2026-06-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Teori: Kan det låga intresset för p-piller för män bero på att män skulle känna sig kemiskt kastrerade av dem? Liksom lite omanliga?

Obs bara en teori. Kan säkert ha fel.
Nej du har inte fel. En riktig man kör utan piller och gummi med sin partner. Skulle aldrig ta ett kastreringspiller.
Citera
2026-06-29, 13:58
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Är det kondom som gäller för dig då?

Aldrig i hela mitt liv.

Kör au naturell, enbart med riktigt fräscha killar så man inte får sjukdomar, och så p-piller på det. Har funkat utmärkt!

Jag har legat runt som en riktig hora och ändå bara fått en STD i hela mitt liv. Det var mykoplasma, ca 20 år sedan. Och då fick jag skylla mig själv för jag hade sex med en norrman som såg ut som Gollum och hade bilder på Charles Manson i sovrummet 😅 (dock ingenting jag ångrar då han var oemotståndlig pga aura)

Edit: OBS! Detta var innan afghaner och syrier vällde in i Sverige. Innan syfilis började spridas bland ungar. Idag tror jag inte det hade funkat. Därför kör jag med stabil partner (KK) sedan flera år tillbaka och vi testar oss båda regelbundet. Ny sexpartner = test direkt.
Citera
2026-06-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Aldrig i hela mitt liv.

Kör au naturell, enbart med riktigt fräscha killar så man inte får sjukdomar, och så p-piller på det. Har funkat utmärkt!

Jag har legat runt som en riktig hora och ändå bara fått en STD i hela mitt liv. Det var mykoplasma, ca 20 år sedan. Och då fick jag skylla mig själv för jag hade sex med en norrman som såg ut som Gollum och hade bilder på Charles Manson i sovrummet 😅 (dock ingenting jag ångrar då han var oemotståndlig pga aura)
😂
Citera
2026-06-29, 14:01
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Nej du har inte fel. En riktig man kör utan piller och gummi med sin partner. Skulle aldrig ta ett kastreringspiller.

Helt rätt. Riktiga män har en fungerande kulpåse 😍
Citera
2026-06-29, 14:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
😂

A night to remember 😍 vill minnas att jag hade ögonkontakt med Manson ganska länge samtidigt som jag blev påsatt av galningen, i ett sovrum med en sån röd porrlampa. Det var ganska hett.
Citera
2026-06-29, 14:06
Medlem
Citat:
A night to remember 😍 vill minnas att jag hade ögonkontakt med Manson ganska länge samtidigt som jag blev påsatt av galningen, i ett sovrum med en sån röd porrlampa. Det var ganska hett.
Hade inte hatat det själv, får jag erkänna. Mykoplasma schmykoplasma.
Citera
2026-06-29, 14:17
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet inte när/om de kommer? Klipp kablarna i stället när du känner dig nöjd över ditt barnavlande. Då slipper man oroa sig över vare sig piller eller ev. biverkningar.

Kanske inget för dig om du är 20 år, men vid 35-40 är det aktuellt. En oplanerad sladdis kostar mellan 1 och 3 miljoner.

Det säger lite grann om dig som person när du direkt mäter ett barn i pengar.

Jag hade inte tagit några tabletter, med risk för biverkningar.
Antingen så försöker man lura hypofysen så den stänger av produktionen, eller så är det piller som attackerar retinsyrereceptorer och förstör simmarna.
Nej, pass på det. Läst om det för ett par år sedan och det lät inte direkt lockande.
Citera
2026-06-29, 14:23
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Hade inte hatat det själv, får jag erkänna. Mykoplasma schmykoplasma.

Precis. Jag var dessutom en av de första i Sverige som fick det enligt gynekologen 😁
Citera
2026-06-29, 14:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Det säger lite grann om dig som person när du direkt mäter ett barn i pengar.

Jag hade inte tagit några tabletter, med risk för biverkningar.
Antingen så försöker man lura hypofysen så den stänger av produktionen, eller så är det piller som attackerar retinsyrereceptorer och förstör simmarna.
Nej, pass på det. Läst om det för ett par år sedan och det lät inte direkt lockande.
Har alltid varit en tänkare och planerare, jag gör sällan något utan att planera det in i minsta detalj. Nu råkade det sig att jag fick barn oplanerat i alla fall. Inget jag ångrar i dag men just då ångrade jag bittert de fyra sekundernas nöje. Fick jag leva om mitt liv skulle jag faktiskt inte gjort annorlunda förutom jag valt en bättre mamma till mitt barn.

Annars kunde man ju gjort som en gammal kompis. Skulle kunnat kandidera i SM i underhåll, fem ungar med fem olika kvinnor. Arbetade jämt, tog all övertid han kunde men var ändå konstant pank jämt. Blev tom. vräkt för han inte betalat hyran fast han hade ett fast inte såå dåligt betalt jobb. Om han någonsin tänkte så var det med det lilla huvudet.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-06-29 kl. 14:28.
Citera
2026-06-29, 14:29
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

1. Jag skulle kunna tänka mig att göra. Nu är det så att min partners preventivmetod gör att hon mår bättre. Mindre ont och mindre blödningar. Skulle hon vilja att jag började ta skulle jag köra.
Citera
2026-06-29, 14:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
P-piller för män? Nej, det hade jag inte tagit. Det låter väldigt fjolligt och så gillar jag att vara fertil som man bör vara som man.
Citera
2026-06-29, 14:33
Medlem
Citat:
Precis. Jag var dessutom en av de första i Sverige som fick det enligt gynekologen 😁
Jag var nog inte långt efter. Det tog ett tag att få rätt diagnos för att det var så nytt/ovanligt. Men jag fick ingen Manson på köpet 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in