2026-06-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du har verkligen inget förstånd överhuvudtaget. Israel har hela tiden hävdat att dessa "journalister" är terrorister. De satt på bevisen. Det är först nu när Hamas och Islamiska Jihad går ut och gratulerar dem till martyrstatus på sina hyllningssidor som CPJ reagerar och tar bort dem från sin lista. Det är oseriöst och visar bara att en anklagelse om krigsbrott inte är samma sak som krigsbrott. För en vecka sedan ansåg du att dödandet av dessa 20 "journalister" vad krigsbrott. Nu vet du att dom var terrorister. Kan du dra några som helst slutsatser av det för egen del? Sannolikt inte. Kioskmongo.

Det är ju upp till Israel att bevisa varje enskilda fall. Källan du länkar måste ju anses vara trovärdig då den reviderar sina siffror, samt så väljer ju du att bruka dom som källa. Dom påstår ju att det är en medveten strategi av Israel att döda journalister, vilket dom gör eftersom att dom vill förhindra att deras brott och folkmord dokumenteras. Så nu har du lyckats bekräfta att det är så, eftersom du själv förhåller dig till dom som en trovärdig källa. Bra att vi fick detta utrett.
Citera
2026-06-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Det är ju upp till Israel att bevisa varje enskilda fall. Källan du länkar måste ju anses vara trovärdig då den reviderar sina siffror, samt så väljer ju du att bruka dom som källa. Dom påstår ju att det är en medveten strategi av Israel att döda journalister, vilket dom gör eftersom att dom vill förhindra att deras brott och folkmord dokumenteras. Så nu har du lyckats bekräfta att det är så, eftersom du själv förhåller dig till dom som en trovärdig källa. Bra att vi fick detta utrett.

En organisation som i ett bräde stryker 10 procent av alla fall man anklagat Israel för krigsbrott i är inte trovärdig.

Det är inte Israel som skall bevisa ett dugg. Det är den som anklagar Israel för brott som skall bevisa brott.

En fråga. Tar du avstånd från Hamas folkmordshandlingar mot judar 7 oktober 2023?
Citera
2026-06-29, 14:38
Medlem
Citat:
En organisation som i ett bräde stryker 10 procent av alla fall man anklagat Israel för krigsbrott i är inte trovärdig. Det är inte Israel som skall bevisa ett dugg. Det är den som anklagar Israel för brott som skall bevisa brott.

Det är ju det som gör dom trovärdiga. De är transparenta och reviderar ned sina siffror när väl bevis kommer fram. Men kul dissonans att du tycker att de är en trovärdig källa när dom skriver ned sina siffror, men inte annars. Antingen är dom trovärdiga eller inte. Men du verkar tycka att dom är trovärdiga när det passar din agenda, men inte när det inte passar din agenda. Klassiskt troll beteende
Citera
2026-06-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cronos420
Det är ju det som gör dom trovärdiga. De är transparenta och reviderar ned sina siffror när väl bevis kommer fram. Men kul dissonans att du tycker att de är en trovärdig källa när dom skriver ned sina siffror, men inte annars. Antingen är dom trovärdiga eller inte. Men du verkar tycka att dom är trovärdiga när det passar din agenda, men inte när det inte passar din agenda. Klassiskt troll beteende

Varför strök du min fråga från citatet?

Här kommer den igen: Tar du avstånd från Hamas folkmordshandlingar mot judar 7 oktober 2023?
Citera
2026-06-29, 14:44
Medlem
Citat:
Varför strök du min fråga från citatet?

Här kommer den igen: Tar du avstånd från Hamas folkmordshandlingar mot judar 7 oktober 2023?

Du måste ha redigerat ditt inlägg. Jag strök ingenting, jag tryckte på citera knappen.

Jag tar avstånd ifrån alla folkmordshandlingar såväl i nutid som dåtid. Tar du avstånd ifrån Israels folkmordshandlingar?
Citera
2026-07-12, 06:58
Moderator
Ancistruss avatar
Vänligen fokusera på trådens topic om Israel medvetet attackerar palestinska barn är ni snälla.

Mellanösterns historia får ni diskutera i forumet för Historia och vad ni tycker om varandra kan ni ta i PM.

/Mod
Citera
2026-07-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-kriget-i-mellanostern?inlagg=c44a43bb7ba9599785484016c94d8a 2d

Det vet väl alla vid det här laget. Israelerna bedriver folkmord och alla ska utrensas, bara judar får vara kvar. Vad tror ni händer nu? Ytterligare en rapport men inget agerande från världsledare gissar jag på.
IDF är ondskan personifierad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in