2026-06-28, 19:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Jag ogillar både Pride och islam. Men om det skulle bli krig och jag måste välja sida så väljer jag bägarnas sida. Då skulle jag dansa med dildos och regnbågar alla dagar i veckan.

Skämt och sido, varnen islam eller peise hör hemma i sunda, civiliserade demokratier. Det är tramspropaganda sedan ett par decennier tillbaka. Bögar var redan accepterade innan Pride. Man kan fortfarande ha ett fungerande traditionellt samhälle utan att perversa pedofiler och transor läser sagor för barn.
Även jag ogillar båda parterna.

Men Islam är direkt skadligt för hela samhället, och är alltigenom ren ondska, och måste bort ur landet.
Citera
2026-06-28, 19:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vad en liten minoritet obildade bonnlurkar tycker är ointressant i sammanhanget, vad Sverige tycker som helhet är intressantare. Islam och Pride finns redan i Sverige och kommer fortsatt existera här i mycket lång tid, förmodligen för alltid. De kan inte båda ha tolkningföreträde utan i takt med att de växer kommer en av storheterna att vinna över den andra (betyder inte att den kommer att förbjudas).

Vi ser redan att terrorromatiker inom vänstern sätts åt och får avgå från etablissemangspartier, Pride har förmodligen redan vunnit? När Trump försvinner försvinner också det mesta av motståndet mot Pride skulle jag tro.

Det är så kul att läsa vad du skriver.
T.ex. skriver du "en liten minoritet obildade bondlurkar tycker". Det tycker jag är festligt, då man får en unik inblick i hur du tror att folk bryr sig om vad många andra tycker om en viss sak. Men vi på högerkanten kan ju tänka själva och bryr oss inte om vad andra tycker, så det spelar ingen roll. Men jag förstår att sånt gör intryck på dig i pk-hörnan, vad alla andra tycker. Sen det där med att man är obildad och bor på landet, många är vi ju tacksamma att vi har djur och natur runt oss, samt behöver inte plugga en manual för att hitta vår egna röv. Alla vet också att de "bildade" genusvetarna och dylikt bara är arbetslösa kommunister. Men jag är säker att ni södermalsfikusar med examen från södertörn vet hur världen är funtad "på riktigt" 😄
Citera
2026-06-28, 19:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
... för att förbjuda att offentligt tala om massvåldtäkter.

Gränsen mellan yttrandefrihet och att förtrycka sina medmänniskor är alltid flytande och under diskussion.
Citera
2026-06-28, 20:02
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Skämt och sido, varnen islam eller peise hör hemma i sunda, civiliserade demokratier. Det är tramspropaganda sedan ett par decennier tillbaka. Bögar var redan accepterade innan Pride. Man kan fortfarande ha ett fungerande traditionellt samhälle utan att perversa pedofiler och transor läser sagor för barn.

Amen broder. Väldigt bra sagt.

Man behöver inte göra en jättegrej av att man gillar analsex liksom...... jag är också glad i att knulla röv, men någon parad och partyhatt behöver jag inte.
Citera
2026-06-28, 20:09
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är därför vi har lagar som HMF.

Nej. Det är det inte. Demokrati är majoritetsvilja, vi har ett stort inflöde av människor som avskyr demokrati, jämställdhet och feminism. Så fort de blir tillräckligt många så röstar de bort demokratin, exakt så enkelt är det, men fram till dess kommer nedbrytningen ske successivt och det pågår redan.
Citera
2026-06-28, 20:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Nej. Det är det inte. Demokrati är majoritetsvilja, vi har ett stort inflöde av människor som avskyr demokrati, jämställdhet och feminism. Så fort de blir tillräckligt många så röstar de bort demokratin, exakt så enkelt är det, men fram till dess kommer nedbrytningen ske successivt och det pågår redan.

Så är det såklart. Jag kommer dock alltid prioritera individuell frihet. Du får göra som du vill.
Citera
2026-06-28, 20:22
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så är det såklart. Jag kommer dock alltid prioritera individuell frihet. Du får göra som du vill.

- och vi kan se att det kommer med ett mycket högt pris. Sådana som du, som låtit friheten monteras ned på grund av principiella ställningstaganden, har fått se friheten bytas ut mot religiös diktatur. Ni går tre väg till mötes: avrättas, anpassas eller flyr. Vi har många i detta land som gått den vägen, som resonerat som du, ingen av dem tycker principerna var värda i efterhand.
Citera
2026-06-28, 20:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
- och vi kan se att det kommer med ett mycket högt pris. Sådana som du, som låtit friheten monteras ned på grund av principiella ställningstaganden, har fått se friheten bytas ut mot religiös diktatur. Ni går tre väg till mötes: avrättas, anpassas eller flyr. Vi har många i detta land som gått den vägen, som resonerat som du, ingen av dem tycker principerna var värda i efterhand.

De som har inskränkt min individuella frihet de senaste 20 åren är de som röstat för/infört mer övervakning och kontroll av befolkningen.
Citera
2026-06-28, 20:47
Medlem
Det gör väl inget om en islamist har ihjäl en transa eller bög eller en pedofil.
Problemen blir mindre och islamisten som gjorde det hamnar bakom galler
och blir stjärtpojke år någon nasse på kåken som drömmer efter knulla.
Nassen blir smittad med någon könssjukdom av islamisten och dör, och
islamisten får en latrin-amerikanskt snöre i röven för att han smittade deras
bästa kompis på fängelset.

Tycker det gått för långt i utvecklingen i samhället bland dessa blandpersoner
när barnen får läa sig i väldigt ung ålder att det heter "mampa & pappma"
i stället för mamma & pappa.
Citera
2026-06-28, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är så kul att läsa vad du skriver.
T.ex. skriver du "en liten minoritet obildade bondlurkar tycker". Det tycker jag är festligt, då man får en unik inblick i hur du tror att folk bryr sig om vad många andra tycker om en viss sak. Men vi på högerkanten kan ju tänka själva och bryr oss inte om vad andra tycker, så det spelar ingen roll. Men jag förstår att sånt gör intryck på dig i pk-hörnan, vad alla andra tycker. Sen det där med att man är obildad och bor på landet, många är vi ju tacksamma att vi har djur och natur runt oss, samt behöver inte plugga en manual för att hitta vår egna röv. Alla vet också att de "bildade" genusvetarna och dylikt bara är arbetslösa kommunister. Men jag är säker att ni södermalsfikusar med examen från södertörn vet hur världen är funtad "på riktigt" 😄

Att etthundra stater har internaliserat Pride väger förmodligen tyngre än ett i sammanhanget litet antal bonnlurkars tyckande om saken. Pride firas som bekant denna sommar liksom tidigare somrar i Sverige med parad och regnbågsflaggor överallt. Samtidigt tvingas terrorvurmare inom vänstern lämna sina partier. Pride har vunnit?
Citera
2026-06-28, 21:16
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
HBTQ har ju inte ens något med religion att göra, det handlar ju om sexualitet.

Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
- Kristendomen är uträknad.

Vetefan det. Tycks bara ha bytt skepnad. Den nya statsreligionen stavas liberalism och stretar någon emot så släpas den inför storinkvisitorn som utdömer minimistraffet livstids ostracering.

Redan för över hundra år sedan insåg Carl Schmitt att det är något jävligt skevt med den liberala demokratin. Han hävdade att moderna politiska idéer, inklusive liberalism och framstegtanken ("progressivitet"), i huvudsak är sekulariserade versioner av kristna teologiska begrepp som frälsningshistoria och eskatologi, och att de behåller sin underliggande strukturella logik även efter att deras religiösa innehåll har bleknat.

Hade Schmitt fått uppleva ett Pride-tåg i verkliga livet skulle antagligen hans huvud exploderat.
Senast redigerad av trewq 2026-06-28 kl. 21:35.
Citera
2026-06-28, 21:26
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vetefan det.

Redan för över hundra år sedan insåg Carl Schmitt att det är något jävligt skevt med den liberala demokratin. Han hävdade att moderna politiska idéer, inklusive liberalism och framstegtanken ("progressivitet"), i huvudsak är sekulariserade versioner av kristna teologiska begrepp som frälsningshistoria och eskatologi, och att de behåller sin underliggande strukturella logik även efter att deras religiösa innehåll har bleknat.

Hade Schmitt fått uppleva ett Pride-tåg i verkliga livet skulle antagligen hans huvud exploderat.

Visst finns det paralleller! Men man måste ju absolut inte vara religiös - eller specifikt muslim - för att hata HBTQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in