2026-06-24, 09:21
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det spelar exakt noll roll vad det stod innan kriget bröt ut. Idag står Israel för två tredjedelar av världens alla journalistmord och ligger på plats 116 på listan som du tyckte var så bra.

Har dessa "journalister" läst journalistprogrammet på något prestigefyllt underjordiskt universitet i Gaza möjligtvis?
Citera
2026-06-24, 09:33
Medlem
Hatet mot Israel ökar för varje dag, såg ett klipp nyligen från Jerusalem från en opartiskt engelsman som är där och vloggar. Ytterst vidrigt beteende utav judarna mot muslimer och kristna.

Endast djävulen kan inrikta sig på att skjuta barn.
Citera
2026-06-24, 09:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Det spelar exakt noll roll vad det stod innan kriget bröt ut. Idag står Israel för två tredjedelar av världens alla journalistmord och ligger på plats 116 på listan som du tyckte var så bra.

Tycker du propagandisterna som Ukraina dödar i Ukraina också är journalister eller?
Citera
2026-06-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
På vilket annat sätt kan man tolka det? Hur kan Israel normalisera med Libanon och Syrien utan fredsavtal?
Den här diskussionen är egentligen meningslös. Men hur kan du tolka in att jag skulle hata judar? Helt befängt!
Citera
2026-06-24, 09:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Det som händer nu är att folk vänder Israel ryggen och börjar att tvivla på förintelsen. Hur kan de vara Guds utvalda när de gör mot andra det de själva blev utsatta för.
Skilj på Likud, IDF, de som stöder våldet och på profeterna och ättlingar till Abraham. Alla judar är inte djävulens barn.

I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen i göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader. — Johannes 8:44
Citera
2026-06-24, 10:03
Medlem
Citat:
Tycker du propagandisterna som Ukraina dödar i Ukraina också är journalister eller?

Ingen aning men jag vet att Ryssland mördar en massa journalister. Israel och Ryssland är ju jämförbara på ganska många sätt.
Senast redigerad av Varmboga-10.2 2026-06-24 kl. 10:08.
Citera
2026-06-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Har dessa "journalister" läst journalistprogrammet på något prestigefyllt underjordiskt universitet i Gaza möjligtvis?

Det framkommer inte men troligtvis har många av de gjort det, ja. Två tredjedelar av alla journalistmord, som sagt.
Citera
2026-06-24, 10:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Den här diskussionen är egentligen meningslös. Men hur kan du tolka in att jag skulle hata judar? Helt befängt!

För att Hizbollah och Hamas har bestämt att alla judar ska dö. De säger det själva.
Citera
2026-06-24, 10:40
Medlem
Citat:
För att Hizbollah och Hamas har bestämt att alla judar ska dö. De säger det själva.
Och därför skulle jag hata judar?? 🤔
Jävla märkligt resonemang av dig. Du får nog förklara bättre än så.
Citera
2026-06-24, 10:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebengbula
Och därför skulle jag hata judar?? 🤔
Jävla märkligt resonemang av dig. Du får nog förklara bättre än så.

Nej det är inte konstigt alls. Om du inte vill att Israel ska normalisera förbindelserna med Libanon och Syrien så vill du att kriget ska fortgå och att judar ska dö. Om du inte vill att Hamas utplånas så vill du att Hamas ska döda judar.
Citera
2026-06-24, 10:50
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-kriget-i-mellanostern?inlagg=c44a43bb7ba9599785484016c94d8a 2d

Det vet väl alla vid det här laget. Israelerna bedriver folkmord och alla ska utrensas, bara judar får vara kvar. Vad tror ni händer nu? Ytterligare en rapport men inget agerande från världsledare gissar jag på.

"en oberoende FN-kommission" är betydelselöst när man i nästa tanke kommer ihåg att FN är infiltrerat av islamister i alla led. Titta bara på UNRWA, ett FN-organ som arbetar enbart för, och är uteslutande helt skapat för palestinier och muslimer, och som inhyser bl.a. Hamas bland sina anställda.

Inget agerande från världsledare för att de vet vad jag, och de allra flesta i världen också vet. FN är numera en islamistisk organisation.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-06-24 kl. 10:55.
Citera
2026-06-24, 10:57
Medlem
Citat:
Nej det är inte konstigt alls. Om du inte vill att Israel ska normalisera förbindelserna med Libanon och Syrien så vill du att kriget ska fortgå och att judar ska dö. Om du inte vill att Hamas utplånas så vill du att Hamas ska döda judar.
Tror bestämt att jag inte sagt något alls om normaliserade förbindelser eller Hamas vara eller icke. Hamas får gärna försvinna, tror bara att Israels tillvägagångssätt inte funkar.
Hur ser du på att Netanyahu tillät att pengar från Qatar gick till Hamas? Var väl några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in