Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Män: Kommer du att börja äta p-piller för män när/om dessa kommer ut på marknaden?
Kvinnor: Skulle du strunta i egna preventivmedel direkt om du träffar en man som säger sig äta p-piller för män?
Intressanta frågeställningar. Jag skulle lätt ha gjort det då det begav sig, och särskilt om jag hade varit ung idag. Det hade fått väldigt stora positiva konsekvenser i mitt fall.
Men om jag hade varit klok som jag är idag hade jag avstått, för jag är tillräckligt hormon-störd redan som det är. Och skulle jag träffa nån brud som prompt måste provköra mig för att bestämma sig, så skulle hon få klämma och känna, men sen skulle jag använda andra kroppsdelar för att bevisa mitt handlag och tungflyhet.
Kondom är och har alltid varit uteslutet av samma anledning som för nästan alla fb-medlemmar.
Gissningsvis så skulle många kvinnor älska att strunta i p-piller om det fanns ett för män. Eftersom ni älskar att lägga över ansvaret på oss i största allmänhet. Killgissar att minst 50% av dagens p-pillerätande kvinnor skulle sluta, på kanske tio års sikt?
EDIT: Kom på att dagens kvinnor inte är som när jag var ung. Kanske många kvinnor har så mycket barn-fobi idag, att många ändå skulle fortsätta. Vad vet jag.