2026-06-22, 20:15
Medlem
Pedris avatar
Som så mycket annat nu för tiden så ser det förjävligt ut med det gul/grå filtret som ligger på varje scen. Game of Thrones var en färgrik och levande värld. Så även Knight of seven kingdoms, trots att den släpptes i år.

Filtret gör hela upplevelsen deprimerande och tråkig.
Citera
2026-06-23, 12:49
Medlem
pulverhonungs avatar
Vilken action packad inledning, detta man har väntat på, den här säsongen kan bli riktigt bra.
Citera
2026-06-23, 22:34
Medlem
Taufatts avatar
Seriens stora problem är att det inte finns någon karaktär eller sida som man riktigt sympatiserar med eller tycker om. Alla är ganska ointressanta och jag bryr mig knappt om de överlever eller död. Särskilt regenterna är tråkiga och Rhaenyra i vuxenform är inte bra. Att gråta om att hon är en kung och krigare i kvinnlig kropp blir bara för mycket.
Lite förvånad över att girlbossen dog men hon hann en hel del innan slutet.
Citera
2026-06-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Seriens stora problem är att det inte finns någon karaktär eller sida som man riktigt sympatiserar med eller tycker om. Alla är ganska ointressanta och jag bryr mig knappt om de överlever eller död. Särskilt regenterna är tråkiga och Rhaenyra i vuxenform är inte bra. Att gråta om att hon är en kung och krigare i kvinnlig kropp blir bara för mycket.
Lite förvånad över att girlbossen dog men hon hann en hel del innan slutet.

Jag har lite problem med (onödigt att finna logik i fantasy ik) att allting känns så jävla onödigt när dom har drakar.
varför ens ha en arme med massa svärdsnissar eller hundratals fartyg när drakarna bara kan bränna upp allting till aska på sekunder.
Håller med om allting annat du skriver för övrigt.
Citera
2026-06-24, 08:00
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Jag har lite problem med (onödigt att finna logik i fantasy ik) att allting känns så jävla onödigt när dom har drakar.
varför ens ha en arme med massa svärdsnissar eller hundratals fartyg när drakarna bara kan bränna upp allting till aska på sekunder.
Håller med om allting annat du skriver för övrigt.
Ja, drakarna är bara så starka som de behöver vara i varje scen. Här kunde piratdrottningens män lätt harpunera flygande drakar, vilket visat sig svårt i många andra scener. Fantasy är fantasi men etablerar man en logik eller styrkeförhållanden bör man hålla fast vid den igenom hela serien.
Sen kan det inte hjälpas att de svarta personerna med trasselsudd till hår bara ser för fåniga ut.
När vi såg piratdrottningen för första gången trodde jag det var version ett av Daario Naharis 😂
Citera
2026-06-24, 11:35
Medlem
Är serien ens bra?
Fått höra olika åsikter.

Har trauma från hur GOT slutade. Så vet inte om jag vågar pröva en till serie .
Citera
2026-06-24, 12:49
Medlem
XtraXs avatar
Sjöslaget utlovades att vara nåt i hästväg, tyckte det inte det var nåt speciellt alls. CGI'N ( hur skrivs det rätt) när man ser ryttaren på drakarna är också kass.
Citera
2026-06-24, 12:57
Medlem
Vandammess avatar
Efter den hädiska säsong 2 så är förstås frågan man bör ställa: Varför ens kolla vidare på denna skit?
Citera
2026-06-24, 12:58
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suramineralladagar
Är serien ens bra?
Fått höra olika åsikter.

Har trauma från hur GOT slutade. Så vet inte om jag vågar pröva en till serie .

Säsong 1 , 6 av 10. Helt okej.

Säsong 2, urusel på alla sätt.. 3 av 10

Säsong 3.....Det är samma usla manus och usla karaktärer.....Enda skillnaden är att det är kryddat med lite högintensiva actionscener med drakar....
Det är bara lyssna på Angry Joe, framförallt the other Joe och Alex...
Ingenting har förändrats i denna serie...
Senast redigerad av Vandammes 2026-06-24 kl. 13:08.
Citera
2026-06-24, 15:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
"Allting känns så jävla onödigt när de har atomvapen. Varför har ens USA och Ryssland en armé när deras massförstörelsevapen kan bränna upp allting till aska på sekunder".¯\_(ツ)_/¯

Och om det var något vi tog med oss från det första avsnittet, så var det ju att drakar inte är så pålitliga som man kanske tror.

"The idea that we control dragons is an illusion"-Viserys Targaryen
Citera
2026-06-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"Allting känns så jävla onödigt när de har atomvapen. Varför har ens USA och Ryssland en armé när deras massförstörelsevapen kan bränna upp allting till aska på sekunder".¯\_(ツ)_/¯

Och om det var något vi tog med oss från det första avsnittet, så var det ju att drakar inte är så pålitliga som man kanske tror.

"The idea that we control dragons is an illusion"-Viserys Targaryen

Tänkte på det med, men landade i att dread-fröken bara var noOb på att flyga drake.
Men absolut, du har en bra poäng.
Citera
2026-06-26, 22:38
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Transan som såg ut som Smilla Sundell och agerade girl-boss har hen varit med tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in