Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag dömer inte ut ALLT som snuten gör. När de väl tar en mördare, gängledare eller våldtäktsman är det jättebra. Men det är där de ska lägga fokus enligt mig. Att lägga miljarder på att ta folk som cyklar mot rött, röker en joint eller kör i 81km/h på en 70-väg är bara pengar i sjön.
Men igen: det handlar om vilket samhälle man vill ha. Om du vill ha MER övervakning och statlig kontroll så är det upp till dig. Jag vill inte ha det.
Sen snackar du om ansvar. Jag jobbar och betalar skatt, jag är engagerad i kulturföreningar och idrottsföreningar, jag är trevlig mot folk i min omgivning, jag källsorterar med mera. Mer ska man inte behöva göra som medborgare.
Så det du försöker säga är att polisen inte ska göra sitt jobb….
Vad är det för mening att ha lagar om det enligt dig ska vara fritt fram att skita i dessa lagar…?
Och om det inte ska vara fritt fram att skita i dessa lagar, vem ska övervaka att de följs, och hur…?
Inser du inte att lagar stiftas för att det finns en problem som är betydande och som för många bidrar för att problemet uppstått, och det påverkar för många med icke acceptabla konsekvenser.
Man stiftar inte lagar mot icke existerade problem som inte påverkar någon eller något negativt.
Och fortfarande har du inte fattat att det inte är så ofarligt som du tror att köra säg 10 kmh över skyltat. Det ger fel signaler, för ger det ingen påföljd så kan man ju tassa upp 5 till, och sen lite till…. och det ger ökad risk för att olyckor sker och det kan då få betydligt allvarligare konsekvenser, även för helt oskyldiga. Du verkade helt ignorera det jag skrev och visade i förra, att många olyckor med bilar drabbar helt oskyldiga i andra bilar, och en av klart påverkande faktorer är för hög hastighet.
För att vi ska landa i mindre poliser och mindre jobb för dem, så är det första som behöver ske, att du och alla andra, alla, måste börja ta lagar och regler på allvar, och följa dessa. Ditt svar på detta verkar vara att vissa lagar är det ok att skita i…