2026-06-27, 14:47
Medlem
Citat:
Ja, drakarna är bara så starka som de behöver vara i varje scen. Här kunde piratdrottningens män lätt harpunera flygande drakar, vilket visat sig svårt i många andra scener. Fantasy är fantasi men etablerar man en logik eller styrkeförhållanden bör man hålla fast vid den igenom hela serien.
Sen kan det inte hjälpas att de svarta personerna med trasselsudd till hår bara ser för fåniga ut.
När vi såg piratdrottningen för första gången trodde jag det var version ett av Daario Naharis 😂
Nja, tänk in mer i scenerna, det är ju allmänt krig och kaos, om drakarna just dyker upp blir ju skeppen överrumplade, från vilken höjd och vilket håll kommer drakarna kommer har ju också betydelse, men ju längre drakarna är kvar desto större risk för dom, så de var inte någon direkt ologisk scen egentligen.
På land däremot verkar det värre, där har inte trupperna samma motmedel.
Citera
2026-06-28, 19:46
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Transan som såg ut som Smilla Sundell och agerade girl-boss har hen varit med tidigare?
Ja, i sista avsnittet av förra säsongen. Mycket glädjandet att det försvann.
Citera
2026-06-29, 20:27
Medlem
pulverhonungs avatar
Ett till riktigt bra avsnitt, hoppas det fortsätter med mycket action varje avsnitt med tanke på hur mycket segare uppbyggnad det var s1 och s2.

Dock riktigt synd att man inte fått se vermithor nåt, dom har skämt bort oss med drakar hittills men ingen närtitt på vermithor, lätt den coolaste draken.
Citera
2026-06-29, 22:09
Avslutad
Starkt andra avsnitt säsong 3. Daemon gjorde ett misstag när han avspisade häxan på Harrenhal. Förmodar att det var samma häxa som sedan hjälpte Daemons fiender att avancera.

Intressant situation med Aemond sårad på Harrenhal och utlämnad till häxans nåd. Förmodar att han kommer att få ungefär samma förfrågan som Daemon = ge mig Harrenhal så läker jag dig.

Daemon och Aemond är definitivt de två mest intressanta karaktärerna i serien.
Citera
2026-06-30, 00:42
Medlem
Har inte läst någonting.
Men finns det någon lore om häxan från Haarenhal?
Citera
2026-06-30, 11:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Ett till riktigt bra avsnitt, hoppas det fortsätter med mycket action varje avsnitt med tanke på hur mycket segare uppbyggnad det var s1 och s2.
Skulle gissa på att säsongen (tyvärr) går ner i tempo nu, med en rad filler-avsnitt. Avsnitt 1 och 2 var egentligen tänkta som avsnitt 9 och 10 av säsong 2. Det vi precis såg var the grand finale av förra säsongen.
Citera
2026-06-30, 12:53
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Starkt andra avsnitt säsong 3. Daemon gjorde ett misstag när han avspisade häxan på Harrenhal. Förmodar att det var samma häxa som sedan hjälpte Daemons fiender att avancera.

Intressant situation med Aemond sårad på Harrenhal och utlämnad till häxans nåd. Förmodar att han kommer att få ungefär samma förfrågan som Daemon = ge mig Harrenhal så läker jag dig.

Daemon och Aemond är definitivt de två mest intressanta karaktärerna i serien.
Aemond gick ner sig lite i mina ögon mot slutet av förra säsongen, framförallt nu, blev nästan dödad av någon pojkspoling i harrenhaal, han är egentligen en färskings som bara är i den sits han är pga Vhagar, kontra Dameon med gott om krigserfarenhet som går och leder Rhaenyra till tronen genom att hugga ner soldat för soldat.

Daemon måste ju vara den coolaste Targaryen karaktären utav alla man fått se, ihop med baelor från a knight of the seven kingdoms.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skulle gissa på att säsongen (tyvärr) går ner i tempo nu, med en rad filler-avsnitt. Avsnitt 1 och 2 var egentligen tänkta som avsnitt 9 och 10 av säsong 2. Det vi precis såg var the grand finale av förra säsongen.
Förmodligen sant, första avsnittet skulle definitivt varit sista avsnittet på säsong 2, men tror ändå vi kommer få gott om strider både på marken och med drakar under säsongen.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-06-30 kl. 12:58.
Citera
2026-06-30, 18:43
Avslutad
Hon milly alcock har hon en mild version av downs syndrom?

Hittar inget online

Någon som vet mer?

Ser ut som downs syndrome lite
Citera
2026-06-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Hon milly alcock har hon en mild version av downs syndrom?

Hittar inget online

Någon som vet mer?

Ser ut som downs syndrome lite

Jag skulle kalla henne för fulsnygg, ett plus är att hon har goa pattar!
Citera
2026-06-30, 22:18
Medlem
Taufatts avatar
Alla scener med Rhaenyra är så cringe eller vad man ska kalla det. Jag gillar inte den karaktären eller skådespelerskan, det känns bara så fel.
Sedan att flyga drake till en plats och ensam gå av med sitt svärd är efterblivet. Hoppas den enögde dör för sitt misstag men chansen för det är nog låg.
Citera
2026-07-01, 01:13
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Alla scener med Rhaenyra är så cringe eller vad man ska kalla det. Jag gillar inte den karaktären eller skådespelerskan, det känns bara så fel.
Sedan att flyga drake till en plats och ensam gå av med sitt svärd är efterblivet. Hoppas den enögde dör för sitt misstag men chansen för det är nog låg.

Är inte det tradition när man ska visa att man är härskare i den här världen? Man går först in.

Håller inte alls med om Rhaenyra. Jävlar vilken skådis!

Starkt på alla fronter.

Blytungt avsnitt. Brukar inte gilla CGI, men ...

Hitler i Valkyria hade blivit grön av avund.
Citera
2026-07-01, 08:27
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är inte det tradition när man ska visa att man är härskare i den här världen? Man går först in.

Håller inte alls med om Rhaenyra. Jävlar vilken skådis!

Starkt på alla fronter.

Blytungt avsnitt. Brukar inte gilla CGI, men ...

Hitler i Valkyria hade blivit grön av avund.
Tradition lever inte så såg vi hur det kan gå. En tjänare med bordskniv kan göra under. Med tanke värdet hos en drakriddare borde man varit lite mer försiktig.
Det enda lite roliga med Rhaenyra var när hon misslyckades med halvhuggningen, det var bra komedi.
Och självklart skulle Bubba från Forest Gump hitta sin far och bli lagligt erkänd oäkting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in