2026-06-29, 04:31
Medlem
Run4YourLifes avatar
En bil som gått 30000 mil tar dom, låter hysteriskt.
Citera
2026-06-29, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run4YourLife
En bil som gått 30000 mil tar dom, låter hysteriskt.

De har skyldighet att ta bilen om den är värd mera än det kostar att transportera bort den. Hade hon ringar eller örhängen så borde de tagit dem också
Citera
2026-06-29, 07:03
Medlem
Jag tycker att det var rätt.
Citera
2026-06-29, 07:09
Medlem
Folk som oironiskt säger "Regler är regler" borde det införas dödsstraff för.

OT klart dom kunde väntat med att hämta bilen och istället göra det under dagtid på hennes adress, men så blev det inte tack vare någon förmodad nyexad polis skulle leka duktig goy genom att vara en paragrafryttare.

Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Regler är regler.
Har vi verkligen hela historien här? Varför hade hon inte betalat sina skulder? Var det ett stort trauma att ringa efter någon som kom och hämtade dem?
Citera
2026-06-29, 07:45
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Ah, får polisen alltså köra med rasprofilering? Det var något nytt.
Kommer inte behövas mer efter att vi sparkat ut alla svartingar.
Citera
2026-06-29, 08:28
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osigneradx
Jag tror du missförstår vad jag menar lite. Det är inte något “trauma” eller påstå att någon inte kan ringa efter hjälp. Poängen jag försöker lyfta är att det var kl 1 mitt i natten, en vardag, och att de därför behövde väcka en anhörig för att få hjälp att ta sig hem.

Tycker du själv att det är rimligt att en anhörig ska behöva väckas kl. 01, köra 40 minuter dit och 40 minuter hem, när han dessutom ska upp och jobba nästa dag, bara för att polisen lämnar dem där utan alternativ? Det är den delen jag ifrågasätter.

De tog bilen på en rutinkontroll just för att polisen blev varsebliven då att bilen skulle utmätas. Hon hade haft tur tidigare att de ej utmätt bilen.

Ja det är rimligt att man får ta sig hem själv om bilen blit utmätt pga skulder. De har kunnat ta en taxi annars om inte släktingen kunnat hämta.
Citera
2026-06-29, 08:44
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vadå "till slut". Tog det dem en kvart att komma på att de hade mobilen med sig. Jävla nonsens.

Ovanligt med 80-åringar som är vakna vid 01.00
Citera
2026-06-29, 08:57
Medlem
Då gissar jag att kvinnan är runt 50, då mamman och mostern är kring 80.
(Einstein har tänkt).
Ja, lite hårt att lämna dem där mitt i natten.
Finns nog bättre alternativ.
Citera
2026-06-29, 08:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krascha
Det är inte sällan de äldre i min släkt är kvar fram till 24:00, senast nu när det var examen. Och vi är en gammal bondesläkt.
Ja men då så, i verkligheten är många åldringar trötta och vill hem och lägga sig. Det är inte det normala att två gamla "skröpliga" tanter är uppe efter 24.
Citera
2026-06-29, 09:00
Medlem
Tratten52s avatar
Kling & Klang har varit i farten 😁
Citera
2026-06-29, 09:04
Medlem
Snubchurps avatar
Polisen hade kunnat hämta den vid ett bättre tillfälle men inte nått som man ska piska upp hatet mot poliser för, rikta er ilska mot de gängkriminella istället, det är där de främsta slöddren finns.

Kvinnorna har väl gjort det främsta felet som misskött sig och valt att köra bilen.
Citera
2026-06-29, 09:05
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Polisen kunde ha skjutsat hem kvinnorna tycker jag.

Jag fick skjuts hem av polisen en gång när jag var i 20-årsåldern och totalt spiknykter. Jag hade långt att gå mitt i natten, så jag var väldigt tacksam.

De hade väl inget bättre för sig eftersom det fanns mer resurser och färre "problem" på den tiden.

Så var det tidigare, innan vi hade mängder av grovt kriminella gängbrottslingar och klaner.

En grovt kriminell som inte har vita pengar på papperet, eller andra utmätbara tillgångar, har tidigare kunnat åka omkring i dyra bilar, eftersom de betalat en släkting kontant (pengar från brottslighet) för att stå som bilens ägare.

Därför så ändrades lagen, för att göra det möjligt att konfiskera alla tillgångar som används av kriminella drägg.

Exakt så, det kryllar av gängkriminella i Sverige. Ändå finns det flera i tråden som riktar fokus och aggressioner mot polisen. Tänk om man kunde använda den samlade aggressionen mot de gängkriminella istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in