2026-06-29, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hon hade gått med på sex med kondom. Han körde på utan kondom utan hennes medgivande. Vilket resulterade i en våldtäkt i lagens mening.
De hade redan haft sex utan kondom flera gånger, så hur mycket krav var det?

Sa en sak, men menade något annat när det passade henne - för att snabbt gå tillbaka till det ursprungliga "kravet" när det passade henne... vilken trevlig människa.
Citera
2026-06-29, 13:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej. Om en polis ställer upp på en boxningsmatch med mig, så kan inte polisen sen komma med "våld mot tjänsteman" för att han fick stryk.

Accepterar hon sex utan kondom, så tar hon risken att mannen kommer i henne.

Det är direkt idiotiskt att förnedra kvinnan på sätter du gör. Hon är en svag person som inte vet bättre och ska skyddas för hon klarar inte ta egna beslut?

Är det inte märkligt att män vill få rätten att definiera vad som är våldtäkt?

Män kan inte sätta sig in i hur en kvinna upplever och reagerar på en våldtäkt.

Kanske du skulle behöva få en sats ofrivilligt i röven av en svart grov kuk?

Edit:
Nu handlade det om kroppsvätskor för att du ska förstå hur illa såna är.
Senast redigerad av cinmik 2026-06-29 kl. 13:08.
Citera
2026-06-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
De hade redan haft sex utan kondom flera gånger, så hur mycket krav var det?

Sa en sak, men menade något annat när det passade henne - för att snabbt gå tillbaka till det ursprungliga "kravet" när det passade henne... vilken trevlig människa.

Blev han dömd för dessa gånger? Eller blev han dömd för den gången kondom var ett krav?

Jag kan vara tillsammans med någon och vi kan ha sex flera gånger men när det blir mot min vilja räknas det fortfarande som våldtäkt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-29 kl. 13:12.
Citera
2026-06-29, 13:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, att staten dikterar när manlig orgasm är laglig eller inte och hur det är godkänt att få utlösning. Det är vad den här domen innebär om man har klart för sig vilka anspråk den faktiskt har.

Staten, ofta i samarbete med kyrkan har under historien lagt sig i hur en godkänd och normal kvinnlig sexualitet ser ut, för att inte tala om hur homosexualitet får idkas, nämligen inte alls.

Om kvinnan vill ha din sats så är det ju inga problem.
Citera
2026-06-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Och för att svara på din fråga om jag tror att hon ljuger, så är det väl klarlagt att han inte använde kondom trots att hon bett honom göra det (han har inte invänt mot detta), så om just detta ljuger hon inte. Men det skulle kunna vara så att hon förstått att han inte använde kondom och att hon egentligen bara blev arg för att han kom i henne. Något större skäl att tro att så var fallet baserat på den information vi har ser jag dock inte (även om jag tror de flesta människor kan känna skillnad på sex utan kondom och sex med kondom).

Jag tror jag begriper hur du tänker och håller nog med. En annan sak jag kom att tänka på, hur sjutton utreder polisen egentligen såna här brott? Jag menar både den misstänkte och målsägaren ska ju förhöras om händelseförloppet och sedan är det ju upp till polisen att pussla tills de har en trovärdig gärningsbeskrivning som åklagaren sedan väcker åtal på.

Men ändå, de är ju skyldiga att utreda objektivt och om målsägare och misstänktas historier inte går ihop bör de ju konfronteras med det i kompletterande förhör osv. Hur detaljerat skulle en pervers polis egentligen dyka ner i deras fram tills nu sista sexakt? Ser framför mig en fup som mer är som en porrnovell....
Citera
2026-06-29, 13:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Hon hade gått med på sex med kondom. Han körde på utan kondom utan hennes medgivande. Vilket resulterade i en våldtäkt i lagens mening.

Hon deltog frivilligt. Men det är alltså logiskt och rättvist enligt din mening att han döms för våldtäkt för att ha genomfört en samlag utan ett preventivmedel, ett preventivmedel som hon lika gärna kunde skaffat själv? Det är mycket svårt att förstå.
Citera
2026-06-29, 13:43
Medlem
Citat:
Blev han dömd för dessa gånger? Eller blev han dömd för den gången kondom var ett krav?

Jag kan vara tillsammans med någon och vi kan ha sex flera gånger men när det blir mot min vilja räknas det fortfarande som våldtäkt.

De började tydligen inte ha sex mot hennes vilja... det är avslutningen som tydligen helt plötsligt kan anses vara brottslig.
Citera
2026-06-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Man ska vara extremt försiktig med vem man ger tillgång till sin sats. Det är det här tråden ett praktexempel på. Litar man inte på någon till 100% och då menar jag som man litar på morsan eller syrran så använder man kondom i alla lägen. Man tar även med sig kondomen om man varit på bortamatch, inget lämnas kvar.
Citera
2026-06-29, 13:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Vill hon inte ha den så får hon väl helt enkelt låta bli att ha samlag med mig eller se till så vi har önskade preventivmedel. I värsta fall själv. Vad är problemet?

Varifrån har du fått en sådan snedvriden sexualitet och syn på sexualitet att du vill kriminalisera en väsentlig del av manlig sexualitet? Har du likt chefrådman Maria Hallqvist ett behov av att kastrera män mentalt?
Citera
2026-06-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon deltog frivilligt. Men det är alltså logiskt och rättvist enligt din mening att han döms för våldtäkt för att ha genomfört en samlag utan ett preventivmedel, ett preventivmedel som hon lika gärna kunde skaffat själv? Det är mycket svårt att förstå.

Igen, hon hade gått med på sex om han använde kondom. Vad är det som är svårt att förstå? Att ha sex utan kondom var inte frivilligt. Det är inte alls svårt att förstå om man inte går runt och tycker att det är andra människor som har ansvar för ens handlingar.
Citera
2026-06-29, 13:53
Medlem
Citat:
Igen, hon hade gått med på sex om han använde kondom. Vad är det som är svårt att förstå? Att ha sex utan kondom var inte frivilligt. Det är inte alls svårt att förstå om man inte går runt och tycker att det är andra människor som har ansvar för ens handlingar.

Vad är så svårt att förstå - hon gick med på sex utan kondom.
Hon hade haft det så redan flera gånger.

Allt pekar att hon gjort en efterhandskonstruktion för hur otroligt mycket hon tjatat om det.
För en tjej är en "önskan" ett krav, men för en man är det inte alls. De är experter på att vara luddiga.

Säger man "önskan" eller motsvarande ja... då är det inte krav.
Citera
2026-06-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Antagligen. Det gav iaf mig som läsare en komplett bild. Har inte läst 88 sidor utan genat genom postare som täcker ämnen, länkar, tycker olika och dom som tycker jättemycket om just det här.

Jag tycker många saker om det här men inget är väl egentligen applicerbart på döskallarna som belastar rättssystemet. How many times I told you to wear the fucking condom? Det här räcker. Det spelar ingen roll hur det hela kukade ur men rättssystemet ska inte reda i sånt här.

How many times ska man behöva pröjsa 300 spänn?

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon kommer hem till honom kl 23:11. Han är naked with a boner. Kl 23:39 är hon på väg hem och han är so so sorry. Dom skulle ha passionate sex hela natten men det blev inte så för han kom direkt och i henne när han bara skulle känna lite stående bakom henne i hallen innan hon ens hängt av sig. Nåt sånt.

Dagen efter fotar hon kvitto på akut p-piller (det verkar vara fokus på utlägg och swish det handlar om) och då får man får väl anta att STI-rekandet dom emellan är förbi och det är bara hon som drabbas fysiskt av hans kukeri. Men varför är det rimligt att dra det här rättsligt? Offer utan skada, GM utan uppsåt och en naken kuk som passerar förbi helt obemärkt i periferin.

Precis! Om man läser WhatsApp-konversationen (AI):
9 december 2024:

2024-12-09 23:11 - Come down
2024-12-09 23:11 - Arrived
2024-12-09 23:11 - But I'm naked with a boner
2024-12-09 23:11 - Call the doorbell
2024-12-09 23:11 - Hope it works
2024-12-09 23:12 - Doesn't work
2024-12-09 23:12 - Ok, coming
2024-12-09 23:13 - Taxi is still waiting 😂
2024-12-09 23:39: I'm so so sorry 😢 I think that I am really good at controlling myself and be able to last. But apparently I could come fast too. Should have stopped and cooled down a bit when I felt that I was so horny
2024-12-09 23:41 - I was so looking forward to a long night of passionate sex with you. 🥺
2024-12-09 23:41 - How many times I told you to wear the fucking condom
2024-12-09 23:41 - 🤬
2024-12-09 23:42 - I'm so upset at you, I don't want to talk now
2024-12-09 23:43 - I understand. I can only say I am so sorry and hope you get back well and are able to sleep a good nights sleep.

10 december 2024:

2024-12-10 06:20 - If there's any consolation I dreamt about you, woke up at 4.30 and could not get back to sleep after
2024-12-10 10:35 - Is this you trying to score pity points? That's even lower than what you did. I'll tell you later how much the pill was so you can Swish me.
2024-12-10 10:55 - Not at all, I told you before that I don't play games. I say what I feel and sometimes it comes out in a way that is interpreted differently than was intended. I think you also know that you don't need a pill for last night since you are just at the end of your period.
2024-12-10 10:56 - You don't get to decide what happens with my body or not
2024-12-10 10:57 - I'm telling you not asking you for any advice
2024-12-10 11:10 - I can of course swish you, no worries

2024-12-10 12:27 - Kronans Apotek Kvitto 0000190604000055462
Person MAA008
Datum: 24-12-10 12:27
Trans: 55462
Beskrivning: ellaOne ta 30 mg st
Belopp: 305,00
Totalt: 305,00
(Den nedersta delen av kvittot är delvis skymd i bilden)

2024-12-10 12:29 - Thanks
2024-12-10 12:58 - I got the swish thanks
2024-12-10 12:59 - I think it is best if we don't see each other again 😕, this is creating additional anxiety I don't need.
2024-12-10 13:09 - I'm really sad about this and I do want to see you again. But take the time you need and if/when you feel you are ready to give it another try then just ping me. I think we have something nice together that I am curious to explore further.
2024-12-10 13:15 - Make sure you read this properly: I do not want to see you again because two main reasons 1) you don't respect my boundaries and 2) I can never trust you after what you did. There is nothing nice for me to explore anymore. We are done.

Systemmeddelande: You blocked this contact. Tap to unblock.
Hon var ju bara där ca 20 minuter (23:13 - 23:??) och sedan efter att hon har gått så skickade killen meddelande på WhatsApp kl. 23:39 att han är ledsen. Om hon var så kränkt, borde hon inte blockerat honom på en gång? Att fortsätta skicka meddelanden och sedan mjölka pengar för p-piller hon köpte dagen efter verkar lite märkligt.

Han verkade ju fått ångest så fort hon hade gått iväg. Han vaknade även klockan 04:30 mitt i natten och hade antagligen ångest, för han kände nog på sig att det skulle gå åt helvete. Och han fick rätt! Han verkade ju ha genuin ånger och det verkar ju vara ett tecken på att han kände skuld och försökte ta ansvar för konsekvenserna. En hänsynslös person skulle nog inte skickat dessa meddelanden alls.
Senast redigerad av Toalettborste-AI 2026-06-29 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in