2026-06-30, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag väntar faktiskt fortfarande på svaret gällande din stora kidnappningsteori?

Jag är inte så ömklig som du är, och jag är inte personligen oroad över vad andra föräldrar gör i sin vardag.

Men om den ena föräldern ständigt ska få utstå kritik här inne, så är det väl högst rimligt att man faktiskt jämför med den andras förehavanden.

Tänk att din dramatiska kidnappningshistoria dog så otroligt fort här i tråden ikväll. Vad hände egentligen med alla dina tvärsäkra argument?
Argumenten finns att läsa i tråden. Ta för dig.
Citera
2026-06-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då är hon alltså icke trovärdig men har bra föräldraförmåga medans MånsPetter både ljuger och har uppenbara brister i sin föräldraförmåga. Jag håller med, det är inte bra att hon låter honom träffa barnen. Sen vet jag så klart inte om hon har något val och hur omständigheterna ser ut kring umgänget.
Tänker du ur barnens perspektiv nu? Jag tror att CJ är förståndig nog att se barnens behov av deras egen pappa. En människa kan ha somliga brister men även förtjänster. Jag tror att både MZ och CJ tänker på sina barns behov. Du gör inte det. Det är för att de bara är seriefigurer för dig. Som knatte, fnatte o tjatte. Som du kan använda som slagträn i debatten lite hur som de passar dig att få fram din saga.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-30 kl. 00:51.
Citera
2026-06-30, 00:51
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och du var där såklart så du vet vad du pratar om?
Det var både anställda vakter och även poliser från Båstadspolisen närvarande.
Har inte hört ett ord om "fylla, skrik och skrän" eller bråk från någonstans.
Mer än från din inskränkta fantasi.

Tror du verkligen att MZ föräldrar 75 och 73 år gamla skulle tagit med sig sina älskade barnbarn till ett fylleställe? Det var en spelning och ett besök i Papas trädgård där artisterna satt i ett avskilt hörn.

Artister är aldrig blandade med publiken eller besökare. Och tydligen förlöpte kvällen på Pepes Bodega lugnt. Inga klagomål så här långt.
Så släpp det (fjärde veckans ältande nu) o traska vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Att det serverades gratis mat och gratis drinkar betyder inte att det var en "fyllefest".
Troligen var drinkarna rätt så svaga.

Ännu fler inlägg från Sekten Mums som enbart är bullshit!

Den kvällen var det två tusen (2000) festande personer på PepesBodega med obegränsad tillgång av drinkar**🍹🍸🍺. Området just där Måns Petter Alberts 4-åring (tydligen med blöja) befann sej var det område som det flödade absolut mest sprit och alkohol under kvällen, folk var redigt fulla. Där ute stod långa bord efter bord fulla med drinkar som bara fylldes på med nya efter nya drinkar hela kvällen. Vem som helst kunde bara gå fram till ett bord och ta en drink, det stod hundratals och åter hundratals drinkar på borden och i denna extrma alkoholmiljö tycker ni att förskolebarn ska vistas, herregud! Om så farfar/farmor var med så ska ingen 4-åring överhuvudtaget befinna sej där, helt sinnesjukt beslut av familjen Mums och ända fram till midnatt!

Man får verkligen hoppas att ni här i Mumsfalangen inga barn har behövt uppfostra!

** Otto, det serverades inte saft i dessa, den med lime var en hit.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2026-06-30 kl. 00:55.
Citera
2026-06-30, 00:54
Medlem
Jag är lite nyfiken på nedanstående inlägg. Att det fanns en plan att lura Ciara att ta med barnen till Sverige för att de skulle vara här när MånsPetter lämnade in sin skilsmässoansökan är uppenbart.

Men vad handlar ”sexköp med efterföljande smitta och testning av Ciara som följd” om för nåt? Var det den bomben som MånsPetter släppte på sin födelsedag som ledde till att Ciara kastade ut honom från hemmet så han fick ta bilen till Sverige? Kom han hem med gonorré eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Jag reagerade på det också. Vad jag förstod har C rest till Sverige i slutet av sin graviditet för att MZ vill/kräver att hon ska föda i Lund.

Det framstår mer o mer att detta med barnen har varit slugt planerat, MZ har sett att de skulle ge svenskt personnummer och nationalitet och underlätta det som nu sker.

Att han planerat och lurat hit sin familj för att ha barnen i Sverige vid skilsmässan tycker jag är ställt utan tvivel. Det framgår ju med övertydlighet att C varit orolig för detta redan från start och efterfrågat avtal och ”garantier” för att det inte skulle bli detta scenario. MZ har kört ett helt eget race, ljugit och blåst C rakt upp och ner.

De (plural) allvarliga händelser, utöver missbruket, är väl något eller flera kopplat till sådant som redan framkommit i tråden, men inte bekräftats
- transköp
- besökt på bögklubb
- sexmissbruk, med efterföljande smitta och testning av C som följd

Efter allt som redan beskrivits, men detta fortfarande är höjt i dunkel, det något stigmatiserande. Men rätten verkar inte ha frågat om det, så allvarligt för äktenskapet men inte för barnens hemvist.
Citera
2026-06-30, 00:56
Avstängd
Citat:
Klart hon är offentlig. Du kan höra henne här från 8:38 och framåt.

https://youtu.be/A5rMOwe2x60

Mycket intressant lyssning.
Tack, men nej tack.
Jag är stor nu och har vuxit ifrån att lyssna på samma sagor om och om igen.

Hon är INTE offentlig och du är helt enkelt en skit. Dessutom en feg en, som ALDRIG svarar på frågor du får.
Citera
2026-06-30, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Ännu fler inlägg från Sekten Mums som enbart är bullshit!

Det var två tusen (2000) festande personer på PepesBodega med obegränsad tillgång av drinkar**🍹🍸🍺. Området just där Måns Petter Alberts 4-åring (med blöja) befann sej var det område som det flödade absolut mest sprit och alkohol under den kvällen, folk var redigt fulla. Där ute stod långa bord efter bord fulla med drinkar som bara fylldes på med nya efter nya drinkar hela kvällen. Vem som helst kunde bara gå fram till ett bord och ta en drink, det stod hundratals och åter hundratals drinkar på borden och i denna extrma alkoholmiljö tycker ni att förskolebarn ska vistas, herregud! Om så farfar/farmor var med så ska ingen 4-åring överhuvudtaget befinna sej där, helt sinnesjukt beslut av familjen Mums.
Man får verkligen hoppas att ni inga barn har behövt uppfostra!

** Otto, det serverades inte saft i dessa, den med lime var en hit.
Men familjen Z var inte där! De satt med artisterna i en avstängd avdelning med närvarande vakt som inte släppte in obehöriga,
Var ska du gå med dina barn så de slipper se vuxna dricka alkohol? Finns det någonstans som är säker? Det viktiga är väl att barn är i målsmans sällskap. Som kan förklara om någon person beter sig störigt. Med förälder, faster och farföräldrar samt vakter var barnen i 100% tryggt förvar.

PS: 2000 personer hade betalt för en biljett. Alla var inte där samtidigt och det var fest i alla avdelningar på Pepes Bodega. Och det är gott om plats.
Citera
2026-06-30, 01:02
Medlem
Citat:
Jag är lite nyfiken på nedanstående inlägg. Att det fanns en plan att lura Ciara att ta med barnen till Sverige för att de skulle vara här när MånsPetter lämnade in sin skilsmässoansökan är uppenbart.

Men vad handlar ”sexköp med efterföljande smitta och testning av Ciara som följd” om för nåt? Var det den bomben som MånsPetter släppte på sin födelsedag som ledde till att Ciara kastade ut honom från hemmet så han fick ta bilen till Sverige? Kom han hem med gonorré eller vad?

Jag ser att du nu igen genast hoppar vidare till ett helt annat spår. Bara så att vi andra här i tråden ska lyckas hänga med i svängarna: betyder det här att dina tidigare teorier om åldersgränser och kidnappning är ett minne blott nu?
Citera
2026-06-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tack, men nej tack.
Jag är stor nu och har vuxit ifrån att lyssna på samma sagor om och om igen.

Hon är INTE offentlig och du är helt enkelt en skit. Dessutom en feg en, som ALDRIG svarar på frågor du får.
Så hon berättade sagor i Tingsrätten? Det låter inte bra, var det om något speciellt? Hon svävade på målet och lät aningen förvirrad, men jag trodde inte att hon fabulerade!
Citera
2026-06-30, 01:03
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Vilken fru skulle inte skicka sin man på könssjukdomstest om han kommer hem och säger att han köpt eller ivf försökt köpa sex av en transa. (För det lär ju inte vara den enda gången som sex isf har köpts.)
Citera
2026-06-30, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag ser att du nu igen genast hoppar vidare till ett helt annat spår. Bara så att vi andra här i tråden ska lyckas hänga med i svängarna: betyder det här att dina tidigare teorier om åldersgränser och kidnappning är ett minne blott nu?
Har du en önskan att diskutera så är det fritt fram.

Men nu skulle jag vilja fördjupa mig i frågan om vilken könssjukdom MånsPetter eventuellt smittade Ciara med. Jag tror inte att jag behöver ditt tillstånd för att gå vidare. Så bidra gärna om du vet något om detta.

Om du vill fortsätta ifrågasätta att Pepes Bodega är en nattklubb eller att barn som hålls olovligen i främmande länder inte är kidnappade så finns det ingen som hindrar dig.
Citera
2026-06-30, 01:10
Medlem
Citat:
Pepes Bodega, nära midnatt, 20-års åldersgräns, gratis drinkar. Du kan försöka förneka att det var en nattklubb hur länge som helst, men det blir inte sant för det.
Pepes bodegas åldersgräns gällde allmänheten.
De som köpt biljett fick gratis mat och fria drinkar.
Men vad har det med familjen Z att göra? De var inte i närheten som du vet.
Och MZ spelning var över 23.10 och efter det åkte familjen hem.
Så då var det bara 1994 st kvar. För alla besökare var så klart där samtidigt. Eller hur?
Citera
2026-06-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Vilken fru skulle inte skicka sin man på könssjukdomstest om han kommer hem och säger att han köpt eller ivf försökt köpa sex av en transa. (För det lär ju inte vara den enda gången som sex isf har köpts.)
Det finns väl ett antal sjukdomar som är anmälningspliktiga? Hur fungerar det i praktiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in