2026-06-29, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Tack, men alltså man pallar knappt med dessa idioterna... Tänk att det finns folk som resonerar såhär - man vill både skratta och gråta hahaha. Tycker dock du kämpar tappert: kunskap jagar dem men de är fan snabbare!

Jag tänker ibland att de måste ju vara troll. Eller att de lever i en källare hos sin stygga mamma, utan kontakt med verkligheten utanför källaren... Och med bara sin stygga mamma som en dålig kvinnlig förebild... Något skumt är det ju iaf!

Tack själv! Blev glad när jag såg dig i tråden! Du är bra på att ge lagom långa, och mycket informativa inlägg!

Det de har hängt upp sig på är en dom. Där en man struntade i kondom och kom i sin sexpartners vagina, mot hennes vilja. Mannen dömdes för våldtäkt (fanns ju inte samtycke till sexakten att hans simmare skulle invadera hela hennes vagina så att hon dessutom kunde riskera graviditet och behöva fatta beslut om abort/inte abort och genomgå saker med risk för kropp, liv och hälsa). Så domen känns klockren!

Detta sura vissa över och tycker att då ska ljug om p-piller också gå som våldtäkt. Fast p-piller inte ens är en komponent i akten. Och då är ljug om p-piller inte en våldtäkt.

Jag hade köpt deras argument om det var så att kvinnan vid ljug om p-piller, kunde spruta miljontals ägg in i mannens penis mot hans vilja/invadera hans penis med sina ägg, utan samtycke och dessutom eventuellt göra honom oönskat gravid där han hade behövt ta ställning till abort/inte abort etc.... Då hade det ju varit våldtäkt. När hon mot hans vilja sprutar hans penis full med sina ägg... Men så går det ju inte till hos människor.
Citera
2026-06-29, 02:24
Medlem
AlfaQhards avatar
Känns som att rättsväsendet har gjort bort sig med sin dom
Citera
2026-06-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Tråden handlar dock om kvinnor som ljuger om att de tar p-piller men insisterar på att det ska vara utan kondom. En man som trots det använder kondom gör ju sig skyldig till våldtäkt eftersom hon inte gett samtycke till sex med kondom.

Nej, det handlar inte tråden om. Läs om, läs rätt. Tråden handlar om att hon ljuger om p-piller och blir gravid. Inte om att hon insisterar på att sexet ska vara utan kondom, den delen har du lagt till själv. Finns inget om det i trådstarten.

Och om en kvinna insisterar på att köra utan kondom, ska man nog dra öronen åt sig.
Citera
2026-06-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Känns som att rättsväsendet har gjort bort sig med sin dom

Nej, det har de inte.
De har ju bara följt lagen, så som den är beskriven.
Citera
2026-06-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och om en kvinna insisterar på att köra utan kondom, ska man nog dra öronen åt sig.

Varför då när hon bestämt hävdar att hon tar preventivmedel? Däremot borde det givetvis vara olagligt att uppföra sig så som hon gör, det är viktigt med samtycke även när mannen tjänar på det men du håller inte med förstår jag.
Citera
2026-06-29, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Männens rättigheter kring vadå? Att slippa ta ansvar i en graviditet som du tror är så jävla fett att gå igenom ensam?

Tipset jag kan ge till dig då är att sluta ljuga för män om att du tar p-piller.
Citera
2026-06-29, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Det går ju inte att jämställa eller hur? En kondom på eller inte=hiv risk etc

Det gäller enbart om mannen bär på HIV-viruset.
Citera
2026-06-29, 02:43
Medlem
Citat:
Varför då när hon bestämt hävdar att hon tar preventivmedel? Däremot borde det givetvis vara olagligt att uppföra sig så som hon gör, det är viktigt med samtycke även när mannen tjänar på det men du håller inte med förstår jag.

Om han verkligen inte vill ha barn, och vet att det finns risk för graviditet, oavsett vilken p-metod hon använder sig av. Så bör han komplettera med kondom eller avbrutet samlag. Då är han mer skyddad, oavsett om hon ljuger eller inte ljuger om sin p-metod.

Om det var kvinnan som sprutade in sina ägg i mannens penis, mot hans vilja. Och sprutandet av ägg kunde bara förekomma pga. att hon inte använde p-piller, vilket hon ljugit om för mannen att hon hade gjort. Då hade jag sett hennes handlande att spruta hans penis-rör fullt av spermier, utan hans samtycke, som våldtäkt. För det hade det varit. Han har ju inte samtyckt till denna sexuella handling av samlaget.

Men nu är det inte kvinnan som sprutar in sina ägg i mannens penis. Det är mannen som sprutar in sin säd i kvinnans vagina. och om hon inte samtycker till denna sexuella handling av samlaget så är det = våldtäkt.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-29 kl. 02:57.
Citera
2026-06-29, 02:52
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Tipset jag kan ge till dig då är att sluta ljuga för män om att du tar p-piller.

Är du alltid såhär värdelös på att diskutera?

Du kastar ur dig en massa absurda påståenden, svarar inte på frågor kring dessa utan istället skiftar du fokus och kastar ut dig nya, absurda påståenden. Du är imponerande dålig att föra en konversation med, guldstjärna till dig.
Senast redigerad av LaettMjoelk 2026-06-29 kl. 03:05.
Citera
2026-06-29, 02:57
Medlem
Citat:
Om han verkligen inte vill ha barn, och vet att det finns risk för graviditet, oavsett vilken p-metod hon använder sig av. Så bör han komplettera med kondom eller avbrutet samlag. Då är han mer skyddad, oavsett om hon ljuger eller inte ljuger om sin p-metod.

Om det var kvinnan som sprutade in sina ägg i mannens penis, mot hans vilja om hon inte använde p-piller och ljög om att hon gjorde det. Då hade jag sett det som våldtäkt.

Men nu är det inte kvinnan som sprutar in sina ägg i mannens penis. Det är mannen som sprutar in sin säd i kvinnans vagina. och om hon inte samtycker till denna sexuella handling av samlaget så är det = våldtäkt.

Det du menar är att man ska förutsätta att kvinnor ljuger? Lite lustigt med tanke på att hela samhällssystemet verkar uppbyggt på att kvinnor alltid talar sanning.
Citera
2026-06-29, 03:04
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Jag tänker ibland att de måste ju vara troll. Eller att de lever i en källare hos sin stygga mamma, utan kontakt med verkligheten utanför källaren... Och med bara sin stygga mamma som en dålig kvinnlig förebild... Något skumt är det ju iaf!

Tack själv! Blev glad när jag såg dig i tråden! Du är bra på att ge lagom långa, och mycket informativa inlägg!

Det de har hängt upp sig på är en dom. Där en man struntade i kondom och kom i sin sexpartners vagina, mot hennes vilja. Mannen dömdes för våldtäkt (fanns ju inte samtycke till sexakten att hans simmare skulle invadera hela hennes vagina så att hon dessutom kunde riskera graviditet och behöva fatta beslut om abort/inte abort och genomgå saker med risk för kropp, liv och hälsa). Så domen känns klockren!

Detta sura vissa över och tycker att då ska ljug om p-piller också gå som våldtäkt. Fast p-piller inte ens är en komponent i akten. Och då är ljug om p-piller inte en våldtäkt.

Jag hade köpt deras argument om det var så att kvinnan vid ljug om p-piller, kunde spruta miljontals ägg in i mannens penis mot hans vilja/invadera hans penis med sina ägg, utan samtycke och dessutom eventuellt göra honom oönskat gravid där han hade behövt ta ställning till abort/inte abort etc.... Då hade det ju varit våldtäkt. När hon mot hans vilja sprutar hans penis full med sina ägg... Men så går det ju inte till hos människor.

Sant att någonting definitivt inte står rätt till hos herrarna här inne!

Jo, jag har hört talas om den domen och tycker också den är helt rimlig. Dock jämför de äpplen och päron när de försöker jämföra detta fiktiva scenario med p-piller osv som diskuteras i tråden... Behovet av att försöka bevisa att kvinnor är taskmörtar är skrattretande.
Citera
2026-06-29, 03:07
Medlem
Citat:
Det du menar är att man ska förutsätta att kvinnor ljuger? Lite lustigt med tanke på att hela samhällssystemet verkar uppbyggt på att kvinnor alltid talar sanning.

Nej, läs om läs rätt: man ska förutsätta att man själv kan råka vara en av de procenten som p-metoden inte lyckas för. Det är trots allt 9% 100 kvinnor, Som blir gravida varje år trots p-piller. Och det är cirka 600 000 kvinnor som har p-piller som metod. Det blir rätt många kvinnor som blir gravida trots p-piller... Du vet: hon kan glömma ett piller. Eller har kräkning och diaree´. Osv. Metoden är som sagt var inte 100% säker. Och om han verkligen inte vill ha barn, så är det väl snarare hennes p-metod han inte bör lita blint på. Utan komplettera den med ett extra skydd. Tex. kondom eller avbrutet samlag. Om han gör så, skyddar han sig även mer om kvinnan skulle ljuga om p-pillren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in