2026-06-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det här är ett diskussionsforum. Vad alla tycker är det som är relevant här. Vad gäller domen kan den komma att ändras, det kommer att visa sig. Om jag vägrar eller inte vägrar kondom är däremot helt irrelevant ur alla aspekter. Men det gör jag inte om någon undrar.

Ja och jag tycker du är en jävla gris som förväntar dig att alla kvinnor ska gå runt med spiraler, femidoner och käka p-piller med allt hur det påverkar deras kroppar negativt för att en jävla gris som du anser sig vara över kondomer och samtycke vid sex.
Citera
2026-06-29, 14:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Inget problem alls så länge du inte gör något du inte har samtycke till.

Är det något att bli kränkt över?

Jag ser inget att vara kränkt över. Vi diskuterar ju dock inte mig utan kvinnan i fallet och hon har ansett att någon begått ett brott mot henne.

Varför du vill använda det till att kastrera män är fick fortfande frågan? Varför fick du så snedvriden syn på sexualitet?
Citera
2026-06-29, 14:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja och jag tycker du är en jävla gris som förväntar dig att alla kvinnor ska gå runt med spiraler, femidoner och käka p-piller med allt hur det påverkar deras kroppar negativt för att en jävla gris som du anser sig vara över kondomer och samtycke vid sex.

Hur påverkar femidom kvinnor negativt?
Citera
2026-06-29, 14:36
Medlem
Citat:
Hur påverkar femidom kvinnor negativt?

Inget alls men om du gått med på att ha kondom vid sex ska du också ha det och inte grisa runt i vanlig ordning och tycka att hon borde ha en femidom uppullad i underlivet 24/7.

Grisar som du ska för övrigt få bollarna avskurna utan bedövning i unga år som ju är brukligt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-29 kl. 14:40.
Citera
2026-06-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om hon tjatat om det och han struntat i det skulle verkligen inte förvåna mig.

Hon kan ha tjatat tusentals gånger, miljontals gånger för den delen med.

Blir hon kåt och hoppar på frivilligt så är det ju bisarrt att man ändå ska räkna in "tjatet" som relevant.
OBS. Det finns ju inte nånstans att hon var tvingad eller lurad till sex.
Citera
2026-06-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det hade hon ej det är uppenbart att hon bara anmält för att få skadestånd

Möjligtvis. Men jag skulle till 99% gissa att hon har en genuin känsla kring det som ett svek. Men det är oviktigt egentligen. Det viktiga är att det är helt sinnessjukt att "gärningsmannen" med svensk lag kunnat dömas till tre år i fängelse på basis av det som står i sms-konversationen (Jag hoppas att fup kommer att räta ut fortsatta frågetecken.) Det borde bli tydligt för alla som läser den att ett rättssystem ska vara stabilt nog att filtrera undan den här sortens privatsaker. Det kan bara vara möjligt om tidsandan är paranoid och förvränger proportioner. Och ja det är kanske ingen nyhet.
Citera
2026-06-29, 14:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag ser inget att vara kränkt över. Vi diskuterar ju dock inte mig utan kvinnan i fallet och hon har ansett att någon begått ett brott mot henne.

Varför du vill använda det till att kastrera män är fick fortfande frågan? Varför fick du så snedvriden syn på sexualitet?

Det är du som för in diskussionen på att du inte hanterar avbrutet samlag.

Det är inte några problem om den du har sex med är med på det.

Vill inte kastrera män.

Den här domen förbjuder inte män att få utlösning vid samlag.

Den dömer mannen som sprutade i en kvinna utan samtycke.
Citera
2026-06-29, 14:58
Medlem
Oavsett vad man tycker om domen, kan vi vara överens om att rubriken på denna diskussion är outsägligt korkad? Jag blir förbannad varje gång jag ser den.
Citera
2026-06-29, 15:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Oavsett vad man tycker om domen, kan vi vara överens om att rubriken på denna diskussion är outsägligt korkad? Jag blir förbannad varje gång jag ser den.

Håller med.
Citera
2026-06-29, 15:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är du som för in diskussionen på att du inte hanterar avbrutet samlag.

Det är inte några problem om den du har sex med är med på det.

Vill inte kastrera män.

Den här domen förbjuder inte män att få utlösning vid samlag.

Den dömer mannen som sprutade i en kvinna utan samtycke.

Det fanns samtycke och frivillighet vid sex här.

Domen och du vill skilja på lagliga och lagliga utlösningar för män vid samlag. Om man har en önskan att lägga sig i det beror det på en önskan att kastrera män och reglera deras sexualitet.

Om samtycke och frivillighet finns är det inte din sak att bestämma över hur män skall komma eller inte komma. Det tillhör privatlivets helgd och inskränker mäns reproduktiva hälsa.

Kvinnan kunde själv se till att han inte sprutade i henne genom rätt sorts preventivmedel. Om hon själv avstår från det och avstår från att avbryta samlaget om och när det sker utan kondom, så är det en orimlig invändning efteråt att påstå att hon inte samtyckt.

Det är inte hennes sak, din eller Maria Hallqvists att lägga er i hur män får orgasm. Det är sjukligt och har rötter i något slags mycket obehaglig syn på män och rättvisa.
Citera
2026-06-29, 15:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Vad är det för fel på den och vad borde det stått?
Citera
2026-06-29, 15:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det fanns samtycke och frivillighet vid sex här.

Domen och du vill skilja på lagliga och lagliga utlösningar för män vid samlag. Om man har en önskan att lägga sig i det beror det på en önskan att kastrera män och reglera deras sexualitet.

Om samtycke och frivillighet finns är det inte din sak att bestämma över hur män skall komma eller inte komma. Det tillhör privatlivets helgd och inskränker mäns reproduktiva hälsa.

Kvinnan kunde själv se till att han inte sprutade i henne genom rätt sorts preventivmedel. Om hon själv avstår från det och avstår från att avbryta samlaget om och när det sker utan kondom, så är det en orimlig invändning efteråt att påstå att hon inte samtyckt.

Det är inte hennes sak, din eller Maria Hallqvists att lägga er i hur män får orgasm. Det är sjukligt och har rötter i något slags mycket obehaglig syn på män och rättvisa.

Du som man ska inte kunna tvinga på en kvinna spermier och därmed också en eventuell oönskad graviditet.

Du förstår inte konsekvenserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in