2026-06-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Tittar man globalt sätt och om vi bortser sexuella trakasserier och våldtäkter har tjej generellt sätt mycket bättre.

Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik. Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat. En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man

Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb. Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.

För att inte tala om ett en mellanstorstad har en kvinnlig näringslivschef som är 28-år och hennes enda merit än att syssla med evenemanger med borrddukningar. Råkar vars snygg och kanske bra på att förmedla en person vem man skall prata med. Aldrig en 28-årig kille hade fått bli näringslivschef i Falun eller Västerås.

Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?
Jag tycker att du bara ska bli vältränad, snygg och social.

Som man kan du gå hur jävla långt som helst!
Citera
2026-06-30, 10:12
Medlem
Ja tjejer som gifts bort som barn och inte har någon egen talan samt alla som används som sexslavar i trafficking lever livet.
Citera
2026-06-30, 10:21
Medlem
LKKINGENs avatar
De arbete du, TS, refererar till är knappast yrken som kräver någon djupare intelligens, snarare vad man kallar okvalificerad arbetskraft.

Kvinnor blir idag inkvoterade, gärna högt upp i hierarkin, då detta är en del av diversifiering arbetet som påtvingats många bolag.
Jag säger inte att kvinnor inte kan men med en kvinna vid rodret blir mötena fler, diskussionerna längre utan att det tillför något samt att beslutsgången därmed blir längre och dyrare. Det är så det är oaktat kvinnans intellektuella kapacitet.
Hur många kvinnor vet ni som befinner sig högre upp i en del av en organisation där det faktiskt utförs saker?

Dom diskuterar och vänder och vrider gärna men när väl spaden ska i marken syns dom inte.
Citera
2026-06-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag tycker att du bara ska bli vältränad, snygg och social.

Som man kan du gå hur jävla långt som helst!

Jag var det och fick knappt ett jobb alls!
Citera
2026-06-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
De arbete du, TS, refererar till är knappast yrken som kräver någon djupare intelligens, snarare vad man kallar okvalificerad arbetskraft.

Kvinnor blir idag inkvoterade, gärna högt upp i hierarkin, då detta är en del av diversifiering arbetet som påtvingats många bolag.
Jag säger inte att kvinnor inte kan men med en kvinna vid rodret blir mötena fler, diskussionerna längre utan att det tillför något samt att beslutsgången därmed blir längre och dyrare. Det är så det är oaktat kvinnans intellektuella kapacitet.
Hur många kvinnor vet ni som befinner sig högre upp i en del av en organisation där det faktiskt utförs saker?

Dom diskuterar och vänder och vrider gärna men när väl spaden ska i marken syns dom inte.

De verkar vilja delta i paneler och föreläser om "sin resa i en karriär" än att göra något konkret. De får många likes och kommentarer på LinkedIn men känns som att de inte gör något produktivt. En av dem hann med att skriva en bok om sin karriär som näringslivsutvecklare.
Citera
2026-06-30, 11:16
Medlem
Citat:
Tittar man globalt sätt och om vi bortser sexuella trakasserier och våldtäkter har tjej generellt sätt mycket bättre.

Du kan som tjej få toppjobb genom att syssla med fredagsfika och quiz på fredagarna under en praktik. Ser man bra ut och är vältränad kommer det bli mycket enklare att få allt serverat. En tjej kan vara arbetslös och leva på en rik man

Som tjej kan du klättra i karriären mycket enklare än en kille inom kontorsjobb. Det finns 20-22 åriga tjejer som redan har fått titeln receptionistchef på att hotell,aldrig det skulle förekomma för en man.

För att inte tala om ett en mellanstorstad har en kvinnlig näringslivschef som är 28-år och hennes enda merit än att syssla med evenemanger med borrddukningar. Råkar vars snygg och kanske bra på att förmedla en person vem man skall prata med. Aldrig en 28-årig kille hade fått bli näringslivschef i Falun eller Västerås.

Så jag står på mig att tjejer har det jävligt lättnader nu med livet och mer än vad vi tror på en bekostnad av "jämställdhet". Håller. Ni med?
Du blir inkvoterad till polisutbildningen som kvinna. Justerar du för kön så brukar de ha lättare att få jobb. Mer utbildningar. Inkvoterade till att bli chefer. Massvis med soyboys som blev kränkta när du påstår självklarheter. Men i detta matriarkat får man aldrig säga dessa självklarheter när de slår mot kvinnor
Citera
2026-06-30, 11:30
Medlem
CC75s avatar
TS har helt rätt utifrån perspektivet kvinna i västvärlden.

- Kvinnor har det lättare i skolan som är utformad för tjejer och inte pojkars utveckling
- Kvinnor får mildare straff, har bekvämare fängelser (inget man dock talar högt om)
- Kvinnor ses oftare som "offer" och slipper i högre grad ett egenansvar för sina handlingar
- En kvinnas ord väger tyngre än en mans när ord står mot ord
- Män råkar oftare ut för våld
- Män begår fler självmord
- Män är mer hemlösa, har olika beroenden såsom spel, droger etc
- Pojkar klarar sig sämre i skolan
- Kraven på killar är betydligt högre än hos tjejer i mening att själv lyckas utan hjälp och stöd
- Kvinnor i 20-30 tjänar generellt mer än män
- Kvinnor kan lätt (inom olika områden) tjäna stora summor pengar utan kompetens/utbildning etc
- Kvinnor könskvoteras in på högre tjänster - se bara de nyligen publicerade artiklarna om könsfördelningen av chefer inom det offentliga. Det är mycket stora skillnader. Extrem exemplet är vår myndighet för jämställdhet där kvinnor har 85% av chefsposterna.

Om man bara tittar på fakta och statistik har kvinnor det generellt betydligt bättre än män. Dock är samhället idag så indoktrinerat att kvinnor är det "svagare könet" som behöver all hjälp att det spelar ingen roll vad fakta säger.

// CC
Citera
2026-06-30, 11:53
Medlem
lagfrukts avatar
Kvinnor har det tvåfaldigt enklare än män historiskt att avla av sig (80% gentemot 40% för män), det genetiska beviset i varje kvinna visar på att historiskt har tvåfaldigt så många kvinnor avlat av sig, d.v.s. kvinnan har det dubbelt så enkelt(om möjlighet till barn skulle vara ett mått på hur enkelt man har det).

Beviset finns i DNA't så inte någon tolkningsfråga, empiriskt bevisförbart.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-30 kl. 11:59.
Citera
2026-06-30, 11:56
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Jag hade iallafall aldrig velat byta bort livet som man, det är jävligt härligt så fort livet börjar rulla på någorlunda!

Om du är man är du mindre neurotisk, vilket är en stor fördel för att känna långtgående lycka.
Citera
2026-06-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vi förstår att du inte får dejta kvinnor.
Diskussionen handlar inte om det här
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-06-30 kl. 12:02. Anledning: .
Citera
2026-06-30, 12:03
Medlem
Citat:

Du snackar nu mer om hur det ev generellt är för kvinnor.
Det finns skillnader mellan kvinnor.

Det är fel även när kvinnor gör generella slutsatser om männen och inte förstår att det finns män som inte får ta del av fördelar som män generellt kan ha.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-06-30 kl. 12:06. Anledning: .
Citera
2026-06-30, 12:09
Medlem
lagfrukts avatar
Jag är rätt så säker på att brott straffas hårdare om en kvinna var inblandad som ett offer eller mildras om hon är brottslingen själv.

En man kan mördas på öppen gata som i fallet med den där blatten och blev släppt efter bara tre år men som sen fick 20 år för rån i Polen.

Om en kvinna hade blivit ihjälsparkad av en blattegäng hade det inte blivit några tre ynka år.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-30 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in