2026-06-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusser
Då har du hittat rätt, det är där du gör dig bäst hemma, återigen, det är en superkraft. Jag har egna ideer som krossar löss som dig. 👍
Du har uppenbara problem med att formulera dig i skrift. Förutsatt att du lägger manken till och åtminstone lär dig bygga begripliga meningar så önskar jag dig lycka till i din framtida karriär som spelutvecklare av peach visar pattarna-titlar för nintendo.
Citera
2026-06-28, 19:13
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Jag tänker, för att få Sonic, Mario eller Crash Bandicoot att blomstra vidare, så hade de behövt utveckla spelen även för äldre. Typ: PEGI 25-30. En miserabel och knarkande Sonic, en Crash Bandicoot som köper fnask i Amsterdam, inte fan vet jag. En Solid Snake som dealar knark i stadsmiljö. Det är karaktärer att bygga vidare på i olika sammanhang.

"Nää, det förstör varumärket!", vilket jävla varumärke? Det ni kommer bli ägda på när GTA VI släpps och det som kommer falla i glömska lika fort? Har vi ett PEGI 25-30 och håller strikt kring det vid försäljning, så behöver spelbolagen inte oroa sig?

Vad tycker ni?

Tänk ett Mario Party där det handlade om att förnedra och förstöra för andra så mycket som möjligt, sno, köra fulspel, där fusk välkomnas, där banorna är lika deceptive som i "Asshole Mario". Ett spel där Peach flashade tuttarna mot en stjärna och 20 coins i utbyte. Tänk er förnedringen om någon valt Peach, och sista utvägen mellan två tv-spelande män är att blotta tuttarna för att få lite extra coins. Fy fan

Kan tänka mig hur det går jämnt ut och hur tjafset lär gå
Flasha tuttarna mot en stjärna? Knark? Lägg av känns som spel inriktad mot ungdomar…
Citera
2026-06-28, 19:40
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du har uppenbara problem med att formulera dig i skrift. Förutsatt att du lägger manken till och åtminstone lär dig bygga begripliga meningar så önskar jag dig lycka till i din framtida karriär som spelutvecklare av peach visar pattarna-titlar för nintendo.

Grattis gullet, du är en av dem som bistår till att tuttar är någonting äckligt, förbjudet och nästan lite kittlande och nervöst. Tacka fan för att svenskar föder för få barn och blir oroliga över att göra fel. Givet din förmodade standard. 👍

Har du någonsin funderat över vad som gör dig kåt? Hur är det möjligt? Det kanske inte alls är Guds mening. Fundera lite över det. Jag menar, hade vi alla levt i Afrika och visat kön och bröst för varandra dagligen och blivit indoktrinerade till det. Hade vi då känt samma lustar som vi gör här i västvärlden? Hade vi blivit mer kärleksfulla istället för att försöka runka bort alla begär så att kuken tar stryk och först då känner oss värdiga för kärlek? Tacka fan för att folk vill ta genvägar genom att kapa av sig kuken med rostig kniv, det är ett symptom på någonting. Det vill i alla fall jag tro. Vi kallar beteendet och den typen av "mänsklig natur" sjukt utan att ifrågasätta saken närmare. Det om någonting är sjukt. Tacka fan för att samhället och kanske du själv allra mest, är fullkomligt sjukt.

"I samhällen där vardaglig nakenhet är vanlig – oavsett om det är i vissa delar av Afrika, i ursprungsbefolkningar på andra håll eller i moderna naturistmiljöer – tenderar nakenhet ofta att uppfattas som mindre sexuellt laddad än i samhällen där kroppen vanligtvis är täckt."

Ge då blanka fanders i att klaga på människor som är täckta? Jag har inget emot det och skulle inte för ett ögonblick tveka på att flytta från "det gemensamma samhällsbygget" där skattepengar går till mammaknullare som "har en lucka den 14:e". Kom inte och prata med mig om luckor. För då ska ni få se vad luckor kan leda till. Evangeliet, kapitel 8.

Men se, vi litar inte på erans humbug. Ni är ensamma om det. Far och flyg med er nu tills ni blir en bättre version av er själva.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 20:36.
Citera
2026-06-28, 19:41
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Flasha tuttarna mot en stjärna? Knark? Lägg av känns som spel inriktad mot ungdomar…

Om du säger det så 👍 Ungdomar bör såklart knarka och bete sig som drägg. Fast det kanske är en del av schizofrenin i överlevnadsresan. Ni vet, det som fick Gärdestad att hoppa framför tåget. Jag vill såklart inte jämföra mig med honom. Men hans resa återspeglar hjälte bland dem som tycker att död och smärta är en värdig väg framåt. Det kusliga är att det finns såna människor. Som smittar sin avföring på andra genom olika typer av "lärande".

Sunda människor kan se kärlek i allt. Även när den skaver till den grad att man vill hoppa framför tåget👍
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 20:03.
Citera
2026-06-28, 21:28
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Idag är väl spel mer reglerade än förr då myndigheterna inte hade koll på vad datornördarna gjorde. Allt från piccolo och samantha Fox strip poker till Postal 2 och Biko 3. Görs sånt idag? Japanerna borde ju ha tonvis med perversa vuxenspel?
Citera
2026-06-28, 22:39
Medlem
Citat:
Grattis gullet, du är en av dem som bistår till att tuttar är någonting äckligt, förbjudet och nästan lite kittlande och nervöst. Tacka fan för att svenskar föder för få barn och blir oroliga över att göra fel. Givet din förmodade standard. 👍

Har du någonsin funderat över vad som gör dig kåt? Hur är det möjligt? Det kanske inte alls är Guds mening. Fundera lite över det. Jag menar, hade vi alla levt i Afrika och visat kön och bröst för varandra dagligen och blivit indoktrinerade till det. Hade vi då känt samma lustar som vi gör här i västvärlden? Hade vi blivit mer kärleksfulla istället för att försöka runka bort alla begär så att kuken tar stryk och först då känner oss värdiga för kärlek? Tacka fan för att folk vill ta genvägar genom att kapa av sig kuken med rostig kniv, det är ett symptom på någonting. Det vill i alla fall jag tro. Vi kallar beteendet och den typen av "mänsklig natur" sjukt utan att ifrågasätta saken närmare. Det om någonting är sjukt. Tacka fan för att samhället och kanske du själv allra mest, är fullkomligt sjukt.

"I samhällen där vardaglig nakenhet är vanlig – oavsett om det är i vissa delar av Afrika, i ursprungsbefolkningar på andra håll eller i moderna naturistmiljöer – tenderar nakenhet ofta att uppfattas som mindre sexuellt laddad än i samhällen där kroppen vanligtvis är täckt."

Ge då blanka fanders i att klaga på människor som är täckta? Jag har inget emot det och skulle inte för ett ögonblick tveka på att flytta från "det gemensamma samhällsbygget" där skattepengar går till mammaknullare som "har en lucka den 14:e". Kom inte och prata med mig om luckor. För då ska ni få se vad luckor kan leda till. Evangeliet, kapitel 8.

Men se, vi litar inte på erans humbug. Ni är ensamma om det. Far och flyg med er nu tills ni blir en bättre version av er själva.
ööh..Va?

Jag påpekade bara att det som är avgörande för om någon orkar investera x antal timmar i ett spel är att spelet är kul och givande att spela.
Citera
2026-06-29, 00:30
Medlem
Citat:
Jag tänker, för att få Sonic, Mario eller Crash Bandicoot att blomstra vidare, så hade de behövt utveckla spelen även för äldre. Typ: PEGI 25-30.

Åldersrekommendationerna är inte utformade för att man ska få mer våld, sex och droger ju äldre man blir. Dessa är snarare till för att skydda barn från 'hemska upplevelser' eller 'destruktiva livsstilsidéer'. När man fyller 18 är man fri att spela spel där man dödar folk, säger fula ord, kollar på bröst, har sex, slår ner gamla tanter på gatan, tar droger, eller i princip vad man vill. Men om Sonic hade kunnat flyga genom att dra fram dasen och göra helikoptern (helt ocensurerat), så hade inte "PEGI 25-30" varit nödvändigt...
Citera
2026-06-29, 00:30
Medlem
Kingpin spelade man ju när det begav sej, men det var 25 år sen.
Citera
2026-06-29, 11:35
Medlem
Citat:
Otroligt dålig idé.
Spelserierna du nämner är ju i huvudsak färgglada plattformsspel där berättandet är underordnat enkel och smart design, användarvänlig motor
Ursäkta men vad fan vet du som slutkund om det? Sluta slänga dig med terminologi du inte begriper, det är pinsamt.

Men, ja. Jump-wahoo riktar in sig på en helt annan marknad än GTA.
Citera
2026-06-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Ursäkta men vad fan vet du som slutkund om det? Sluta slänga dig med terminologi du inte begriper, det är pinsamt.

Men, ja. Jump-wahoo riktar in sig på en helt annan marknad än GTA.
Men att gå i taket över att jag använder begreppet motor på fel sätt är inte alls en pinsam överreaktion? Ok.

Jag menar givetvis funktionerna som låter spelaren interagera med världen och sin karaktär. Följsamheten i hur spelet låter sig kontrolleras av spelaren osv. En bred term för en essentiell del av bl.a plattformsspel.
Citera
2026-06-29, 12:01
Medlem
Citat:
Men att gå i taket över att jag använder begreppet motor på fel sätt är inte alls en pinsam överreaktion? Ok.

Jag menar givetvis funktionerna som låter spelaren interagera med världen och sin karaktär. Följsamheten i hur spelet låter sig kontrolleras av spelaren osv. En bred term för en essentiell del av bl.a plattformsspel.
Spelmekanik är ordet du letar efter.
Citera
2026-06-29, 12:41
Medlem
brianmolkos avatar
Skjuta prostituerade när de är påväg hem kanske ? samt deras kunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem