2026-06-29, 07:21
Medlem
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?
Citera
2026-06-29, 08:15
Medlem
pn222jws avatar
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?

Nej, jag skulle inte lita på att det var ofarligt.
Citera
2026-06-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw

Nej, jag skulle inte lita på att det var ofarligt.
Fast kvinnor har ätit p-piller sedan 60-talet, vetenskapen och testerna måste ju vara 100 ggr bättre nu?
Citera
2026-06-29, 08:37
Medlem
Onanikrems avatar
Vet inte när/om de kommer? Klipp kablarna i stället när du känner dig nöjd över ditt barnavlande. Då slipper man oroa sig över vare sig piller eller ev. biverkningar.

Kanske inget för dig om du är 20 år, men vid 35-40 är det aktuellt. En oplanerad sladdis kostar mellan 1 och 3 miljoner.
Citera
2026-06-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vet inte när/om de kommer? Klipp kablarna i stället när du känner dig nöjd över ditt barnavlande. Då slipper man oroa sig över vare sig piller eller ev. biverkningar.

Kanske inget för dig om du är 20 år, men vid 35-40 är det aktuellt. En oplanerad sladdis kostar mellan 1 och 3 miljoner.
Håller med. Men innan 35-40 är det ju bra med skydd under de knull mellan de man hoppas ska leda till barn.

Sedan tvivlar jag också på att p-piller för män någonsin slår igenom då jag tror efterfrågan kommer att bli låg. Många män föredrar nog att kvinnan fortsätter att peta i sig hormoner än att behöva göra det själva och många kvinnor litar nog inte på män (förutom långvariga partners) för att helt förlita sig på p-piller för män.
Citera
2026-06-29, 09:57
Medlem
Turkmostafas avatar
Vadå döda spermier det finns redan glidmedel som dödar spermier. Skulle alldrig tagit ett piller som minska spermier
Citera
2026-06-29, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Vadå döda spermier det finns redan glidmedel som dödar spermier. Skulle alldrig tagit ett piller som minska spermier
Spermiedödande glidmedel ger ett ganska dåligt skydd mot graviditet. Men det kanske räcker för dig.
Citera
2026-06-29, 11:18
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Spermiedödande glidmedel ger ett ganska dåligt skydd mot graviditet. Men det kanske räcker för dig.
tre tubbar räcker för mig
Citera
2026-06-29, 11:25
Medlem
tnems avatar
Citat:
Fast kvinnor har ätit p-piller sedan 60-talet, vetenskapen och testerna måste ju vara 100 ggr bättre nu?

P-piller har fortfarande allvarliga biverkningar så som blodproppar.
Citera
2026-06-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
P-piller har fortfarande allvarliga biverkningar så som blodproppar.
Ja jag tänker att det är dags för männen att ta den risken nu, i ca 60 år. De har knullat utan risk för blodpropp länge nog.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-06-29 kl. 11:30.
Citera
2026-06-29, 11:34
Medlem
halaltarzans avatar
Nu är jag som bekant uttjänt som tupp, men hade det funnits när jag tog för mig bland kjoltygen så hade jag absolut tagit p-piller. Då hade man ju inte behövt tänka på konsekvenserna som kan uppsåt av att avsluta i murran.
Citera
2026-06-29, 11:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ja jag tänker att det är dags för männen att ta den risken nu, i ca 60 år. De har knullat utan risk för blodpropp länge nog.

Men det bör väl inte vara samma risker numera eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in