Igår, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varför skulle NEWSMAX2 med Frank Tureks goda minne fejka videon, menar du?

Så länge det inte finns en säkerställd kedja av bevis som allmänheten kan ta del av är den att betrakta som fejk. Menar jag.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Videon kan ju mycket väl vara fejkad.
Ej fejk, men förkortad. Och det med avsikt. För att undvika sammanhanget.
Den längre, länkade jag + från programledarens FB sida. Där fås sammanhanget med.
https://www.facebook.com/DavidJHarrisJr/videos/candace-owens-continues-her-war-on-reality-the-slander-and-lies-against-charlie-/1744512393651327/

Citat:
Va??
1. Bray visar att batteriet hade fritt fram att skickas från mikrofonen till den punkt i halsen där det syns ett rektangulärt hål.

2. Vad gäller "kraften som skulle behövts" så räckte den uppenbarligen till för att penetrera halsens hud men inte mycket mer.

3. Givet att blodet inte 'sprutar ut' från hålet så indikerar det att hjärtat hade stannat innan hålet uppstod = inget övertryck i halsens blodkärl = chockvågen i kroppen från explosionen uppstod innan batteriet träffade halsen.

4. Bray menar även att han kan se hur batteriet åker ut ur halsen igen i samband med CK faller till marken.

5. Han visar också hur mikrofonens blå kretskort skickas iväg precis före batteriet (drar med sig det = sladd) och träffar precis innanför T-shirtens krage millisekunden innan halsen träffas av batteriet.
Att saker började hända innan halsen träffades är givetvis ett klockrent bevis för det inte var en kula som träffade halsen och dödade CK.

Det var inte bara batteriet och kretskortet som absorberade jetstrålens motkraft. T-shirt, resten av mikrofonen, halsbandet, etc, absorberade resten.

Och?

Se ovan...

1. Stämmer inte.
2. jag har länkat kraften från 0,5 gram TNT, som är svagare än PETN. Jon Aaron Bray klantar till det.
3. Om 0,5 gram PETN exploderat, då hade tröjan inte klarat sig så bra som den gjorde.
4. Jisses vilken efterkonstruktion, att Jon Aaron Bray kan se kretskortet åka ur halsen. Var skulle bilder av den händelsen finnas?
5. Se 2 och 3.

Din "Och?" Duger inte fakta om 0,5gram TNT och PETN?

Din "Se ovan... " Ja du. Lönlöst att ens berätta vad som är fel..
Citera
Igår, 10:28
Medlem
Citat:
Så länge det inte finns en säkerställd kedja av bevis som allmänheten kan ta del av är den att betrakta som fejk. Menar jag.
Igen. Varför skulle NEWSMAX2 med Frank Tureks goda minne fejka videon med innehåll, menar du?
Citera
Igår, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ej fejk, men förkortad. Och det med avsikt. För att undvika sammanhanget.
Den längre, länkade jag + från programledarens FB sida. Där fås sammanhanget med.
https://www.facebook.com/DavidJHarrisJr/videos/candace-owens-continues-her-war-on-reality-the-slander-and-lies-against-charlie-/1744512393651327/
Igen. Då redovisar du VAD i ditt "sammanhang" som förändrar betydelsen av det Turek säger i mitt citat.

Citat:
1. Stämmer inte.
Varför inte då?

Citat:
2. jag har länkat kraften från 0,5 gram TNT, som är svagare än PETN.
Igen, och??

Citat:
Jon Aaron Bray klantar till det.
3. Om 0,5 gram PETN exploderat, då hade tröjan inte klarat sig så bra som den gjorde.
1. Jag skrev:
3. Givet att blodet inte 'sprutar ut' från hålet så indikerar det att hjärtat hade stannat innan hålet uppstod = inget övertryck i halsens blodkärl = chockvågen i kroppen från explosionen uppstod innan batteriet träffade halsen.
Dvs, ditt svar har inget med mitt påstående i punkt "3" att göra.

Hade du något svar här?

2. Hur vet du att "tröjan inte klarat sig så bra som den gjorde."?

Citat:
4. Jisses vilken efterkonstruktion, att Jon Aaron Bray kan se kretskortet åka ur halsen. Var skulle bilder av den händelsen finnas?
Det är knappast en "efterkonstruktion". Det är den enda möjliga förklaringen till det som syns i videor av förloppet.

Citat:
5. Se 2 och 3.
Se ovan.

Citat:
Din "Och?" Duger inte fakta om 0,5gram TNT och PETN?
Vilka "fakta" förklarar, vad?

Citat:
Din "Se ovan... " Ja du. Lönlöst att ens berätta vad som är fel..
Du är således svarslös?
Citera
Igår, 11:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givet att blodet inte 'sprutar ut' från hålet så indikerar det att hjärtat hade stannat innan hålet uppstod = inget övertryck i halsens blodkärl = chockvågen i kroppen från explosionen uppstod innan batteriet träffade halsen.

En student, Sara Tewell, sa till ABC News att “blood was gushing everywhere”.

Vittnet Henry Dels, som stod omkring 7–8 meter från Kirk, beskrev det som “a waterfall of blood was gushing out of him”.

Vittnet Danielle, sa att hon såg hans hals “open up” och att “so much blood” kom ut när hon stod ungefär 4–5 meter bort.

Ett ögonvittne intervjuat av CBS News sa: “there’s just blood pouring out everywhere”
Citera
Igår, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Givet att blodet inte 'sprutar ut' från hålet så indikerar det att hjärtat hade stannat innan hålet uppstod = inget övertryck i halsens blodkärl = chockvågen i kroppen från explosionen uppstod innan batteriet träffade halsen.

Tidigare argumenterade och Bray väl för att batteriet till största del var bortplockat för att ge utrymme åt den påstådda sprängladdningen - har ni släppt den teorin nu?

Citat:
Jag avsåg här främst Brays referenser till Mossad-pagers avseende att en del av batteriet avlägsnades varpå sprängladdning apterades där i dess ställe. Att det räcker med att låt säga 25% av batteriet finns kvar utan att det behöver upptäckas.
Citera
Igår, 18:24
Medlem
Citat:
Igen. Varför skulle NEWSMAX2 med Frank Tureks goda minne fejka videon med innehåll, menar du?

Varför är oväsentligt. Det som räknas är att det är möjligt. Enligt dina premisser.
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Igen. Då redovisar du VAD i ditt "sammanhang" som förändrar betydelsen av det Turek säger i mitt citat.

Varför inte då?

Igen, och??

1. Jag skrev:
Dvs, ditt svar har inget med mitt påstående i punkt "3" att göra.

Hade du något svar här?

2. Hur vet du att "tröjan inte klarat sig så bra som den gjorde."?

Det är knappast en "efterkonstruktion". Det är den enda möjliga förklaringen till det som syns i videor av förloppet.

Se ovan.

Vilka "fakta" förklarar, vad?

Du är således svarslös?

Det som Turek säger INNAN citatet.

Det kommer rejält med blod från halsen, Jon Aaron Bray har till ock med räknat ut när det börjar komma ut. Dock så är den formel han använt lite uselt använt av Jon.
Har du aldrig kollat på videon av händelsen?

Svarslös? Hade bara annat att göra.
Citera
Igår, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det som Turek säger INNAN citatet.
Då citerar du relevant text och förklarar hur du menar att den förändrar innebörden av det han säger i mitt citat.

Citat:
Det kommer rejält med blod från halsen,
Det sprutar inte ut, vilket är att förvänta sig om hjärtat fortfarande pumpar runt blodet (övertryck) i kroppen. Det liksom rinner ut...

Citat:
Jon Aaron Bray har till ock med räknat ut när det börjar komma ut. Dock så är den formel han använt lite uselt använt av Jon.
Ja?

Citat:
Har du aldrig kollat på videon av händelsen?
Ja?

Citat:
Svarslös? Hade bara annat att göra.
.
Citera
Igår, 21:50
Medlem
Citat:
Varför är oväsentligt. Det som räknas är att det är möjligt. Enligt dina premisser.
Jag förklarar för dig att min premiss är att 9/11 var en false flag.

Citera
Igår, 21:53
Medlem
Citat:
Jag förklarar för dig att min premiss är att 9/11 var en false flag.

Igen, min premiss är att det är att det är möjligt. Det räcker ju. Finns inga bevis för att den är äkta.
Citera
Igår, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tidigare argumenterade och Bray väl för att batteriet till största del var bortplockat för att ge utrymme åt den påstådda sprängladdningen - har ni släppt den teorin nu?

Till er andra.

Jag har för mig att Bray hävdade att det räcker med att en liten del av batteriet ersätts med en sprängladdning och att det inte märks vid en normal användning av mikrofonen. Men nu senast så visade han att det även finns plats för en sådan (shape charge) bredvid batteriet.

Vilket som, vad jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in