2026-06-29, 15:21
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instantavokado
Finns det någon i tråden som är från Trelleborg med omnejd? Var lite nyfiken på om någon känner till hur det gått med gädda #776 Idrottstränaren från Trelleborg...

Vad man kan se så är han fortfarande skriven på samma adress som frun, det känns som extremt ovanligt att folk fortsätter vara gifta och bo ihop efter att någon blivit konfronterad av Dumpen. Eller är det vanligare än man tror?
Vanligare än man tror. Tänk bara på kvinnorna som lever ihop med någon som misshandlar dom grovt år in och år ut. Det är ännu mer konstigt.
Citera
2026-06-29, 15:30
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Vanligare än man tror. Tänk bara på kvinnorna som lever ihop med någon som misshandlar dom grovt år in och år ut. Det är ännu mer konstigt.
Jag tycker inte att du ska blanda ihop kvinnor som stannar kvar i destruktiva relationer med kvinnor som stannar kvar i relationer med gäddor. Det är helt olika mekanismer bakom dessa, i, andras ögon, "märkliga" beteenden.
Citera
2026-06-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Båda varianterna är märkliga, men för att hålla oss till gäddorna så är frågan varför de stannar. Är det ekonomiska skäl som gör det? Eller har de köpt mannens trams om att det ju bara är fantasier? Det hade på inget sätt fått mej att stanna kvar, att veta att den man bor med ens kan tänka dessa tankar hade fått mig att spy!
Citera
2026-06-29, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Har blivit en hel del försämringar i a-kassan senaste året. Sägs det. Aldrig använt det. Men det är många gäddors enda inkomst efter publicering på Dumpen.

”Blir ju hatad av mina bröder ”, när Sara nämner anhöriga, så kommer det snabbt ” Det drabbar ju de med”.

Hoppades 746/Svante kunna skylla på de och slippa publicering?

Kul som faan är samtalet. Lyssna, om du inte hört det. Läs sen den perverterade chatten.

Enligt Gräv har mäklarna fått mail till sig idag.
Nä jag antar det finns en hel del krav du inte uppnår för att ha rätt till a-kassa men jag gissar hejvilt. Du får länka om jag ska titta tänker inte sitta och söka efter något jag blir rekommenderad att kika på.

Faller liksom hela idén, korkskalle.
Citera
2026-06-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birds-of-a-feather
Båda varianterna är märkliga, men för att hålla oss till gäddorna så är frågan varför de stannar. Är det ekonomiska skäl som gör det? Eller har de köpt mannens trams om att det ju bara är fantasier? Det hade på inget sätt fått mej att stanna kvar, att veta att den man bor med ens kan tänka dessa tankar hade fått mig att spy!
I de fall mannen är våldsam i nära relationer där han lyckats bryta ner och isolera kvinnan från normala skyddande sociala kontakter i kombination med att han ger sig på barn så kan det ha sin förklaring att kvinnan inte klarar lämna.

Men i ett annars någorlunda ”normalt” förhållande så borde ju både kvinnan och omgivningen reagera så pass att gäddan borde vara körd.

Fattar inte t.ex. hur frun till gäddan i Arvidsjaur som jag nyligen skrev om kunde stanna kvar. Hon var ju varken kuvad eller isolerad och hade en hel ort med grannskap som reagerade.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2026-06-29 kl. 16:32.
Citera
2026-06-29, 16:34
Avstängd
#794 är en riktigt otäck babbe, det är sånna som han som hade kidnappat tjejen och gjort alla möjliga hemska babbefasoner på tjejen… fy vad äckligt… usch och twii 👎❌❌🤮
Citera
2026-06-29, 16:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gädda #177 har fått någon psykos verkar det som. postar på Facebook att han ska ta sitt liv och har ingen el eller vatten i sin stuga. Alla tycker synd om honom till det framkommer att han är pedofil.
Helfestlig läsning!

Jättefestligt och läsa om en man som uppenbarligen har en och annan psykisk åkomma som dessutom är i misär och vill ta sitt liv. Ni flashbackare är fan rövhål på en annan nivå… usch och twii på hela din släkt och hoppas alla du känner i verkligheten ska dö en väldigt plågsam död!! 👎❌
Citera
2026-06-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Jag tycker inte att du ska blanda ihop kvinnor som stannar kvar i destruktiva relationer med kvinnor som stannar kvar i relationer med gäddor. Det är helt olika mekanismer bakom dessa, i, andras ögon, "märkliga" beteenden.

Som du säger, helt olika mekanismer, och hör inte hemma här. I dessa relationer kan kvinnan tänka "förtjänar detta" osv. Tror få kvinnor till gäddor tänker "Tänk om jag bara var 14 igen", "tänk om jag var peddomorsa" då minsann blir han (valfri gädda med partner. Få gäddor har ju partner, varken 785, 746m eller 588 har ju partner. Och säkert aldrig haft) kåt på mig.
Citera
2026-06-29, 16:40
Medlem
Det är lätt att luras och tro att någon är intelligensbefriad bara för att de inte behärskar språket. Det är helt fel och de är precis lika ansvariga för sina vidriga gärningar som alla andra.
Citera
2026-06-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopmelon
Jättefestligt och läsa om en man som uppenbarligen har en och annan psykisk åkomma som dessutom är i misär och vill ta sitt liv. Ni flashbackare är fan rövhål på en annan nivå… usch och twii på hela din släkt och hoppas alla du känner i verkligheten ska dö en väldigt plågsam död!! 👎❌

Att önska andras död, är ju olaga hot. Hur mår du egentligen?

Vi pratar om gäddorna, däribland 785. Varför tar du det så, ja personligt (brist på bättre ord)?
Citera
2026-06-29, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
Att önska andras död, är ju olaga hot. Hur mår du egentligen?

Vi pratar om gäddorna, däribland 785. Varför tar du det så, ja personligt (brist på bättre ord)?

Det är inte olaga hot att önska att någon ska dö en plågsam död.
Citera
2026-06-29, 17:19
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Gädda #177 har fått någon psykos verkar det som. postar på Facebook att han ska ta sitt liv och har ingen el eller vatten i sin stuga. Alla tycker synd om honom till det framkommer att han är pedofil.
Helfestlig läsning!

Jaså lever den där risiga gubben han såg ju levande död ut redan 2022

177
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in