2026-06-29, 13:42
Medlem
Teori: Kan det låga intresset för p-piller för män bero på att män skulle känna sig kemiskt kastrerade av dem? Liksom lite omanliga?

Obs bara en teori. Kan säkert ha fel.
Citera
2026-06-29, 13:43
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast framtagandet av ett p-piller för män har pågått jättelänge nu. Jag tror inte problemet är att de på något sätt skulle vara farligare än p-piller för kvinnor, däremot tror jag det går långsamt för att det inte finns någon större efterfrågan av konsumenter. Ingen efterfrågan=Mindre forskningsanslag=Det går långsamt.
Så låter det i medierna. Det läser man av och till. Ungefär som de eviga artiklarna om ny batteriteknik. Men sanningen är den att det är orealistiskt att ta fram ett p-piller för män som fungerar lika okomplicerat som det gör för kvinnor. Märk väl att jag inte påstår att det är alldeles okomplicerat för kvinnor. Kvinnor har för övrigt högre motivation än män. Det är kvinnor som blir gravida. Det är en påtaglig medicinsk risk både att göra abort och att föda ett barn.
Citera
2026-06-29, 13:44
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ja jag tänker att det är dags för männen att ta den risken nu, i ca 60 år. De har knullat utan risk för blodpropp länge nog.

Intressant att höra din åsikt, som jag tycker är fullt förståelig. Åtminstone såtillvida att du inte gillar att äta hormonstörande piller, på mer eller mindre kontinuerlig basis.

Men däremot så ser jag inte varför en kvinna skulle behöva väga in vilka "manliga" alternativ som finns, för att avstå?

Om det mot förmodan skulle bli aktuellt igen för min egen del så tänker jag föreslå att kvinnan i första hand testar ett sk pessar. Exet körde med ett sånt och det fungerade väldigt smidigt.

EDIT: Och personligen vill jag inte att kvinnan jag älskar skall få några extra blodproppar och tumörer heller. Och dessutom föredrar jag hennes naturliga hormoncykel framför den p-pillerrubbade. Tror jag åtminstone
Senast redigerad av busy-signal 2026-06-29 kl. 13:48.
Citera
2026-06-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Intressant att höra din åsikt, som jag tycker är fullt förståelig. Åtminstone såtillvida att du inte gillar att äta hormonstörande piller, på mer eller mindre kontinuerlig basis.

Men däremot så ser jag inte varför en kvinna skulle behöva väga in vilka "manliga" alternativ som finns, för att avstå?

Om det mot förmodan skulle bli aktuellt igen för min egen del så tänker jag föreslå att kvinnan i första hand testar ett sk pessar. Exet körde med ett sånt och det fungerade väldigt smidigt.
Ja det är bra att det finns många olika alternativ såklart. Allt passar (pessar höhö) inte alla.
Citera
2026-06-29, 13:49
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ja det är bra att det finns många olika alternativ såklart. Allt passar (pessar höhö) inte alla.

Nej, kan tänka mig att det blir väldigt onajs och osäkert om det inte vill sitta bekvämt och säkert på plats.
Citera
2026-06-29, 13:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?

Tack för bra trådstart!

Jag är nog så pass reaktionär att jag hade tyckt det var jävligt fjolligt och blivit avtänd. Att hålla på och joxa med p-piller är en typisk kvinnogrej.

Att vara livrädd för att bli pappa är också avtändande.

Dessutom är jag kontrollmänniska. Så nej, jag hade nog inte köpt det utan fortfarande sett till att skydda mig.
Citera
2026-06-29, 13:50
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Teori: Kan det låga intresset för p-piller för män bero på att män skulle känna sig kemiskt kastrerade av dem? Liksom lite omanliga?

Obs bara en teori. Kan säkert ha fel.
Tror inte det skulle ha bekommit mig av den anledningen.
Citera
2026-06-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Tror inte det skulle ha bekommit mig av den anledningen.
Tack för svar!
Citera
2026-06-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Tack för bra trådstart!

Jag är nog så pass reaktionär att jag hade tyckt det var jävligt fjolligt och blivit avtänd. Att hålla på och joxa med p-piller är en typisk kvinnogrej.

Att vara livrädd för att bli pappa är också avtändande.

Dessutom är jag kontrollmänniska. Så nej, jag hade nog inte köpt det utan fortfarande sett till att skydda mig.
Är det kondom som gäller för dig då?
Citera
2026-06-29, 13:53
Medlem
Citat:
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?
Nej varför skulle jag göra det.
Citera
2026-06-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag förklarade den punkte i mitt svar tidigare. sök på nyckelord som "smypatisera" eller "vakuum" så kanske du kan läsa de punkterna igen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara ngt mer än så. Lite svårt att jobba samtidigt. Du får ursäkta.

Ja, ett annat alternativ är ju att du tänker helt fel. Jag skall återigen förklara för dig.

Frågan är riktad till män och gäller enskilda individers val, dvs enskilda mäns tankar i frågan.

Som du ser så saknas ordet "kvinnor" i sammanhanget, universum kretsar inte kring kvinnan och hon är inte inblandad i varje sakfråga, i synnerhet inte när frågan gäller män, dvs inte kvinnor.

Fokusera du på jobbet istället, du verkar vara en person med begränsas hjärnkapacitet så det lilla du väl förfogar över behöver koncentrera sig på dina arbetsuppgifter.
Citera
2026-06-29, 13:55
Medlem
Citat:
Hur skyddar du dig nu då?

Tycker du om ost?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto