2026-06-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En rolig variant jag har varit med om några gånger är män som frågat om jag använder preventivmedel efter vi har haft sex. Känns ju smartare att fråga innan, kan man tycka.

Om inget annat får de kanske ett ärligare svar efter att ni haft sex.
Citera
2026-06-29, 13:14
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
"Orsaka liv" är en konsekvens av att inte ta ansvar för sina spermier.

Eller att inte säga på benen...
Citera
2026-06-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det är klokt.

Hur skulle det vara att lära känna killen lite bättre först? Att inte ha sex med första bästa?

Du hade förmodligen kunnat få en bättre uppfattning om vem han är om du hade väntat lite längre innan ni hade sex och kunna ta reda på den undran innan du tar in kuken i dig.
Alltså jag har ju vetat att jag använder preventivmedel så för mig har det varit lugnt. Däremot kan man absolut tycka att männen borde ta reda på mer om mig (tex om jag använder preventivmedel) innan de kastar sig på den ryska roulette det innebär att stoppa kuken i en kvinna utan vetskap om preventivmedel och utan att använda kondom. Men det är deras ryska roulette, inte min.
Citera
2026-06-29, 13:16
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Alltså jag har ju vetat att jag använder preventivmedel så för mig har det varit lugnt. Däremot kan man absolut tycka att männen borde ta reda på mer om mig (tex om jag använder preventivmedel) innan de kastar sig på den ryska roulette det innebär att stoppa kuken i en kvinna utan vetskap om preventivmedel och utan att använda kondom. Men det är deras ryska roulette, inte min.

Nej, du förstår inte värdet utav din fitta. Du säljer den för billigt.
Citera
2026-06-29, 13:17
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Va tusan är det här för svammel? Det är inte en villfarelse, det är fullständigt från vettet att mörda barn. Kröker ni ett hår på grabben eller flickan så är ni dödens lammunge.

Om en barnamördande abortälskare stöter på mig blir det en ömklig visa. Det blir mera än en blodig smocka om man säger så. En obeskrivlig kvaddning av gudsnåde som ingen lär återhämta sig ifrån. Bäst att ni tiger och gömmer er i resten av era liv för ni har ingen aning hur rasande jag blir p.g.a. barnamord. Jag är alldeles hejdlös. Ett öga för ett öga, barnen skall vedergällas och barnet ska inte dö bara för någon annans oansvariga val. Om ni inte kan ta hand om barnet skaffa inte barn.

Slår vad om att du är 155cm lång max så som du försöker hävda dig.

Är du en sån där som ligger med sniper och övar prickskytte utanför abortkliniker i USA.?

Här lever vi efter vad som är vetenskapligt och inte efter någon jävla bibel.
Citera
2026-06-29, 13:18
Medlem
Citat:
Nej, du förstår inte värdet utav din fitta. Du säljer den för billigt.
Säljer den inte alls faktiskt. Sex ska vara gratis, glatt och samtyckt.
Citera
2026-06-29, 13:18
Medlem
Citat:
Vad bra att du har skyddat dig själv varje gång du har haft sex utan att vilja ha barn. Alltför många överlåter det på kvinnan att skydda dem, ofta utan att ens fråga utan de bara förutsätter att kvinnan tar det ansvaret.

Man kommer inte ifrån det faktum att det är kvinnan som trots allt blir gravid så därför ska huvudansvaret ligga på henne att förhindra oönskad graviditet.
Citera
2026-06-29, 13:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Varför?

Man får väl ta ansvar för sina handlingar.

Och varför i hela friden skulle man överge sitt barn?

Man kan säga samma sak om kvinnor. De får väl ta ansvar för sina handlingar och inte göra abort.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ännu en tråd där män vill kunna pumpa på damer, och låta någon annan betala notan.

Man får ta sitt ansvar.
Jag vill inte betala för dina nöjen.

Det gör du redan. I form av barnbidrag. Föräldrarpenning osv.
Citera
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Borde räcka med ett ärligt svar från kvinnans hon käkar men nog så svårt att få

En del glömmer ta och uppmärksammar inte det. På andra är det inte hundraprocentigt. Vill man inte ha barn så är kondom antagligen säkrast.

Citat:
Ursprungligen postat av peopleareretarded
precis

varför är det alltid mannen som ska ta ansvar och inte kvinnan? även när kvinnna gör besluten haha

lustigt hur det funkar

Ansvaret ligger hos ju hos individen. Vill man inte ha barn (eller könssjukdomar) som kille så tar man på sig en kondom. Gör man inte det så tar man en risk. Det är jävligt enkelt faktiskt.
Citera
2026-06-29, 13:21
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man kan säga samma sak om kvinnor. De får väl ta ansvar för sina handlingar och inte göra abort.

Fast det är väl ett helt annat ämne än vad tråden handlar om?
Citera
2026-06-29, 13:21
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Eller att inte säga på benen...

Spelar ingen roll hur mycket någon särar på benen. Om du inte kan stå emot frestelsen så får du väl sterilisera dig.

Det är ju du som inte vill ha barn.

Då ska du inte plantera dina spermier i någon som kanske vill ha barn. Gör du det ändå så ska du inte komma och gnälla sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in