2026-06-29, 12:59
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Så varför dra det flera varv när det är så enkelt att bara hålla ihop benen och säga nej?
Stackars män som inte kan stå emot att spruta spermier i en kvinna som lockar.

Håll koll på spermierna så uppstår inte de övriga problemen du målat upp.
Citera
2026-06-29, 12:59
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Själv har du förstås aldrig velat knulla utan att få avkomma?

Givetvis, därav vikten av skydd, alltså vikten av konsekvenstänk.

Det är en avsevärd skillnad mellan att tillfredsställa sexuella begär och att orsaka liv.
Citera
2026-06-29, 13:01
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Stackars män som inte kan stå emot att spruta spermier i en kvinna som lockar.

Håll koll på spermierna så uppstår inte de övriga problemen du målat upp.

Och vad innebär det?

Att helt och hållet avstå från samlag?
Citera
2026-06-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Provrörsbarnen har då inte skrivit på nåt kontrakt å likt förbannat faderslösa å rättslösa.

Är det inte par som gör detta
O då blir väl bägge föräldrar underhållsskyldiga vid skilsmässa även om bara en av dem är biologisk förälder?
Citera
2026-06-29, 13:02
Medlem
Citat:

Det är en avsevärd skillnad mellan att tillfredsställa sexuella begär och att orsaka liv.
Vad bra att du har skyddat dig själv varje gång du har haft sex utan att vilja ha barn. Alltför många överlåter det på kvinnan att skydda dem, ofta utan att ens fråga utan de bara förutsätter att kvinnan tar det ansvaret.
Citera
2026-06-29, 13:03
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Vad bra att du har skyddat dig själv varje gång du har haft sex utan att vilja ha barn. Alltför många överlåter det på kvinnan att skydda dem, ofta utan att ens fråga utan de bara förutsätter att kvinnan tar det ansvaret.
Ja, har du tagit motsvarande ansvar som kvinna?

Eller tänker du att du är speciell och inte behöver göra det?
Citera
2026-06-29, 13:06
Medlem
Belters avatar
Citat:
Då är du med andra ord inte en förespråkare för jämställdhet, eftersom du ger kvinnan en rättslig ensidighet i beslutet?
Jag är på barnets sida och vill säkerställa dess försörjning. Föräldrarna skiter jag i, de får stå sitt kast.
Citera
2026-06-29, 13:08
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tyck det du.

Som tur var lever vi inte utifrån denna villfarelse.
Va tusan är det här för svammel? Det är inte en villfarelse, det är fullständigt från vettet att mörda barn. Kröker ni ett hår på grabben eller flickan så är ni dödens lammunge.

Om en barnamördande abortälskare stöter på mig blir det en ömklig visa. Det blir mera än en blodig smocka om man säger så. En obeskrivlig kvaddning av gudsnåde som ingen lär återhämta sig ifrån. Bäst att ni tiger och gömmer er i resten av era liv för ni har ingen aning hur rasande jag blir p.g.a. barnamord. Jag är alldeles hejdlös. Ett öga för ett öga, barnen skall vedergällas och barnet ska inte dö bara för någon annans oansvariga val. Om ni vill fortsätta kunna gå, ta hand om barnet ni sätter till världen.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-29 kl. 13:17.
Citera
2026-06-29, 13:08
Medlem
Citat:
Ja, har du tagit motsvarande ansvar som kvinna?

Eller tänker du att du är speciell och inte behöver göra det?
Ja alltså eftersom jag skulle kunna bli gravid har ju preventivmedel varit extremt viktigt för mig. Och ibland känner jag att män rider lite på det, att de vet eller tror att kvinnan skyddar sig (och därigenom honom) så de kan skita i det.

En rolig variant jag har varit med om några gånger är män som frågat om jag använder preventivmedel efter vi har haft sex. Känns ju smartare att fråga innan, kan man tycka.
Citera
2026-06-29, 13:11
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:

"Orsaka liv" är en konsekvens av att inte ta ansvar för sina spermier.
Citera
2026-06-29, 13:12
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Och vad innebär det?

Att helt och hållet avstå från samlag?

Eller hålla koll på spermierna.

Knipsa eller använd kondom.
Citera
2026-06-29, 13:12
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja alltså eftersom jag skulle kunna bli gravid har ju preventivmedel varit extremt viktigt för mig. Och ibland känner jag att män rider lite på det, att de vet eller tror att kvinnan skyddar sig (och därigenom honom) så de kan skita i det.
Det är klokt.
Citat:
En rolig variant jag har varit med om några gånger är män som frågat om jag använder preventivmedel efter vi har haft sex. Känns ju smartare att fråga innan, kan man tycka.
Hur skulle det vara att lära känna killen lite bättre först? Att inte ha sex med första bästa?

Du hade förmodligen kunnat få en bättre uppfattning om vem han är om du hade väntat lite längre innan ni hade sex och kunna ta reda på den undran innan du tar in kuken i dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in