringen våldtäkt trumfa smittskyddslagen.

Då är det ju klockrent att det även är en våldtäkt ifall en man har använt kondom för att skydda mot könssjukdom om detta går emot kvinnans samtycke då hon samtyckte till sex utan kondom.

Brutet samtycke = våldtäkt och våldtäktsrubriceringen trumfar smittskyddslagen.
Citera
2026-06-30, 12:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om jag vet med mig om att jag har en könssjukdom och har oskyddat sex med någon utan att tala om det skulle jag då åtalas för våldtäkt? Själva sexakten var det samtycke kring.

Misshandel är det väl då.
Citera
2026-06-30, 12:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Misshandel är det väl då.

Varför bör inte det vara brottsrubriceringen i det här aktuella fallet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in