2026-06-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Är man körd om legitimationen ryker eller kan man på något sätt få tillbaka den?

Hänt 10 gånger på 10 år att någon fått tillbaka ett förlorat leg, ofta pga missbruk eller sjukdom där man kommit tillrätta med underliggande problematik.

https://lakartidningen.se/nyheter/10-lakare-har-fatt-en-andra-chans-pa-10-ar/
Citera
2026-06-29, 17:21
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Men EW arbetet ju på vårdcentral.

Utifrån herr Blubbs posthistorik är han nog mest besviken över att inte få knark på recept...Ganska desperat uppenbarligen. 😅
Tycks jobba på polisanmälan om förtal...

OnT så hör det till vanligheterna inom myndigheter och sjukvård att folk på olika sätt flirtar och beter sig. Skulle inte förvåna mig om patrullen som fraktade vederbörande överförfriskade dam till sjukan fick höra det ena och det andra. Sådant bemöts med Tjänstemin 1A. Inte börja kladda med kontaktförsök.
Den här tjommen bör väl jobba på labb istället. Han har ju uppenbarligen inte tagit lärdom av tidigare samtal.
Senast redigerad av StuG 2026-06-29 kl. 17:25.
Citera
2026-06-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyTikka
Vad jag vet är han inte på psykiatrin, han är distriktsläkare på vårdcentral. Där har i alla fall jag träffat han ett par gånger.

Öppenvårdsmottagningen på psyk jobbar han.
Citera
2026-06-29, 17:36
Medlem
Citat:
Var har ni denna info ifrån?
Finns det någonstans att läsa om detta?

HelaGotland artikel
Citera
2026-06-29, 18:30
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alistairhale

Pratar ni båda om läkaren ”A” och inte läkare ”E” som blivit felaktigt utpekad?
Jobbar ”E” också på psyk nu?
Citera
2026-06-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alistairhale

Sen när? Jag träffade han på vc för bara några månader sedan och har träffat han flera gånger där. Den här läkaren hade jobbat i 6 år på psykiatrin..
Dessutom så står det i artikeln att läkaren jobbar på avdelningen och inte öppenvården som du säger.
Citera
2026-06-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Va? Så han raggade upp någon på tinder, erbjöd henne senare sina psykiatriska tjänster, varpå hon anmäler honom? Räknas det ens som beroendeställning?
Flickan som lekte med elden- Män som hatar kvinnor! Någon som reagerar?
Citera
2026-06-30, 10:37
Medlem
Citat:
Var har ni denna info ifrån?
Finns det någonstans att läsa om detta?

Framgår i (betal)artikeln
https://www.helagotland.se/nyheter/gotland/artikel/psykiatrilakare-pa-gotland-ivo-anmald-for-sexkontakter/j82nxp1j

Och delvis https://www.facebook.com/share/r/1BUtTbNtFo/
Senast redigerad av Alfred008 2026-06-30 kl. 10:41.
Citera
2026-06-30, 12:26
Medlem
Kebabkas avatar
Är IVO-anmälningar och utredningar offentliga handlingar? Polisanmälan är ju det vet jag, men kommer man kunna läsa om motiveringarna till beslutet att låta Adr*an bli handledd av en annan ”mer erfaren” läkare, förslaget om utökad psykoterapeutisk fortbildning och vilket typ av bristande beteende som leder till såna åtgärder?

Off topic:
Oj vad jag skulle vilja starta en tråd för att recensera läkarna på psykiatrin i Visby.
Kompensera med att dela namnen på de bra och vettiga så folk som precis remitterats dit och väntar på sitt första läkarsamtal inte blir helt förskräckta och tvekar på att dyka upp.
Är det otillåtet att skriva några maskade namn på de bästa i personalen här, mod? För det finns jättebra läkare också
Citera
2026-06-30, 12:46
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyTikka
Jag har tyvärr stött på han som läkare och han är ett jävla rötägg rakt igenom! Aldrig gillat han och hört personal haft svårt för han också. Jag vägrade låta han ha med mig och göra.

Ånej försökte skriva privat till dig då jag är intresserad av specifika exempel hur han är som person i rollen som läkare..
men du måste ha varit medlem i 30 dagar innan jag kan skriva pm till dig
(Intresserad av hans karaktär och bemötande, inte patienters privata info om behandlingarna)..
Citera
2026-06-30, 13:50
Medlem
hipsterkatts avatar
Vem är läkaren? Det hänvisas till olika namn åt höger och vänster i tråden
Citera
2026-06-30, 14:11
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Vem är läkaren? Det hänvisas till olika namn åt höger och vänster i tråden

Inte stackaren (”E”) som arbetar på vårdcentral iaf som felaktigt pekats ut av någon outgrundlig anledning. Han är inte ens läkare i psykiatri utan ”bara” vanlig allmänläkare.
Läkaren som anmälts heter inte heller Arvid, vilket någon hävdade.
Gå tillbaka ett par sidor så får du upp artiklar där rätt man intervjuas om… ja du ser ju om du bara skummar igenom trådens tio (!) sidor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in