Citat:
Ursprungligen postat av
Xaiphod
Nu hör det inte riktigt till denna diskution, men vad jag blir nyfiken på är ”vad är en kräsen kvinna egentligen?” Någon som vet vad hon vill, ska det vara kräset…
Känns som det handlar snarare om ego från den som måste trycka på de knapparna.
Jag läste precis en artikel om parbildning och exogami, endogami, hypergami, heterogami.
https://www.dn.se/insidan/emmy-blev-kar-i-en-man-som-bodde-i-en-buske/
Citat:
– Män med låg socioekonomisk status löper större risk att förbli singlar och barnlösa än kvinnor med låg status, säger Linus Andersson, med tillägget att det har skett markanta förändringar. Tidigare var det högutbildade kvinnor som i högre grad förblev barnlösa. Nu är det i allt större utsträckning kvinnor med låg socioekonomisk status som inte blir föräldrar.
Jag har fått en hel del högutbildade män, lågutbildade män, invandrare, svenskar, yngre, äldre.
Men jag har märkt att det finns en stor förskjutning i att män, oftast vita män med ganska plain ekonomi och vardagi börjar se dem själva som mer värdefulla. För min del så tycker jag inte att de som bara försvinner då är ett problem. Vi har alla rätt att välja eller välja bort partners.
Men det är.samma slags män som sedan sitter och skriver på forum och brölar. Jag pratade med en person, skild med barn, stökigt förhållande till barnets mamma, som ansåg sig själv vara finare än mig ganska uppenbart. Hans stora frågeställning var huruvida jag som utsatts för sexualbrott kan fungera sexuellt. Lite som, det ska du skita fullkomligt i. Jag har absolut inte sexuella svårigheter och det är inte heller vad man ska fokusera på hos mig.
Men saken är att de äldre männen med barn, faktiskt inte är kap för en barnlös kvinna de heller och jag vill inte ta över deras ekonomi. Nu är jag såpass gammal att jag
kanske hade kunnat tagit mig en karl med en 5 åring om han varit ensamstående. Jag har alltid haft lätt för att ta hand om barn men valt att inrikta mig på yngre män utan barn för att slippa att barn följer med. Jag upplever att män generellt är såpass självupptagna att jag inte velat städa deras liv.
Män tycker om att ljuga om att vi kvinnor som är singlar eller barnlösa "inte kunnat få någon" eller "var för kräsna". Varför ska vi när vi lever hundår som unga vilja skaffa barn med män som förstör våra liv? Varför skulle vi inte vilja vänta tills det är mer stabilt, dåliga män är ur bilden osv?
Problemet är inte att kvinnor är för kräsna utan att de idag kan välja.
Läste artikeln till exempel och jag vet en del av hur invandrare faktiskt är riktiga rasister och har en dålig syn men jag tror faktiskt mellanösterns invandrare är värre än afrikaner men skillnaden är att afrikaner anses det värsta du kan vara tillsammans med. Särskilt från Afrikas horn. Du utsätts för ett extremt förakt från svenskar som invandrare och öppen rasism. Afgahner är till exempel vad det verkar en av våra starkare arbetargrupper gällande invandrare (med tanke på hir mycket resurser somliga av dem fått så) men jag har till och med hört invandrare säga att det nästintill är "värre" att jag varit tillsammans med en afghan än om det varit en rom. Somalier ses också mycket lågt ner. Svenskar kan uttrycka att de aldrig vill se sina barn komma hem med en somalier och liknande medan andra invandrare öppet pratar om dem som det värsta av värsta.
Jag har aldrig varit för kräsen, absolut inte men jag nådde en ålder för lite mer än tio år sedan då jag började undra vad för jävla svin många män är. Vad de har för syn på andra människor och framförallt kvinnor. Tablen blev lite som att "Varför ska jag välja en fulare, äldre man som är cementerad i sin egen skit när jag istället kan träffa någon som ser fräschare ut och inte fastnat i sina egna tankar som sanning " för grejen är att jag inte vill ha män som uppträder som svin och med internet så fick många män en uppfattning om att de plötsligt kan säga och agera hur illla som helst. De tror att vi kvinnor är deras buffébord.
Jag har som sagt fått många bra män och högutbildade, män med god ekonomi osv ellermer struliga men snälla. Jag ser det som en självklarhet att värkden är fullav män man uppskattar. Problemet är att det inte räcker till för en relation.
Det är lute som det med att täbka tillbaka. Jag undrar idag om den där snubben inte var den jag skulle fortsatt led och kanske skaffat barn med, där i min ungdom. Saken var att våra liv ändå var skakiga och det fanns väldigt mycket man aldrig talade om. Resultatet hade antagligen inte blivit bra men när det gäller det med social status osv så är det inte mycket att hänga i julgranen om de med sådant är outhärdliga att ens prata med. När allt cirkulerar kring dem själva och deras behov. Man kanske inte ska ifrågasätta om jag håller måttet i sängen när man själv kommer led en trasig familj bakom sig. För uppenbart håller någon isåfall inte måttet som partner, make, pappa. Om det som går sönder i livet, förblir trasigt. I mina ögon så är en normal människa mer sympatisk än så.
Förr pratade jag inte. Sedan började jag berätta och insåg att det inte gör någon större skillnad. Människor öever i det de anser är sant och riktigt efter vad de själva tänker och tycker.