Citat:
Vad jag hittar:
Men det är absolut inget konstigt om Sverige skulle göra det olagligt, finns det någon gräns för polisen i detta land? Svenska polisen har så absurt mycket befogenhet och kan fortfarande knappt göra sitt jobb.
Jag gissar dock att de flesta brukar erkänna direkt så fort polisen stoppar en och börjar anklaga dem för saker, och det verkar ju vara svenska polisens spelbok. Kan inte polisen göra sitt jobb med de lagar vi har så verkar endast en polisstat som påminner om kina den enda lösningen för Sverige.
Men det är absolut inget konstigt om Sverige skulle göra det olagligt, finns det någon gräns för polisen i detta land? Svenska polisen har så absurt mycket befogenhet och kan fortfarande knappt göra sitt jobb.
Jag gissar dock att de flesta brukar erkänna direkt så fort polisen stoppar en och börjar anklaga dem för saker, och det verkar ju vara svenska polisens spelbok. Kan inte polisen göra sitt jobb med de lagar vi har så verkar endast en polisstat som påminner om kina den enda lösningen för Sverige.

Citat:
Tror det är jävligt ovanligt att man får böter för att man blinkar till med helljuset i en sekund. Hur vet de att man inte bara kom åt knappen av misstag?
Ja Sverige har en lång tradition av skeva lagar och en polismyndighet som jagar vanliga svenskar för småbrott som fortkörning och innehav av 0,01g knark men misslyckas totalt att sätta dit mördare och skattesmitare som roffat åt sig miljarder av skattepengar.
När det kommer till trafiken så skulle jag vilja se FÄRRE snutar ute längs vägarna. Däremot får de gärna stå vid tex färjorna från Polen och alkoholtesta alla lastbilschaufförer. Men det gör de såklart inte.
Ja Sverige har en lång tradition av skeva lagar och en polismyndighet som jagar vanliga svenskar för småbrott som fortkörning och innehav av 0,01g knark men misslyckas totalt att sätta dit mördare och skattesmitare som roffat åt sig miljarder av skattepengar.
När det kommer till trafiken så skulle jag vilja se FÄRRE snutar ute längs vägarna. Däremot får de gärna stå vid tex färjorna från Polen och alkoholtesta alla lastbilschaufförer. Men det gör de såklart inte.
Citat:
Ja jag gissar att om man erkänner direkt så är det ju kört, men annars ser jag absolut inte hur de skulle kunna bevisa det. Det finns aldrig någon anledning till att erkänna brott öht, men de flesta är ju rädda skulle jag tro så de viker sig direkt, eller så tror de att polisen redan har bevis. Har hört av några som har kommit undan fortkörningsböter då polisen inte kunde bevisa det, men hade man direkt sagt "Ja jag körde nog lite för fort" så är det ju en annan sak. Givetvis börjar detta bli betydligt svårt med nya tekniken, men man vinner aldrig på att erkänna brott.
Svenska polisen tycker att trafiken är så otroligt viktigt. Visst, trafiken kan vara dödlig, men att vi behöver fokusera på trafiken 80% av året låter ju otroligt fel prioriterat. Men ja, finns det något enklare sätt att få upp siffrorna och tjäna massa pengar än att stå och gömma sig med en laser bakom ett träd?
Svenska polisen tycker att trafiken är så otroligt viktigt. Visst, trafiken kan vara dödlig, men att vi behöver fokusera på trafiken 80% av året låter ju otroligt fel prioriterat. Men ja, finns det något enklare sätt att få upp siffrorna och tjäna massa pengar än att stå och gömma sig med en laser bakom ett träd?

Alltså, det är ju extremt tragiskt att läsa så idiotiska inlägg som era, är ni totalt verklighetsfrånvända…? Är det bara svårt eller vitt i era skallar…?
Självklart klarar inte polisen, oavsett vilken avdelning det än handlar om, av att lagföra alla misstänkta brott etc. Men det jobbas på och massvis med folk oavsett ursprung och samhällsklass åker tid och får böta i pengar eller sitta av tid.
Att påstå att polisen inte skulle stå vid färjelägen och kolla nykterhet är så jubelkorkat att ni bord skämmas. Självklart gör polisen en massa sådana kontroller.
Likaså sätter de dit massvis med mördare och även folk som roffat åt sig en massa pengar. Bara för att de inte får fast alla betyder inte att de inte gör nåt alls.
Ett lagbrott är ett lagbrott oavsett dignitet, så man ska givetvis riskera att åka dit även för småbrott, varför skulle vi annars ens bry oss om att stifta lagar för olika saker vi inte vill ha i samhället, om det ska vara fritt fram att skita i dessa lagar för det ger ingen påföljd…? Polisen prioriterar givetvis beroende på allvarlighetsgrad etc, men oavsett vilket kan de inte hålla örnkoll på allt alltid.
De som tror/tycker Sverige skulle vara en polisstat har fan ingen erfarenhet av hur det kan se ut inte alls långt från Sverige.
Och givetvis tycker folk att polisen inte ska göra nåt för de saker just de själva brukar göra, för det är ju bagateller. Men fan att polisen inte klämmer åt andra som gör nåt som inte gillas.
Om folk bara såg till att verkligen försöka följa lagarna, istället för att hitta på alla möjliga korkade ursäkter för att just de inte ska behöva följa just de lagarna, men andra måste minsann följa andra lagar. Så tror jag vi skulle komma långt….
Att gnälla på att polisen skulle ”jaga vanligt folk” är jubelkorkat, lagarna skall följas även av just vanligt folk, och klarar man inte det så ska man ha klart för sig att det kan leda till konsekvenser.
.